{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.691 visninger | Oprettet:

Ronni M
Ronni M
Tilmeldt:
7. mar 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Valg af MC-beklædning {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har tidligere spurgt om gode råd til køb af hjelm og har fundet denne. Men da jeg snart er færdig med mit MC kort begynder det at presse på med køb af lidt beklædning også.

Der fik jeg nogle gode input, så jeg håber at der er nogle der vil bidrage med lidt til dette også.

Jeg har snart snakket med en del forhandlere og synes man får meget forskelligt at vide mht sikkerhed vs komfort.

Nogle siger man skal have læderdragter, andre at textil eller læderjakke er fint nok.

Da jeg forventer at købe en Cruiser af en slags vil jeg gerne gå efter noget beklædning der også passer til denne stilmæssigt.

Jeg har kigget på feks denne jakke kombineret med nogle bukser af en slags.

http://mcgear.dk/jakker/spidi_ring

mht den konkrete jakke er jeg nervøs over at den umiddelbart ikke kan lynes sammen med et par bukser. Hvad gør man normalt der? Tænker at sandsynligheden for at bukser og jakke skiller ved styrt er relativ stor?

Jeg skal selvfølgelig også have et rygskjold af en slags og har hørt at et selvstændigt rygskjold er bedre end et der bare sidder i jakken. Hvad er holdningerne / erfaringerne der?

Er der andre ting man skal være opmærksomme på når man nu er ude og skal købe alt fra udstyr uden nogen erfaring?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af MC-beklædning
  • #1   14. apr 2014 Jeg har aldrig brugt andet rygskjold end det, der sidder i jakken. Til gengæld har jeg altis sørget for at jakke og bukser kan slyen sammen eller af jakken her en "erotikforskrækker" så den bliver holdt nede. Denne hjælper også helt eventyrligt mod træk op ad ryggen:-)

  • #2   14. apr 2014 Så skal du forresten tænke dig godt om. Læder er mest sexet, men også koldest i ydersæsonen. Dertil kommer at tekstil kan købes, så man kan have alm tøj på under.

    Endelig bliver man som mc-ist undertiden våd, og så kan tekstil oftest tørres påfå timer ved et varmeapparat, mens læder skal tørre ved normal temperatur, og det kan tage dage!

    Faktisk bør man have et sæt af hver, men som begynder vil jeg på det bestemteste anbefale dig en god tekstildragt.

    Det her med 7 sekunder uden at slide hul på en læderdragt er rent fis. Kig en kang på youtube og dit ur. Du kommer aldrig til at kure tilnærmelsesvis den tid!


  • Ronni M
    Ronni M Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #3   14. apr 2014 Hej Knud

    Tak for input. Jeg bør da nok overveje tekstil igen så.

    Hvad er en "erotikforskrækker"?


  • #4   14. apr 2014 Textil og læder er en evig diskussion. Min personlige holdning er, at jeg klart foretrækker læder. Det er rigeligt varmt, jeg har thermo-for der kan lynes på, og jeg har plads til en tyndere langærmet trøje indenunder. Det flagrer ikke, og jeg synes beskyttelse (knæ/skuldre/albuer osv) sidder som det skal hele tiden. Der synes jeg textil føles mindre sikkert.
    Jeg kører så heller ikke i regnvejr, og dermed intet problem, ellers fås regntøj man kan tage udover.

    Det rygskjold der sidder i jakker er meget ofte noget der minder om et tykt stykke pap. Jeg ville til enhver tid vælge et eksternt der sidder hvor det skal, ligegyldigt hvor meget der blive flået i jakken.


  • #5   14. apr 2014 Der er ingen beskyttelse i det rygskjold som sidder i jakken.
    Køb et rygskjol ved siden af, og sørg for det er et der er level2 godkendt.


  • #7   14. apr 2014 Læderbukser med god beskyttelse i knæene og en sort goretex jakke med beskyttelse skuldre o g albuer, rygbskytter i level 2

  • #9   14. apr 2014 Ned til Kiel og ind i Louis butikken. (Husk at oprette bonuskort) De har læder til den halve pris af hvad den jakke står til. Har selv kørt med nr. 2 på listen. Rigtig rocker og varm, selv i ydersæsongen. Bare i den rette størrelse, så man kan have en Windstopper el. andet og termoundertøj under.

Kommentér på:
Valg af MC-beklædning

Annonce