Hvor er der fedt at køre i udlandet ? Hvor er der fedt at køre i udlandet ?
Hejsa folkens
i er 4 gutter der overvejer en smuttur til syd-verdenen..
Vi ved bare ikke lige hvad vi vil sådan set.. vi har overvejet Paris.. eller også skulle vi tage Milano (via Schweiz) for at køre lidt bjerge også.. Måske Monaco ?
Hvad ville være fedt i den afstand ca ?
Og hvad ville i mene sådan en tur kom til at koste pr mand ?
Vi har beregnet omkring 3000,- i benzin pr mand, men bruger man mere/mindre end man regner med ? vi skal ikke køre race da den ene kun køre 400ccm, og det skal være en hyggetur, så en fart på 110-120km/t vil det nok blive
Håber nogle kan komme med lidt erfaring og gode råd til hvad man skal ha med af penge og provianter osv osv
Mvh
maj 2005
Følger: 9 Følgere: 85 MC-er: 2 Emner: 359 Svar: 1.307
Men 3000kr benzin lyder lidt vildt, det nok give jer 5-6000km og det er sgu en lang tur, som næsten kræver dækskifte..
sep 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 95 Svar: 1.190
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.198
Det kan køres i et døg, men jeg vil anbefale 2, så to overnatninger.
I Cote D'Azur området er der fantastiske områder op i bjergene bag byerne, elle helt eminente ture i kystområderne hen mod og især fprbi Cannes omkring Cap Estrelle. Der er også muligheden for at kigge mod øst ind i Italien - Ventimiglia, Genova og omegn. Turen fra Nice, mod Ventimiglia, langs kysten forbi Monaco og Menton er fantastisk. Kan bestemt anbefales.
Det er IKKE noget billigt sted at feriere - helt specielt fordi man altså skal prøve noget Provence køkken, når man nu er der:-)
Det er et fantastisk sted at køre, og klimaet er eminent. I kan meget nemt fomme til at køre mellem 5 og 6000 km med ud og hjemrejse
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 32 MC-er: 15 Emner: 361 Svar: 1.797
Danmark Tyskland Holland Belgien Frankrig Schweiz Italien Østrig Ungarn Tjekkiet Polen
Hele vejen rundt om Tyskland, tror det bliver en god tur.
T
aug 2005
Følger: 76 Følgere: 80 MC-er: 5 Emner: 30 Svar: 1.329
Spar jeres røv, og cykler for turen, hop på autotoget i hamborg, drik jer i hegnet og nyd turen.
Stå af i Italien, og så brug kræfterne på at toure rundt nede i varmen.
sep 2006
sep 2008
Følger: 7 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 5 Svar: 39
- Hvis min kammi ikke når at få købt en cykel inden, så tager jeg sgu af sted alene
Tror bare jeg vil tage det som det kommer, uden at planlægge for meget, for man kan sikkert ikke holde planlægningen alligevel.
Jeg ved det koster kassen at køre på de Spanske og Italienske motorveje. Så hvis man skal den vej, skal det også med i beregningerne.
aug 2005
Langtur på eks. en R6, det sutter maks røv.. 1200k regnvejr igennem tyskland med 120km/t er ligeså sjovt, som at stable våde papkasser..
http://www.dbautozug.de/autozug-dk/destinationer/
Så hamrer i til Hamborg, pakker cyklerne på toget, og hygger jer ned igennem tyskland..
sep 2008
Følger: 7 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 5 Svar: 39
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
Scweiz (Davos) og Stelvio Pass kan helt sikkert anbefales.. evt fortsæt til Kroatien og kør på de små landeveje udenfor Zagreb, det er et virkelig uberørt område med de fedeste små landeveje, ægte øst europæisk rallybaner..
sep 2006
aug 2005
Men ja, det koster ca.450€ tur/retur fra Hamborg til Bolzano...
jun 2005
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 51 Svar: 766
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 146 MC-er: 3 Annoncer: 1 Emner: 102 Svar: 2.006
Anderledes mandehygge Tour kan det være i maj at daffe ud langs den hollandske kyst og så tage den derned af ad "strandvejen" ( den yderste "hvide" vej på kortet ;-)) bla. Knokke.. Osv. Ind i Frankrig.. Videre Derned ad..det vrimler med godt øl.. Omaha Beach bør ses.. Når I til Mont. Saint Michel.. Fortryder i det ikke..! I maj er alt stadig billigt.. Og golf strømmen sørger for forårs lune.. Tag alle de (gerne små mere beskedne) bed & breakfast i orker på vejen.. Det er relativt billigt.. Og i kommer derfra med nye "venner" ( ikke sådan nogen Man får på fjæsbogen..
Jeg får så'gu helt lyst til at tage med.. Det er en god og super hyggelig Tour.. Selv kammeraten på 400 kubikeren behøver ikke køre lungerne ud på dyret..!!
Hygge mæ'et..!!
sep 2006
Mange fede inputs! Og lækker med en ide om hvad man skal bruge på dagsbasis.. det giver en ide om lidt af hvert.. vi vil sove i telt det meste af tiden.. og kun motel eller "Bed & Breakfast" i et par dage inden vi kører hjem
Hvor er der fedt at køre i udlandet ?