5.077 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

kæden larmer - skal den det? kæden larmer - skal den det?

ha lige monteret et sprit nyt kædekit til 16-1700,- på min bandit!,.. tandhjulene er jt vist nok og kæden er en DID x2 rings kæde;.. skiftede den gamle fordi jeg ikke kendte til dens km tal og syntes den larmede,.. den nye larmede lidt mindre, men alligevel mere end jeg troede den skulle, så efter nogle km spændte jeg dækket og kæden efter så vandringen var som beskrevet i min haynes manual, og nu larmer den endnu mere,.. lyder som et leje der er stået af,... irriterer mig men ved ikke om en kæde SKAL larme lidt? det er selvfølgelig værst hvis jeg fører vensre knæ væk fra cyklen så man rigtigt kan høre den,.. ender med jeg må lade en kyndig person prøve en tur på den!,..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Beskæring af buske/træer 1.000 kr.
  • Moving mattress up to loft 250 kr.
  • Vask af 3x hovedtrappe til 5'te sal og rengøring af gårdtoilet 700 kr.
  • Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kæden larmer - skal den det?
  • #1   7. apr 2006 Kæde og tandhjul vil altid larme lidt, men pas på ikke at stramme din kæde for meget, når du har hele din vægt på mcén skal kæden kunne løftes ca. 1.5 til 2 cm det kan være lidt svært at gøre alene, så få en til at hjælpe dig med det og hust så at smøre din kæde jævnligt.

Jimmy K

• #2   7. apr 2006 det kan den også,.. ca 22-25 mm hver vej,..

• #3   7. apr 2006 Hov hver vej???

På SV´eren hedder det 20 - 30 mm fra skubbet helt op til skubbet helt ned målt center til center.

Det du siger bliver 44 til 50 mm fra center til center og det er ALT for løst hvis målene er som på SV´eren...

Jannik...

• #4   7. apr 2006 Ok så tror jeg ikke der en noget at være nervøs for, bare du er sikker på at kæde og tandhjul passer sammen ( ved ikke om man kan få noget der ikke gør ? )
    Jeg prøvede det samme med min SV da den var helt ny sidste år, lige pludselig en dag syntes jeg bare den sagde noget fra kæde / gearkasse som den ikke skulle sige og ja det blev værre når jeg flyttede knæet væk fra tanken, så jeg kørte ind til forhandleren og fik den på rullefeltet og den sagde lige som den skulle, så lærte jeg det smiley

• #5   7. apr 2006 oki,.. må lige prøve og få målt det præcist så det ihvertfald ike er det´som er skyld i det!

• #6   7. apr 2006 spørgsmålet er om det er den måde (x2 rings bla bla bla) kædeleddet er lavet på som får den til og snakke sådan,.. når jeg triller langsom kan jeg høre 2 lyde,.. en "langsom" fra bagtandhjulet og en lidt "hurtigere" fra fortandhjulet!,.. tillægsspørgsmål!,.. det lyder som om mine skiver foran slæber en anelse på,.. har lige "renoveret" begge kalibre med fedt og monteringssæt osv,.. kan vel aldrig komme til og blive 100% lydløse?!

• #7   7. apr 2006 Jeg tror ikke din kæde og tandhjul larmer mere end de skal og skiverne vil også altid sige en lille smule, jeg har lige sat nye wave skiver og nye klosser på min og den skure som et gammel godstog selv om jeg ikke bremser og det vil de gøre ind til de er kørt til.
    Så jeg tror bare du skal ud og køre nogle km og så venner du dig til lydene smiley

Jimmy K

• #8   7. apr 2006 original tandhjul har sådan en gummi belægning på forreste tandhjul! Det er for at dæmpe kædestøj. Det har DID, Regina osv Ikke. SÅ kan være du bare skal vænne dig til det

• #12   7. apr 2006 oki,. tak folkens - er nok bare lidt overforsigtig, nu jeg har valgt selv og ville skifte det forbandede kit!,.. og mht billeder venter jeg på lidt sol så jeg kan få skudt en god serie, gider ikke prøve og oprette den med alle mulige bemærkninger om "flere billeder tak" smiley

• #13   7. apr 2006 Att sebastian - du er umiddelbart den der bor tættest på mig, tænkte om du evt kunne lokkes til og trille en tur på den og se om alt er som det skal være?

Kommentér på:
kæden larmer - skal den det?

Annonce