{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.343 visninger | Oprettet:

- Frander -
- Frander -
Tilmeldt:
22. mar 2013
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 14

Råd mht. valg af mc {{forumTopicSubject}}

Jeg er på udkig efter idéer til en pålidelig og slidstærk motorcykel med V2 motor, jeg spørger da jeg ikke rigtig har forstand på motorcykler ud over at jeg elsker lyden fra en V2.

Jeg har hørt at honda er rigtig dygtige til at lave slidstærke og pålidelige mc'er. Men fortæl om jeres erfaringer med jeres foretrukne mærke(r) smiley

Har ikke tænkt mig at købe en foreløbig, vil bare gerne have nogenlunde styr på hvad det er jeg vil gå efter. Super motard, sportslige mc'er og chopper agtige mc'er har min interesse, ikke noget der ligner en scooter..

Og så er der prisen, jeg har heller ikke tænkt mig at bruge mere end 20.000 på en motorcykel, og man får sikkert ikke meget for kun 20.000, men håber i har nogle idéer til hvad jeg skal kigge efter smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Råd mht. valg af mc
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.657
    #1   22. mar 2013 Et råd: Prøvekør, prøvekør og prøvekør...

    Det er den ENESTE måde du kan finde den rigtige cykel på.

    Men for 20.000 får man ikke meget V2 som ikke er enten kinesisk eller chopper.


  • #2   22. mar 2013 Prøv en SV 650, årgang 99 - 02. Var rigtig glad for min. Det burde være muligt at komme ned omkring de 20.000 - 25.000 kr. Du kan evt. gå ind og se og høre min tidl. mc.

  • #4   22. mar 2013 Honda cx 500 kan budgettet række til.

  • - Frander -
    - Frander - Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 14
    #5   22. mar 2013 hehe ja det har du vel ret i sajmon.. har da fundet et par hondaer til en ok pris, men det er jo ikke nemt at gå fra at vide en masse om biler og så over til motorcykler hvor man knap nok kan navnene på mærkerne, så ved ikk hvad jeg skal søge efter på dba f.eks. smiley

  • - Frander -
    - Frander - Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 14
    #7   22. mar 2013 Ah mange tak jeg tror jeg skal ud forbi frankies mc center i randers engang og se om de har nogle honda og suzuki og yamaha'er smiley

    tak for linket jacob


  • #9   23. mar 2013 En Hyosung GT 650 N af de første årgange med renoverede toppe ville være et godt bud til den pris.
    Og, nej, det er IKKE en kineser?


  • #10   23. mar 2013 Frankies er nok det dyreste sted du kan kigge smiley kom med min zl600 til den butik for at få den reppet ... Svaret var...... Sådan en gammel maskine vil vi ikke skrue i. Så jeg vil bestemt ikke råde nogen overhovedet til at støtte sådan en gang snopperri
    Bør. Jensen i Horsens har et langt bedre udvalg idin pris klasse og de er til at snakke med ang valg .
    Mvh
    Jan


  • #11   23. mar 2013 Honda NTV650 = Pålidelig V2'er
    Jeg har lige set en til 19000, og en anden til 24000.Motoren er bombesikker, karakteren er lidt kedelig. Den sportslige udgave af den hedder 649 hawk/Bros, og har federe stil og alustel. Begge har monosvinger bag, og ntv har pålideligt kardantræk


  • #12   23. mar 2013 Ellers burde du kunne finde noget Honda V4.. Bare en tanke..

  • - Frander -
    - Frander - Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 14
    #13   23. mar 2013 det er noget virkelig godt input i kommer med

    VP IMC det lyder lidt mærkeligt syntes jeg at de gør sådan, men det må de da selv om hvis de ikke vil tjene lidt på at reparere en gammel mc. Din kawa er virkelig lækker, er helt tosset med looket på sådan en. Jeg må nok overveje at tage til horsens engang istedet hvis de er lidt mere hjælpsomme dernede som du siger smiley

    Niels S sådan en honda ntv er bare spot-on ifht. mine krav tror det bliver sådan en jeg vil gå efter.

    Liltorp Racing Team kan forstå på det du skriver at den har en svaghed sådan en hyosung gt650? er den ellers pålidelig ud over toppen? den er ellers også fin



  • #14   23. mar 2013 Hvis du påtænker at besøge Frankies, hvorfor så ikke besøge Harrys Motor også - de er da nogle flinke gutter.
    For år tilbage havde Frankie et rødt skilt med en overstreget scooter på indgangsdøren. Da han så opdagede at der var penge i scootere, blev skiltet fjernet og han begyndte at handle med scootere. Arrogance?


  • #15   23. mar 2013 Jeg har også haft en CX'er, og de er da også meget hyggelige og pålidelige hvis visse dele er udskiftet/i god stand.
    Jeg synes dog en cx'er er ret tung at danse med...dvs ikke den mest dynamiske maskine. De er dog billige i indkøb og drift, og også med kardantræk.
    Motoren i NTV'en er den samme som sidder på Honda africa twin 650, og den synes jeg er ret livlig hvis man giver den noget at leve af og har en sprød lyd med den rigtige potte.


  • #16   23. mar 2013 Jeg kørte 13k på min 2008 model uden nogen somhelst problemer.
    Jeg ville ikke være nervøs for at købe Hyosung igen


  • #17   23. mar 2013 Da jeg kom med min zl600 Var den gul pga lidt misveligeholdt men derfor var det ubehøvlet at komme med sådan et svar og det nedladende blik jeg fik gav mig lysten til at pande ham en meeeen jeg gik godt gal i skralden og kørte min haltende kawa ud til et lille værksted i aidt (pitværkstedet ) og fik den bedste behandling og har brugt dem siden til de ting jeg ikke selv tør rode med. Og de er altid villige til at gi et godt råd hvis man som mig roder i cyklen selv.
    Mvh
    Jan


  • #18   24. mar 2013 Se forresten også Hondas VT500 modeller. Der er lidt til enhver smag: cruiser, touring, gade.
    De er også bombesikre (for det meste) og har V2 motor + kardan


  • - Frander -
    - Frander - Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 14
    #19   24. mar 2013 poul a det lyder som en god idé at kigge forbi dem også smiley

    niels s nu har jeg været inde og kigge lidt på youtube og må give dig ret, lyder sprød og det er lige det jeg er ude efter. Jeg går ikke så meget op i om den er hurtig faktisk, men gør da ikke noget at den kan flytte sig når man vrider øret smiley

    og ja har også haft kigget en del på de VT500, hvis jeg kan finde en til en god pris, bliver det måske sådan en honda.

    er det særligt godt med kardan?

    liltorp det lyder da meget fornuftigt, jeg kommer nok heller ikke til at køre vildt meget på den, selvom jeg håber det lidt. jeg går meget op i at det bare holder og kan starte hver dag. og syntes godtnok det er billigt med de hyosung mc'er hvis de holder så godt som mange siger de nyere modeller gør. smiley

    VP IMC det kan jeg squ godt forstå at du er fornærmet over hans opførsel. Han kunne da i det mindste sige det til dig på en pæn måde. Har det selv sådan at hvis de ikke kan tale ordentligt til en så er det deres egen skyld jeg ikke vil gøre forretning der.


  • #20   25. mar 2013 Kardan skal ikke smøres som en kæde, men kun have skiftet olie engang imellem. Så man skal ikke tænke over at have kædefedt stående.


  • #21   25. mar 2013 fornærmet er jeg som ikke jeg er pisse harm og bruger en hver chance for at fortælle min historie til alle dem der overvejer at tage der ind for syntes ikke det er noget værd at støtte sådan en gang snopperi smiley det er sku godt der findes mange ordenlige værksteder der vil betjene ALLE ens
    mvh
    Jan


Kommentér på:
Råd mht. valg af mc

Annonce