{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.086 visninger | Oprettet:

Køling - Suzuki GSX-R 600 K7 {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen,

Så kom foråret og jeg har lige trillet en 100km penge i det dejlige vejr. Lige idet jeg skal til at sætte min maskine i garagen, ser jeg at temp. er 104 grader. Jeg har kørt en del i byen - hold for rødt lys osv. - så jeg går ud fra at det er normalt?

Hvis jeg så en dag skal skifte eller blot tjekke mit kølervæske, hvordan fan' bør jeg så gøre? Jeg har googlet det lidt, men vil gerne være sikker..

Jeg er HELT nybegynder og ved faktisk nada om vedligehold eller precautions smiley

Håber på fif's fra jer...

God sommer på to hjul til jer - eller ét hjul hvis man er sej smiley

Vh Lasse


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køling - Suzuki GSX-R 600 K7
  • #1   20. apr 2013 Der skal gerne være et minimum og maximum mærke på din expansionsbeholder til kølervæske. Kølervæskestanden skal være på minimum ved kold motor og omkring maximum ved varm motor.

    Når motor er kold kører der kølervæske intern i motoren for at få den hurtigere driftsvarm. Når så termostaten åbner lukkes der vand ind fra expansionsbeholderen som bliver en del af systemet.

    Din termostat skal gerne åbne ved 75-82 grader og din blæser bag køleren skal gerne starte op lidt senere.
    Virker de ikke efter hensigten får du en for varm motortemperatur.
    Du kan tydelig høre, og måske mærke, når blæseren starter og det gør den typisk hvis du rammer mange kryds eller holder i kø.

    Din vandpumpe kan også være slidt/defekt men det tvivler jeg nu på.

    Dit temp. ur kan vise forkert eller din temperaturføler kan være defekt.

    Termostat:
    (link fjernet)

    Blæser:
    http://viewitem.eim.ebay.dk/SUZUKI-GSXR600K6K7-GSXR-600-12v-RADIATOR-COOLING-FAN--LOW-MILEAGE-20062007/380438675546/item

    Vandpumpe:
    http://viewitem.eim.ebay.dk/WASSERPUMPE-water-pump-Suzuki-GSXR-600-K6-K7-----erst-8000-Km-/151025673612/item

    Sensor:
    (link fjernet)


  • #2   20. apr 2013 Tror ikke der er noget at være nervøs for, den tænder først blæseren ved 106grader, også slukker ingen når den når ned på 100.

    Men kølervæsken skal skiftes hvert 2år, så mangler den det, så se at få det gjort.
    bare af med kølerslangen i bunden af motoren, også tap det af i en beholder også på genbrug med det, også ellers bare noget nyt på.
    Det er meget simpelt, du fylder bare radiatoren op, også til minimum mærket på ekspansions beholderen, så starter du den og lader den stå med radiator proppen afmonteret, også fylder den op når den begynder at sutte i den, når den ikke rigtig gør det længere, så sætter du dne på og lader den stå indtil blæseren har kørt engang, så stopper du den og lader den køle af også kontrollere at der er nok væske på ekspansions beholderen.


  • #3   21. apr 2013 Tusind tak begge to. Kan godé og brugbare indlæg! Jeg vil holde øje med temp når den rammer de 106 og om blæseren går igang smiley

Kommentér på:
Køling - Suzuki GSX-R 600 K7

Annonce