1.451 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Hvor er der fedt at køre i udlandet ? Hvor er der fedt at køre i udlandet ?

Hejsa folkens

i er 4 gutter der overvejer en smuttur til syd-verdenen..

Vi ved bare ikke lige hvad vi vil sådan set.. vi har overvejet Paris.. eller også skulle vi tage Milano (via Schweiz) for at køre lidt bjerge også.. Måske Monaco ?
Hvad ville være fedt i den afstand ca ?
Og hvad ville i mene sådan en tur kom til at koste pr mand ?
Vi har beregnet omkring 3000,- i benzin pr mand, men bruger man mere/mindre end man regner med ? vi skal ikke køre race da den ene kun køre 400ccm, og det skal være en hyggetur, så en fart på 110-120km/t vil det nok blive

Håber nogle kan komme med lidt erfaring og gode råd til hvad man skal ha med af penge og provianter osv osv

Mvh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 600 kr.
  • Afhentning af skrald 500 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor er der fedt at køre i udlandet ?
  • #1   18. mar 2013 Er lige med på en lytter, ønsker selv samme tur en dag.

Men 3000kr benzin lyder lidt vildt, det nok give jer 5-6000km og det er sgu en lang tur, som næsten kræver dækskifte..

• #2   18. mar 2013 Nej vi vil kun køre små 15-1600km hver vej.. dvs omkring 3000km i alt.. og 3000,- er nok lige i underkanten så, men så 3500,- måske (:

• #3   18. mar 2013 Fra København til Nice er der små 1800 km.

Det kan køres i et døg, men jeg vil anbefale 2, så to overnatninger.

I Cote D'Azur området er der fantastiske områder op i bjergene bag byerne, elle helt eminente ture i kystområderne hen mod og især fprbi Cannes omkring Cap Estrelle. Der er også muligheden for at kigge mod øst ind i Italien - Ventimiglia, Genova og omegn. Turen fra Nice, mod Ventimiglia, langs kysten forbi Monaco og Menton er fantastisk. Kan bestemt anbefales.

Det er IKKE noget billigt sted at feriere - helt specielt fordi man altså skal prøve noget Provence køkken, når man nu er der:-)

Det er et fantastisk sted at køre, og klimaet er eminent. I kan meget nemt fomme til at køre mellem 5 og 6000 km med ud og hjemrejse

• #4   18. mar 2013 Det er da nemt, tager samme tur til sommer
    Danmark Tyskland Holland Belgien Frankrig Schweiz Italien Østrig Ungarn Tjekkiet Polen
    Hele vejen rundt om Tyskland, tror det bliver en god tur.
    T

• #5   18. mar 2013 Med mindre man er inkarneret touring tosse, på en stor FJR1300 så er tysk autobahn PISSE kedeligt.

Spar jeres røv, og cykler for turen, hop på autotoget i hamborg, drik jer i hegnet og nyd turen.

Stå af i Italien, og så brug kræfterne på at toure rundt nede i varmen.

• #6   18. mar 2013 Morten : Vil du lige komme med den på dansk ? smiley haha det fangede jeg intet af smiley

• #8   18. mar 2013 Jeg skal også af sted til sommer, mit hovedmål er Nice.
    - Hvis min kammi ikke når at få købt en cykel inden, så tager jeg sgu af sted alene smiley
    Tror bare jeg vil tage det som det kommer, uden at planlægge for meget, for man kan sikkert ikke holde planlægningen alligevel.
    Jeg ved det koster kassen at køre på de Spanske og Italienske motorveje. Så hvis man skal den vej, skal det også med i beregningerne.

• #9   18. mar 2013 Hvilken del var "udenlandsk" ??

Langtur på eks. en R6, det sutter maks røv.. 1200k regnvejr igennem tyskland med 120km/t er ligeså sjovt, som at stable våde papkasser..

http://www.dbautozug.de/autozug-dk/destinationer/

Så hamrer i til Hamborg, pakker cyklerne på toget, og hygger jer ned igennem tyskland..

• #10   18. mar 2013 Morten du har fat i noget smiley

• #11   18. mar 2013 Enig med Morten, alternativt er at finde en god rute på de gamle landeveje, men så går der mindst dobbelt så lang tid før man ankommer til destinationen..

Scweiz (Davos) og Stelvio Pass kan helt sikkert anbefales.. evt fortsæt til Kroatien og kør på de små landeveje udenfor Zagreb, det er et virkelig uberørt område med de fedeste små landeveje, ægte øst europæisk rallybaner..

• #13   18. mar 2013 Kan man få MC med på toget da ? og hvad koster det ? smiley

• #14   18. mar 2013 Læs nu linket smiley

Men ja, det koster ca.450€ tur/retur fra Hamborg til Bolzano...

• #15   18. mar 2013 Tag til Bolzano, drej til venstre og man er i Dolomitterne- Man kan "klatre" 6-8 pas om dagen med fantastiske snørklede veje, naturoplevelser og MC pensioner i massevis.

• #16   18. mar 2013 Turen til og rundt om garda søen er da en fed tur, BERLIN, innsbruck, brenner passet, garda, der er rigtig gode hovedlandeveje, langs med motorvejen stort set hele vejen hvis det bliver for meget for 400 kubikeren, vælg landevejen når i når til østrig, den er meget flottere end bare at flyve igennem på motorvejene.. Og turen rundt om garda søen er en hyggelig belønning for de lidt kedelige stræk gennem Tyskland..( Den helt store belønning i toscana ligger en anelse længere. Nede - hvis I orker.. Men 110% det værd!!)
    Anderledes mandehygge Tour kan det være i maj at daffe ud langs den hollandske kyst og så tage den derned af ad "strandvejen" ( den yderste "hvide" vej på kortet ;-)) bla. Knokke.. Osv. Ind i Frankrig.. Videre Derned ad..det vrimler med godt øl.. Omaha Beach bør ses.. Når I til Mont. Saint Michel.. Fortryder i det ikke..! I maj er alt stadig billigt.. Og golf strømmen sørger for forårs lune.. Tag alle de (gerne små mere beskedne) bed & breakfast i orker på vejen.. Det er relativt billigt.. Og i kommer derfra med nye "venner" ( ikke sådan nogen Man får på fjæsbogen.. smiley ;-)) flinke mennesker hele vejen rundt.. Den lille "hvide" strandvej er derudover en eminent mc vej det meste af vejen..! I Holland/Belgien tager i alle de dæmninger og sluse overførsler i kan finde.. At de har mere end 300 bryggerier i Belgien.. Er jo bare en yderligere fornøjelse.. smiley
    Jeg får så'gu helt lyst til at tage med.. Det er en god og super hyggelig Tour.. Selv kammeraten på 400 kubikeren behøver ikke køre lungerne ud på dyret..!!
    Hygge mæ'et..!!

• #18   18. mar 2013 Henrik : Du skal være velkommen smiley
    Mange fede inputs! Og lækker med en ide om hvad man skal bruge på dagsbasis.. det giver en ide om lidt af hvert.. vi vil sove i telt det meste af tiden.. og kun motel eller "Bed & Breakfast" i et par dage inden vi kører hjem smiley

Kommentér på:
Hvor er der fedt at køre i udlandet ?

Annonce