2.145 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 42 Svar

Hvad er det mærkeligste i har mødt? Hvad er det mærkeligste i har mødt?

Halløj mc-folk

Søndag aften måtte jeg undvige en tom murerspand, der pludseligt blæste ud på landevejen. Men i dag fik jeg alligevel en lidt større overraskelse. Jeg kom på min eftermiddagstur igennem en meget lille by der hedder Nørholm, lidt uden for Aalborg. Midt I et 90-graders sving, hvor der var var et hus der blokerede udsynet, kom der pludseligt en løs hest lige imod mig. Pga. det skarpe sving og dårlige udsyn var farten meget lav og det var intet problem at få Suzukien stoppet. Man når dog lige at tænke SHIT når der kommer 500 kg fireben mod én. Den valgte heldigvis en kurs uden om mig og ejeren var efter den, men stadigt det mærkeligste/mest overraskende jeg har mødt på MC-tur.

Hvad er det mærkeligste I har mødt på jeres vej på 2 hjul? smiley Udover livsfarlige pensionister på søndagstur selvfølgelig.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.
  • Maling af diverse 3.000 kr.
  • Rosenbed 2.000 kr.
  • Afløb rens i køkkenet. 1.000 kr.
  • Montering af brusearmatur og bruserstang 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad er det mærkeligste i har mødt?
  • #1   30. apr 2013 en der tømte askebærgeret på motorvejen.... havde åbent visir...
    ellers en Hare jeg røg over

• #2   30. apr 2013 Har prøvet det samme med den løse hest. Kom kørende af en lige vej med et meget svagt sving i, og lige i svinget stod der en hest i rabatten og blev skræmt af min udstødning, nåede lige at svinge helt til højre og satte gassen op for at komme forbi, hvorefter den løb direkte ud på vejen. Det var centimeter fra jeg havde ramt den hest smiley

• #3   30. apr 2013 Ja, man skal sku passe på sådan en løbsk kødscooter, det kan ende helt galt på mc..

• #4   30. apr 2013 En halv and i min hjelm var nok det mærkeligste og mest ubehagelige jeg har prøvet. En af grundene til at køre langsomt når der er en andefamilie på den ene side af vejen...

• #5   30. apr 2013 Mødte en gammel model pc skærm midt på vejen den anden dag:-)

• #6   30. apr 2013 En elefant der fik sin mad midt på vejen og mig på en lejet mc lidt hurtigt på vej rundt i nogle fantastiske sving... Elefanten tog det meget roligt.

Stik dén med dine 500 kg hest smiley !!!

• #7   30. apr 2013 mødte en gang en GIGA famillie af baby ænder kl bræk om natten uden for hillerød.
    Hvorpå jeg så lærte af lave en syg undvige manøvre smiley Stakkels ænder.

• #8   30. apr 2013 og lige for at f¨å vægtskalaen med, Så var der nok omkring 100 kg babyænder!

• #10   30. apr 2013 Jeg har måttet dukke mig for en stor isflage der røg ned fra toppen af en lastbil. Det kan godt være at jeg fik overhalet ham i en hvis fart og så måtte jeg sgu lige puste ud bagefter og få hjertet ned på plads. Det er det værste indtil videre.

Derudover har jeg set en cykel ligge i midtersporet på motorvejen og har måttet bremse hårdt for at undvige et lille dådyr (jeg havde set at det krydsede vejen længere fremme, men havde ikke set de tre andre der fulgte efter...)

• #11   30. apr 2013 En dag kom jeg kørende på E45 ind imod Frederikshavn, hvor bilen foran kom kørende med en trailer, som var læsset med en 1000L. regnvandsbeholder med stålarmeret jern rundt om. Heldigvis holdte jeg afstand, for lige udenfor Vangen tippede den ud over trailer kanten og ned på kørebanen. Jeg var hurtig og fik skiftet vejbane og undgik den..

Det er i øvrigt en god måde at lære og holde afstand smiley

• #12   30. apr 2013 Mark S -> Der er næsten altid 2 eller 3, da dyrene ved de danske veje for det meste er flok dyr.. Så ser du en krydse vejen, så brems smiley

• #13   30. apr 2013 Et spejl

• #14   30. apr 2013 Har ikke oplevet noget vildt på 2 hjul, men har været ved at drøne ind i et køleskab på motorvejen i bilen, og så er jeg kørt over en Europa Palle også :b

• #15   30. apr 2013 Jeg mødte en spragel farvet sofa på en mørk landevej sidste sommer ( dog i lastbilen) ja og så fløj der en ørn af en slags ind i min side rude forleden da jeg kørte igennem alleen i skoven..... Det siger lidt bang, dog fløj den hurtigt videre bag efter....

• #16   30. apr 2013 Isflagen har jeg også mødt.... Da jeg havde hentet ducatien den 26. december som forsinket julegave på traileren... Der stod hjertet lige stille, heldig røg den lige forbi...

En grund til ikke at køre motorcykel om vinteren smiley

• #18   30. apr 2013 Kørte bag en lastvogn, da han trak lidt ud over midten tænkte jeg at der nok holdt en i siden af vejen, så jeg trak også lidt ud mod midten ..... der holdt ikke nogen i vejkanten....... men lastvognen trak ud fordi der på vejen lå et lastvogns hjul, så han trak ud så han kørte over hjulet, så det kom til syne imellem hans hjul .... lige der hvor jeg kørte bag ham, kæft en sving jeg tog og ramte lige præsis ikke hjulet, men kørte pænt ind til siden for at tage en smøg og komme til mig selv igen.......

• #19   30. apr 2013 Har nakket en due med hjelmen med 170-180kmt - kørt over et pindsvin med nogenlunde samme fart. Kørt ind i en brumbasse med ca 50 kmt, det døde den dog ikke af - men valgte at søge tilflugt i mine bukser - og bide mig i mit ene løg. jeg fik klodset bremset og kastede motorcyklen fra mig i grøften.

• #20   30. apr 2013 En trillebør der var lagt på tagbøjler af en bil. Børen var lagt med hjulet opad og da vinden så tog fat på motorvejen bristede båndet den var bundet med. Tror nok jeg fik bremset da jeg så den tippede op !!. Heldigvis fik jeg bremset nok og børen røg af og ind i nødsporet.

• #21   30. apr 2013 Jacob... Tja hvem ved ;). Den var rød stor og hvid.... Men den må ha ment at min fine røde lt'er fortjente et lille klap.....

• #22   30. apr 2013 Udover det er det en hare der har fået min puls næsthøjest op. På bane sidste år gik jeg ud af sidste sving inden langsiden og SÅ fik den gas. Fik øje på en hare et par hundrede meter længere fremme og tænkte "nu bliver du BARE der". Tror den var lidt trodsig for i det samme hoppede den ud på banen i MIN linie. Der var kun et at gøre og det var at fortsætte. Mærkede den næsten ikke men efter endnu en omgang var der ingen tvivl om at den ikke nåede at lide. Den lå på banen delt i to !.

• #23   30. apr 2013 Jeg har haft spejlæg og diverse i nakken, på tanken og en blanding af det hele på hjelmen efter et møde med en fasan som jeg ramte med ca 100 km/t det gjorde at min schubert r1 hjelm flækket inde i og blev skæv. Året efter på vej til harzen på den tyske motorvej hvor jeg var ved ramme en stor rov fugl, tror at jeg snittet klørene.

• Christian N
    Christian N Tilmeldt:
    maj 2008

Emner: 4 Svar: 290
    #24   30. apr 2013 Fik engang en fugl i brystkassen, under en tur med fuld blæs på motorvejen.
    Den slags gir blå mærker skal jeg hilse at sige.

Kender ikke arten, men jeg nåede at se en større brunlig klump, efterfulgt af en sky af fjer. Muligvis en and, da der var en sø tæt ved vejen.

vægt? 900g til 1500g hvis vi antager at det var en gråand.

• #25   30. apr 2013 En hund der ikke var i snor, en mink og en yngre dame i en golf, men har heldigvis ikke ramt noget levende endnu smiley

• #26   1. maj 2013 En glas klar plastik plade på ca 2x3 meter . da jeg en nat kom oppe fra Rødovre Stationscenter for at køre ud på Avedøre Havnevej den lå lige når man kommer rundt i svinger.. der lå den midt på vejen... holdt selvfølig ind til siden og fik den smidt ind over væggen ind til baggården til Stationscentret. men det er jo sindsygt hvad der ligger og flyder på vejen rundt omkring... tid jeg har stoppet op for at fjerne noget lort fra vejen, flasker, hjulkapsler fra biler, og de rød, hvide træpinde som de bruger ved vejarbejde osv. det sjove er at folk kigger på en som man er dybt idiot når man gør det

• #27   1. maj 2013 En hjulkapsel der røg af kassevognen der overhalede mig på motorvejen, den ramte ikke, men havde heller ikke kunne nå at undvige med 120 kmt hvis den havde haft kursen

• #28   1. maj 2013 der kom pludselig en indkøbsvogn mod mig uden et kvindemenneske til at styre den! der kunne jeg nok undvige! smiley det regnede jeg ikke lige med der kom ud fra et hus på en normal villa vej smiley

• #29   1. maj 2013 Kørte hjem på Laverdaen fra Sturup, på Lillebæltsbroen lå der pludselig en cykel midt på kørebanen, venstre spor, det var regnvejr og farten var vel omkring 50, bilerne lå tæt, da vågnede jeg sgu godt nok op i en fart, passerede med få cm margen.
    Længere henne holdt en bil inde i nødsporet, han havde tabt den cykel.

• #30   1. maj 2013 Hentede min første mc i Thisted en kold februar aften, kørte i slipstrømmen fra min bil som jeg pludselig så "hoppede" med det ene hjulsæt, og måtte jo så bare fortsætte og håbe på det bedste, det endte med at jeg med ca 95 KMT kørte henover en ræv, første tur på egen mc i ca 0 grader, slap af jeg fik et chok smiley ellers er det værste når man kører om aftenen og de modkørende overhaler hinanden uden at tænke over det er en mc der kommer imod, det har koster mig to turer i rabatten, dog uden at vælte men det er fanme klamt.

• #31   1. maj 2013 En kronhjort der vente givert i mod en hvor jeg kom kørende med ca 110 km t da den lige kom ind i lyskeglen i totalt mørke er nu også rat spændene men noget ubehagelig

• #32   1. maj 2013 Skodaer. Af en eller anden årsag har der altid været en Skodaist til stede de gange jeg har været tæt på at blive sablet ned. Skodaer kræver særlig opmærksomhed..

• #33   1. maj 2013 Det mest mærkelige jeg har set på mc tur må være en Citroën Berlingo smiley

• #34   1. maj 2013 Bankede et rådyr ned sidste år på CBR'en, den døde af det, så smed den hen over tanken og kørte videre, så var aftensmaden jo reddet smiley
    Ellers har jeg banket utallige fugle ned, og undgået den famøse murespand. Det vildeste var alligevel den gang hvor jeg måtte dukke mig for ikke at få en fasan ind gennem forruden - det var fanme spændene !!!

• #35   1. maj 2013 Jeg "mødte" engang en DF kampagne plakat mens jeg kørte, det var mærkeligt c",)

• #36   1. maj 2013 Midt på storebæltsbroen besluttede to heste i en hestetrailer sig tilsyneladende for at de ville trække lidt frisk luft. Hele toppen af hestetraileren blæste af, og landede på kørebanen. Det skabte sgu lidt panik på broen, men hestene så nu meget afslappede ud. Men hva', de havde jo også verdens bedste udsigt i deres nye cabriolet smiley

• #37   1. maj 2013 Har også prøvet den med skodder knipset ud af sidevinduet, - og isen fra en lastbilspressennig,- ikke rart.. Men..: 3. En dum due der knaldede visiret af med ca 80 km, jeg havde ondt i nakken en uge efter det.. 2. Får (selvfølgelig i irland)der stimlede sammen om biken som om vi var "rock-stars", konen bagpå og fuld oppakning, det tog os næsten en time at komme videre, mistænker der lå en irsk fårehyrde i bakkerne og havde indgået et bet med gutterne om hvorlænge hans trænede får kunne holde os tilbage..;-) 1. Var alligevel nok da vi blev overrasket af en hagl byge i Portugal, ikke noget problem her.. Men der var haglene på størrelse med knytnæver..!!! Og vi havde intet læ nogensteder, de lejede bikes blev godt bulede, - selv med hjelmen på gjorde det ondt når man blev ramt, fandt nogle træer der kunne aflede haglene lidt og måtte vente en halv times tid, - bike udlejningen tog det heldigvis i stiv arm.. Pyyh.. smiley

• #38   1. maj 2013 Jeg prøvede også den med hesten der lige pludselig dukkede op lige foran en midt i et uoverskueligt 90 graders sving på en smal vej. Desværre var det ikke en hest, men en stor kassevogn. Grim oplevelse.

Det mest mystiske var dog en sammenpresset skrotbil, der var tabt på motorvejen ved Kolding. Det tog lidt tid at forklare politiet hvad det var de skulle fjerne, og at der ikke sad nogen fastklemt inde i bilen. "Hej, jeg hedder Peter, der ligger en helt smadret bil ude på motorvejen..."

Fugle er de værste, den er tung sådan en and eller fasan der rammer en. Jeg fik en fasan ind gennem forruden på en Scania 140 (ja det er mange år siden). Da den ramte bagvæggen inde i køjen, smadredes den til atomer. Det var en hun, og den var stopfuld af æg. Hele førerhuset blev skilt ad og ompolstret, føj hvor det stank.

• #39   1. maj 2013 Mødte engang for længe siden en bil der lå på taget lige efter et sving, foran den stod en gut med en Honda der ikke kunne køre....... en HONDA!!?

• #40   1. maj 2013 Kom en gang i mine unge dage blæsende med måske 150 da jeg så vejbanen forude var meget mørk og så ligesom ikke rigtig ud,I min ungdoms store uvidenhed bremsede jeg kraftigt ned og ramte 5cm mudder der var løbet ud fra marken til venstre for mig . blev så slået ud af kurs og kurede og flikfakkede gennem mudder og græsrabat ,til jeg lå stille og konstaterede at jeg klarede den uden skade.det var i Mazda 626,den slog to kollebøtter og kom ikke ud at køre igen

• #42   1. maj 2013 murerspande og en enkelt balje i samlesæt : tjek
    hydraulikolie forsøgt dækket med savsmuld : følelsen af nogen havde monteret 3 hængsler i stellet :-S
    rødt/hvidt bræt tabt ved vejarbejde : føltes som 30cm hjulløft da jeg ramte men det var nok nærmere 30mm
    den værste var dog på knallert og i tæt tåge , en ko midt på vejen , der havde jeg nær lagt en marsbar i buksen

• #43   2. maj 2013 et fjols der gemte sig foran sin bil på en motorvejsnedkørsel, så der ikke var nogen der kunne se at han lukkede sine flyvende rotter (brevduer) ud der, jeg kommer kørende i god fart og da jeg er ud for bilen kommer der ca 10 duer lige ud foran mig, nogle stykker klasker på cyklen og en rammer mig på siden af hjelmen, jo jo man kommer ud for mange spøjse ting ,

• Kasper E
    Kasper E Tilmeldt:
    jun 2011

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 66
    #44   2. maj 2013 Har ikke selv set det, men på en tur med min bror hørte vi i radioen at der lå et halvt hus på kørebanen. Det må have set spøjst ud smiley

• #45   2. maj 2013 især hvis det var kælderen smiley

Kommentér på:
Hvad er det mærkeligste i har mødt?

Annonce