{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  pas på
  • #1   25. apr 2013 Igen en gammel tumpe der er skyld i en ulykke smiley
    Håber sgu motorcyklisten kommer sig uden mén


  • #2   25. apr 2013 Liltorp, flot kommentar !!! Nu kunne det jo være frisk 70 årig, det ved hverken du eller jeg. Vi kan alle komme til at fejle i trafikken, ja måske lige med undtagelse af dig.

  • #3   25. apr 2013 Leo: Hvis du nu ser 6-7/10 ulykker der sker med MC, så er der ældre mennesker som overser Mc´en.. så tumpe eller ej.. så overser de nemmere end feks en på 40 smiley eller 20 o.s.v.

  • #4   25. apr 2013 Det er under en uge siden en anden ældre medborger var skyld i 3 dødsfald. Det er ikke godt for statistiken.
    Og hvis man overser sin vigepligt er man nok ikke pisse frisk!!!


  • #5   25. apr 2013 Michael M..

    Ja, og der er et element af fartoverskridelse i ca. 60 % af alle MC-ulykker - fartoverskridelser som ogsåville resultere i ulykker ved køreprøver, der ellers bestås!


  • #6   25. apr 2013 Knud, det er ligegyldigt hvor hurtigt du kører, hvis de andre har vigepligt er det deres skyld! Jeg vil da håbe hvis en overser mig at jeg kommer hurtigt nok til ikke at mærke det i det mindste.
    Da jeg tog bilkørekort for nyligt, blev hele holdet lært, at vi altid skulle gå ud fra at en motorcyklist kom med dobbelt den tilladte hastighed, så vi ikke fejlbedømte dem. Det burde alle have lært, for chancerne for at motorcyklisten kommer alt for stærkt er trods alt stor.


  • #8   25. apr 2013 Mikkel:

    Hvis en medtrafikant er ude i en vis afstand, kan en prøvesagkyndig skønne at kandidaten er for langsom!

    Du har haft en klog kørelærer, men desværre ser man jo en del tilfælde, hvor MC-ister kører - og det mener jeg i hvart fald at kunne bedømme - 150-180 i byzone, og ofte ses langt over 200 kmt på landeveje.

    Det kan INGEN medtrafikanter forvente - sorry.


  • #10   25. apr 2013 Knud:
    Du bliver ved med at omtale en køreprøve, vi ved jo alle sammen godt at vi ikke kører til hverdag som til en køreprøve.
    Jeg vil nu også mene at man kan se om folk kommer med 200 eller 110. Det er korrekt at det ikke er lovligt og farligt at kører så stærkt. Men faren burde ikke og skal ikke ligge i at folk fejlbedømmer din fart. Så må billisten hellere risikere at vente en gang ekstra hvor de måske kunne have kommet ud. Så kan de jo også nyde den smukke lyd smiley

    John p: Du har fuldt ud ret i at en forkert placering er ekstrem farlig, plus folk som ikke får slået deres blinklys fra!


  • #11   25. apr 2013 Mikkel J

    Det er en kendsgerning, at bilister der overskrider vigepligt gang på gang frikendes fordi den MC-ist de har ramt har kørt så stærkt, at de ikke kan vurderes.

    Det er en kendsgerning, at man ved en køreprøver lærer, at en medtrafikant der er mere end 100 m væk i bymæssig bebyggelse ikke er tæt på.

    Det er en kendsgerning at bilister i dette land har lært at køre bil - grundlæggende ved at bestå en køreprøve


    Og sidst men ikke mindst - ved ethvert sammenstød mellem MC og bil - uanset ansvarsplacering, vil MC-isten slå sig....Virkelig værd at huske!


  • #12   25. apr 2013 Det er ligemeget, hvem der har skylden, hvis det går rigtig galt.
    Hverken afdøde eller pårørende har glæde af evt. skyld eller uskyld.
    Gå ud fra at ingen overholder vigepligten, når du kører mc.
    Tag farten af hvor der er risiko for, at en ung eller gammel ikke overholder vigepligten og nyd accellerationen, når du fyrer den af efterfølgende.


  • #13   25. apr 2013 Jan, jeg kan ikke være mere enig

  • #14   25. apr 2013 jan sluttede lige debatten:-)
    word!:-)


Kommentér på:
pas på

Annonce