{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.616 visninger | Oprettet:

Peter E
Peter E
Tilmeldt:
3. okt 2010
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 81

Omkostninger ved en SV650 kontra SV1000 {{forumTopicSubject}}

Jeg skal vælge mellem en SV650 og en SV1000.

Jeg er godt klar over, at SV1000éren er sjovere på mange punkter, men bliver nødt til at have i baghovedet, at jeg er studerende med en lav indkomst.

Cyklen skal bruges til hverdagskørsel i Århus C.

Hvordan er det med omkostningerne ved en SV650 og en SV1000? Er der mega stor forskel? Vedligeholdelsesomkostninger, km/l, service osv.

Har ladet mig fortælle at forskellen er meget lille, men vil gerne lige have det verificeret.

Regner med den skal ansvarsforsikres.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Omkostninger ved en SV650 kontra SV1000
  • #1   5. apr 2013 Har haft begge.
    efter min kørsel kørte de ca lige langt pr L. SV1000 måske lidt mindre når man skulle hurtigt afsted smiley
    Forsikringen var det samme dengang for begge 2, så ja smiley
    Ville klart vælge SV1000 selvom du måske skal give 50kr mere for benzin om måneden.
    kæder, dæk o.s.v.. det er jo den pris det er..samme med Olie filter


  • #2   5. apr 2013 650eren som standard er meget sjovere på de snoede, hvis du køber en SV 1000 så skal der hældes nogle penge i den før den bliver brugbar til andet end at kører ligeud

  • #3   5. apr 2013 Glenn B vil give dig ret, men det behøver ikke koste kassen, et sæt forgaffel fjedre til ca 700kr på ebay.de kurere det værste, og spenderer man så en ny fjeder bag på, eller en zx10r bagdæmper kører den slet ikke så skidt. Og er de fleste efterhånden ikke modd'et med disse??

  • #4   5. apr 2013 Den med ZX 10 bagdæmperen går ikke bare lige, den skal ha andenfjeder og shimses om, køb noget der passer
    Når det er sagt skal der også gøres noget ved indsugning, udstødning og indsprøjtning som minimum for den bare kører rimeligt
    650eren er kørerklar lige ud af kassen


  • #5   5. apr 2013 Ca det samme. 1000eren vil æde lidt mere dæk og kædekittet vil holde lidt kortere hvis man bruger de ekstra kræfter.
    Er ikke enig i at der nødvendigtvis skal postes penge i 1000eren for at køre sving som en 650 ...slet ikke. Men 1000 kan blive til en rigtig racer med de rette stumper . Til dette er 650 for effekt svag.

    Men udelukkende til by kørsel er 650eren super smiley


  • #6   5. apr 2013 Jeg er enig, forskellen på de to er ikke så stor. Den største forskel kommer hvis man optimere SV1000'eren i motoren med filter og PC.
    Jeg har personligt anbefalet 650'eren til mine venner - at jeg så selv har 1000'eren er ren og skær tissemandsmåleri smiley


  • #7   5. apr 2013 Peter:
    Jeg har en SV1000 N der ikke var gjort det store ved. Jeg har nu skiftet de primære vedligeholdelses dele og lidt knap-så-nødvendige dele.
    Det nødvendige:
    Dæk med montering + afbal, bremseklodser for og bag Sintermetal + væske. ny motor olie + filter
    Det knap så nødvendige smiley
    armerede slanger, pirpercross filter, progressive fjedre + væske + pakninger, ZX10R 06-07 bagdæmper.
    Total ca 7300kr. Du ville skulle betale det samme på en SV650. Så det er kun op til dig selv hvor stor motoren skal være smiley

    Forsikringsmæssigt har jeg både ansvar og kasko i Tryg og giver ca 3800kr om året (elitestatus og 37) med selvrisiko på ca 4500kr.



  • #8   5. apr 2013 Det er ikke den store forskel på omkostningerne. Til ganske alm. hverdagskørsel vil jeg vælge SV650. Købsprisen må være det afgørende.

  • #9   5. apr 2013 ABS på de nyere SV650 hvis man går op i det, findes ikke på SV1000.

  • #10   5. apr 2013 SV1000eren vil jo være en del sjovere end den 650:) Normale kører udnytter jo cyklerne på samme måde på de snoede veje, der vil man bare lige i 5 gear kontra 2-3 på 650eren. ccm slår alt.

  • #11   5. apr 2013 Volume slår kun alt når det går lige ud og hvem gider at kører ligeud på mc, alle andre steder er det vægt og manden på cyklen der bestemmer hvor hurtig man kommer rundt

  • #12   5. apr 2013 Jeg har haft begge og jeg savner sgu min 650'er mest og jeg kunne den dag i dag stadigvæk godt finde på at købe en igen.

  • #13   6. apr 2013 Nik N og Peter E; hvorfor er I så overbeviste om at 1000'eren sjovere end 650'eren??

    Når man kører på de snoede landeveje, er det er da langt sjovere at motionere gearkassen og holde gryden i kog på en 650'er, frem for bare at vride rullen på 1000'eren.
    Find sammenligningstesten i Touring Nyt og bemærk hvor lidt forskel der er, hvis man kigger accelerationstider i diverse gear.


  • #14   6. apr 2013 Niels +++ smiley

  • #15   6. apr 2013 Ud og prøv, jeg har ikke fortrudt mit køb, men vil give alle ret i at det ikke er når det går lige ud det er sjovt.

  • #16   6. apr 2013 Jeg elsker at kører på snoede veje, Jeg elsker motorvej og fart:) Skal jeg være realistisk så forgår kun 30% af min kørsel på ekstrem snoede veje. Alt andet er jo bare "normale" veje. En gang 1000er altid 1000er, vel nu har jeg 750er, den er skam sjov, meeen mangler POWAH.

Kommentér på:
Omkostninger ved en SV650 kontra SV1000

Annonce