{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.616 visninger | Oprettet:

Peter E
Peter E
Tilmeldt:
3. okt 2010
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 81

Omkostninger ved en SV650 kontra SV1000 {{forumTopicSubject}}

Jeg skal vælge mellem en SV650 og en SV1000.

Jeg er godt klar over, at SV1000éren er sjovere på mange punkter, men bliver nødt til at have i baghovedet, at jeg er studerende med en lav indkomst.

Cyklen skal bruges til hverdagskørsel i Århus C.

Hvordan er det med omkostningerne ved en SV650 og en SV1000? Er der mega stor forskel? Vedligeholdelsesomkostninger, km/l, service osv.

Har ladet mig fortælle at forskellen er meget lille, men vil gerne lige have det verificeret.

Regner med den skal ansvarsforsikres.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Omkostninger ved en SV650 kontra SV1000
  • #1   5. apr 2013 Har haft begge.
    efter min kørsel kørte de ca lige langt pr L. SV1000 måske lidt mindre når man skulle hurtigt afsted smiley
    Forsikringen var det samme dengang for begge 2, så ja smiley
    Ville klart vælge SV1000 selvom du måske skal give 50kr mere for benzin om måneden.
    kæder, dæk o.s.v.. det er jo den pris det er..samme med Olie filter


  • #2   5. apr 2013 650eren som standard er meget sjovere på de snoede, hvis du køber en SV 1000 så skal der hældes nogle penge i den før den bliver brugbar til andet end at kører ligeud

  • #3   5. apr 2013 Glenn B vil give dig ret, men det behøver ikke koste kassen, et sæt forgaffel fjedre til ca 700kr på ebay.de kurere det værste, og spenderer man så en ny fjeder bag på, eller en zx10r bagdæmper kører den slet ikke så skidt. Og er de fleste efterhånden ikke modd'et med disse??

  • #4   5. apr 2013 Den med ZX 10 bagdæmperen går ikke bare lige, den skal ha andenfjeder og shimses om, køb noget der passer