898 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

martin  T
martin T
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 26

mellem kørekort mellem kørekort

der er nok mange der ar spurgt om det her men hvor stor en mc kan jeg få lov til at køre på med et mellem mc køre kort min kørelære siger jeg kan køre op til 600 så jeg tænkte om jeg kunne få lov til at køre på honda cbr 600 eller ninja 600 mener kun de hedder noget med 599

er der lige nogen der lige hurtig kan give mig en forklaring ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo bag kasse i mit skur 600 kr.
  • Sprøjtning af hvepseboer (app vil ikke tilføje billeder) 1.200 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mellem kørekort
  • #1   1. apr 2013 så kan den kørelærer godt stikke snuden ned i reglerne igen og få styr på sit job bedre end os der ikke arbejder med det...

mellem kørekort må du maks fører 48 hk... og din maskine må gerne være drosslet ned men den må ikke have over det dobbelte tilladte hk (max 96 før droslingen)... dvs drop honda cbr 600/ninja 600 etc. en ninja 650 eller i EU kendt som er-6f etc . kan du godt få og så drosle den...

Det har INTET med kubik at gøre! kun det lille kørekort der har en max kubik regel (125cc og 15hk)

• martin  T
    martin T Tilmeldt:
    jun 2012

#2   1. apr 2013 det vil sige at jeg skal meget længer ned i størrelsen smiley

• #3   1. apr 2013 Det skal du såmænd ikke nødvendigvis. A2 har intet med kubik at gøre, kun HK.
    Den må maks have 96 inden drosling og det halve med drosling, altså 48 HK. Du kan sagtens finde mange 600 og 650 ccm på 96 HK og under.

• #4   2. apr 2013 bedste begynder bikes i mellem klassen som jeg vil anbefalde er ninja 250/300 eller yamaha XT 660... du er en nybegynder der SIKKERT ikke aner hvordan du skal håndterer 125hk superspot bike, og vil bare lade dig skræmme mere end det vil gavne i sving så din læringskurve går meget langsommere... de mindre mc'er er rigtig gode for begynder, jeg er hvert fald langt længerer fremme i at kaste mc'en end min kammerat på en 750cc, han kan sq kun fyre den af på ligeud strækning høhø (sorry mate smiley )

• #5   2. apr 2013 Martin vil sige at Elias har fat i noget, det er jo egen sikkerhed smiley Kørte selv 2 år på min ninja 250r, før jeg købte min zx6r. Det giver en masse erfaring og den TILGIVER din fejl!! Gør de store maskiner ikke altid.

Men vil dog sige, at de burde sløjfe den fra med 15 hk fra 18-20... Ville være mere fornuftigt med 48 hk 18-21. (Efter min mening)

• #6   2. apr 2013 @ Elias. Man kan ikke sige at en 250 er god begynder maskine til alle. Det kommer jo også an på hvor stor man er. Hvis nu man er en gut på 190 og små 100 kg, vil blive noget krøllet sammen på en lille ninja. Jeg vil nærmere sige at en Suzuki bandit eller en ER6 ville være nogen gode maskiner at starte på. De kan lovligt drosles..

• martin  T
    martin T Tilmeldt:
    jun 2012

#7   3. apr 2013 jeg må indrømme at jeg er ked af gå under zx6r men det bliver jeg vist nød til rigtige gode svar jeg har fået her smiley

Kommentér på:
mellem kørekort

Annonce