1.773 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Kæden larmer ! Kæden larmer !

Havde lige for første gang idag løftet den nye kværn op på baghjulet , da jeg skulle skifte olie osv. Synes godt nok den larmer i kæden når man drejer hjulet rundt og der er til tider en lille bitte smule modgang. Det gjorde min gamle ikk. Nogle gode råd

Det skal lige siges at når jeg kører på den og slukker på dødmandsknappen og trækker koblingen kan jeg intet hører.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Beskæring af buske/træer 1.000 kr.
  • Moving mattress up to loft 250 kr.
  • Vask af 3x hovedtrappe til 5'te sal og rengøring af gårdtoilet 700 kr.
  • Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kæden larmer !
  • #1   16. apr 2013 Start med at kontrollere at den er spændt rigtigt, og smurt.

• #2   16. apr 2013 Lyder til der er et dårligt tørt led i kæden,.
    Hvis du sætter den på bukken og giver lidt gas i 3 gear så den får lidt omdr. og lidt træk på. Hvis den så dunker nogle gange på et specielt punkt på kæden så er det. Og kæden skal skiftes. Hvis ikke du kan redde det tørre led på en måde!

• #3   16. apr 2013 og tjek dit fortandhjjul sidder spændt ordenligt fast..
    så kan du også rense det dæksel der sidder og dækker tandhjulet,der samler sig alverdens snask der...

• #4   16. apr 2013 Tak for de mange forslag.
    Jeg rensede dækslet igår og tjekkede det forreste tandhjul og det var spændt fint.
    Satser på et tørt led "

• #5   16. apr 2013 smiley Kunne kæden ikke bare være en slidt kæde? Hvor langt har den kørt?

• #6   16. apr 2013 Har lige været forbi et værksted med den og kæden skulle bare renses og smøres. Hverken kæde eller tandhjul fejler noget. Kittet har kørt omkring 3500km

• #7   16. apr 2013 Nu ved jeg ikke hvordan du har veligeholdt din kæde, men det kan altså godt lade sig gøre at smadre en kæde på 3500 hvis man ikke har været godt nok til at smøre den løbende.

• Carsten H
    Carsten H Tilmeldt:
    aug 2012

Emner: 11 Svar: 277
    #8   16. apr 2013 Når cyklen står på centerfod (eller løfter) og mc'en er startet (men ikke i gear) så skal baghjulet dreje stille rundt. Hvis det ikke gør det så er kæden ikke indstillet korrekt. Kæden er evt. for stram eller baghjulet er vinklet set i forhold til "lige ud".

• #9   16. apr 2013 Så er kæden renset helt i bund og kørt varm , og smurt rigtigt grundigt.
    Og vupti , så virker den meget bedre.

Tak for alle svarende

Kommentér på:
Kæden larmer !

Annonce