{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.408 visninger | Oprettet:

Offroader / Motard / Crosser {{forumTopicSubject}}

Hvad er forskellen på de 3? Har set en som kører rundt her i byen på en sort en som ligner noget lignende, har en fed dyb lyd. Og havde en forestilling om de måske ikke var så dyre, da jeg står uden MC lige pt.

Men efter lidt hurtig søgning kan jeg se at de alligevel er dyre smiley

Er det muligt at få en ok fed maskine til 20-30000 i ovenstående stil (med afgift)? Og hvordan med vedligehold på de forskellige 2-takt vs 4 takt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Offroader / Motard / Crosser
  • #1   16. apr 2013 Offroader er til vej, grus og skov. Alt efter dæk. Kan i nogle tilfælde bruges til langture. Er som regel tunge og (kedelige)

    Motard.. Hmm.. Bundtræk, baghjul, slider i rundkørsler, overhaling mellem biler på baghjul, osv.
    En motard med 60+ hk er ikke for børn.

    Crosser: kun til bane og mark.. Ingen lys, nummerplade, knoppede dæk som kun duer til blødt underlag.

    Hvilken by er du fra ?


  • #2   16. apr 2013 Den skal primært bruges til gadekørsel, men flytter muligvis på landet snart, så ku også bruges lidt der:)

    Er fra Fredericia hvorfor?


  • #3   16. apr 2013 Fordi det er mig du har set i Fredericia..

    Hvis du vil ha den lyd som min har er det kun 4 takt der duer, disse har også et vildt bundtræk.

    Min nabo har lige haft en husaberg fe400 til salg for 20000.- men den er væk nu.


  • #4   16. apr 2013 hmm okay synes bare den så lidt nyere ud!? Men har også kun set den et par gange for et par uger siden hurtigt nede fra bøjen ved shell og ud af strandvejen:)

  • #5   16. apr 2013 Ja okay så må det jo næsten være dig, det var da meget sjovt! Altså nu har jeg jo haft MC før, men det er self nok lidt anderledes at køre på sådan en fætter. Hvad står sådan en som din i?

  • #6   16. apr 2013 Hehe ja præcist, ku være grineren hvis det var mig du havde overhalet på den video:-)

  • #7   16. apr 2013 Jeg havde en fyr på besøg i torsdags som kører R1, og han blev noget overrasket over trækket og ikke mindst bremserne..

    Min koster vel 30000 hvis den skulle sælges.
    Men for mig er der meget mere fun-faktor i den motard en skide 30 gryn, den VIL bare ikke køre på to hjul, det er Baaare morsomt, og folk bliver enten skide forraget eller man får en "tommel op"


  • #8   16. apr 2013 Jeg sletter lige mine indlæg, som sagt sidder der også småborgerlige mennesker herinde, der ikke tåler andre hygger sig.
    Håber du fik svar på dine spg.


  • #9   16. apr 2013 Per M jeg så dig på baghjul med at treldevej her forleden, ja lyden fejler ikke noget


  • #10   16. apr 2013 Ja Stig, nogle gange tager den magten fra mig, så er det bare at følge med. smiley

  • #11   16. apr 2013 Men Mads, hvis du sparer penge sammen har jeg en som er endnu vildere stående hjemme.. Den er selv JEG bange for.
    Aprilia sxv 550


  • #12   16. apr 2013 den er rigtig fed per, men langt over mit budget i år:)

  • #14   17. apr 2013 Så skarpt kan man ikke tegne forskellen op.

    Offroadere/Endurojern er dem der i sin tid er udgangspunktet for motard..Typisk bygger man dem om til motard ved at sætte 17" fælge på. Nogle sætter også en pasende hårdere affjedring på. KTM EXC modellerne er lavet som offroadere/enduojern, men rigtig mange af dem der kører rundt har fået sat 17 fælge på så de bliver til motards. Mange har så ekstra fælge stående med knopdæk, så cyklen hurtigt kan laves om til et endurojern. Indenfor de seneste år er motard blevet serieproducerede, dvs så man køber en færdigbygget motard. Fx KTM smc modellerne.
    Mht bundtræk, så er det stort samme motor der sidder i de modeller der bygges om motard/offroad, samt i de modeller der kan købes både i offrpad og motard udgave

    Jeg vil til enhver tid anbefale at købe et endurojern/offroader, fx KTM EXC/LC4, og så smide et par 17" på. Så har man en alsidig mc der både kan fræse på vej og i mudder. Man skifter bare hjulsættet ud fra sine behov.

    Per. Jeg blver sq harm når jeg ser sådan en kørsel blandt medtrafikanter. En ting er at andres liv på spil (ja ja så kommer smøren om at der er styr på det osv.. Virker ikke her desværre) en anden ting er det ry os motardister / mcister får. Man finder et øde sted når der skal leges. Det gør man ikke blandt andre trafikanter!
    Alene det at en motard betegnes "Motard.. Hmm.. Bundtræk, baghjul, slider i rundkørsler, overhaling mellem biler på baghjul, osv. "
    Kan sq kun ryste på hovedet over det! Det hører til på en bane eller på et lukket/afsides område


  • #15   17. apr 2013 Sebastian din forragelse overrasker mig ikke. Du er ikke alene om din småborgerlige holdning.

    Vi er heldigvis flere (også i din egen vennekreds) som skider i jeres mening om vores kørsel.
    Men brug en time på youtube, så får du det bedre.


  • #16   17. apr 2013 Af rent nysgerrighed har jeg lige kikke div salgs annonce i gennem og det lader ikke til at sådan nogle maskiner køre særlig lang på en motor renovering.

  • #17   17. apr 2013 Stig jeg har haft min husqvarna i 4-5 år nu, jeg overhalede motoren efter første sommer, ikke fordi den fejlede noget, men for en god ordens skyld.
    Siden har det ikke været nødvendigt at skille motoren ad, om det er fordi den er meget holdbar, skal jeg ikke kunne sige.

    Men der er nok forskel på modellerne. Det er ikke motoren jeg bruger mest tid på.


  • #18   17. apr 2013 Per jeg synes du skal tale for dig selv istedet for at tale i Vi´er og blande vennekredse i min holdning til det du skriver. Føler du dig stærkere og større når du kan tale som om at "I" er mange og at jeg er "alene" i min holdning? smiley

    Jeg kunne da godt tænke mig at du satte nogle navne på, så kan vi da se om der nu også er hold i det du siger? Så skal jeg da gerne fortælle dig om det er en "vennekreds" eller om det er bekendte. Kom med dem...Jeg er skam ikke bleg for at sige min mening hverken til dig, bekendte eller venner.
    Men jeg spørger da lige Jens om han har samme holdning som du lægger frem for ham her i tråden. Så er den afklaret.. Er der andre?

    Det er fint vi er uenige, men tag nu kritikken istedet for at blive tøsefornærmet og blande andre ind i det.

    Btw så virker den der med småborgerlighedskortet ikke...


  • #19   17. apr 2013 Jeg tror ikke den her barnlige samtale hører hjemme i Mads K.'s tråd.

    Så jeg vil slutte af med at sige: Du passer DIN køresl, JEG passer min. Så er de fleste glade.

    Hils Jens fra mig. smiley


  • #20   17. apr 2013 Nu er det ikke mig der trækker samtalen ned i niveau.. Selvfølgelig passer vi hver vores kørsel, men når du offentlig viser videoer og skriver som du gør, så skal du altså regne med at folk blander sig.

    Ses derude...Ingen bad feelings herfra.. smiley


Kommentér på:
Offroader / Motard / Crosser

Annonce