1.119 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

MC dæk og frostvejr MC dæk og frostvejr

Hvordan opføre mine dæk Bridgestone BT 023 sig på en dag som i dag med mild frost?? er godt klar over at de ikke er så bløde som ved 10 + grader. men er det forsvarligt at køre en tur som i dag hvor vejene er helt tørre og solen skinner... har kørt rundt et par timer i dag, det var koldt men alligevel dejligt smiley synes den ligger fint på vejen

Prøvet at Goggle det, men kunne ikke finde noget om det

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  MC dæk og frostvejr
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
    #1   22. mar 2013 Bare du ikke presser for meget på, kan du sagtens køre.

• #2   22. mar 2013 Ja OK, det er det også... man skal ikke meget over 80 før det bliver pisse koldt smiley hehe

• #4   22. mar 2013 Jakob. det er jeg klar over. men nu har jeg jo ikke kørt så længe, så det der med at ligge den ned i frostvejr har jeg ikke nosser til smiley er jo klar over at min gummi ikke er så blød som den burde være smiley

• #6   22. mar 2013 Hehe frygtløs vil jeg ikke sige jeg er smiley men synes jeg har fået styr den med 16000 km på 5-6 måneder sidste år. men har jo stadig meget at lære

• #8   22. mar 2013 Hmm, selv politiet er frygtløse. frost, sol og de er der. Historien er vel den samme som med bilen. 80% af af året er sommer dæk det optimale.. men selv hedder det vinterdæk så længe der der er sne i haven.. på 2 hjul, tja liderligheden må vente..;-)

• #9   22. mar 2013 Vanen tro ville jeg lige have lidt skub i maskineriet, men hjulet satte rundt og jeg lagde maskinen ned. (BT 016pro)

Man skal fandme være nænsom på gassen.

Min motorbeskytter tog alt skraldet -eneste skade blev i stoltheden;)

• #12   23. mar 2013 Det er ikke vejret men friktionen der varmer dine dæk.Det ta'r selvklart længere tid når det er koldt, men hvis du undgår du vilde nedlægninger de første 40 - 50 km er dine BT 023 et par rigtigt gode sæt gummi smiley

• #13   23. mar 2013 40-50 km ??? så er man da frosset ihjel, så betyder dækgrebet ikke noget længere .....

• #15   23. mar 2013 nej nej, det gør jeg heller ikke (ret tit) men 50km i 0 grader,så tænker eg ikke på dækkene ....

• #17   23. mar 2013 Siden min XTZ600 vinterged blev stjålet kort efter nytår, har jeg været nødt til at tage min VFR ud før tid. Det har ikke voldt nogen problemer før igår, og synes også jeg har haft fint greb i dækkene, når salten først er slidt af.. Igår nåede jeg dog ikke længere end 100 meter fra min lejlighed, før den i 2. eller 3. gear skred ud i et sving, ved virkelig lave omdrejninger og kun med 2-3000 omdrejninger - havde ikke beregnet at det var moment nok til at det kunne blive et problem der.. Men af røg jeg, og nu sidder jeg med en brækket tommel, en smadret MC uden kasko og skal opereres imorgen, så det er lidt øv.. smiley Nogen der ved hvor man kan købe et billigt kåbesæt til en VIFFER som min? smiley

• #18   23. mar 2013 Ps, der var ikke is eller sand på vejen - bare rigtig meget salt, og det har man altså ikke optimalt greb i..

• #20   23. mar 2013 Fandme også surt! (endnu gladere for jeg ikke har kåbe på;))

Der er tæt på intet greb i de forhold..

• #21   23. mar 2013 Damn føler sku med dig Silas

• #26   23. mar 2013 Den er nu god nok. Så vidt jeg husker er det en vokslignende substans som konserverer dækket mens det ligger på lager og den skal slides af. Jeg er stået på røven pga. helt nye dæk og fugtig vej. Holder mig langt væk indtil der er noget lidt mere interessant vejr på menuen..

• #27   23. mar 2013 dækket skal bare varmes op første på første tur.En frisk tur på motorvejen,så er dækket klar .Det kan så måske blive et problem lige nu, med ca 0 grader ........

• Carsten M
    Carsten M Tilmeldt:
    mar 2011

Følgere: 1 Svar: 122
    #28   1. apr 2013 Der er egentligt 2 ting der skaber greb. Jo varmere dækket er, jo bedre bider det. Men tilkørsel af dæk laver "mikro-rivninger" i dækkets overflade og dermed skaber en slags "velcro-effekt" som griber omkring asfalten. I øjeblikket er der nedsat friktion grundet salt og manglende varme, så derfor kan optimaltemperatur ikke opnås. Men derfor kan man sagtens køre - blot vær varsom.
    Der ligger en silikone belægning på dækkene fra støbeformen (som også virker som forsegler imod udtørring mv) som skal slides af. Man kan gøre det med en godkendt afrenser til dæk (opløsningsmidler ikke tilladt) eller tage en grovfil og ridse overfladen op / afrense dækket.

• #29   2. apr 2013 det har jeg godt nok aldrig set nogen baneræsere gøre, hverken med vædske eller grovfil !!!

Kommentér på:
MC dæk og frostvejr

Annonce