{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
860 visninger | Oprettet:

Har jeg forstået reglerne korrekt? {{forumTopicSubject}}

Hej herinde.

Vil lige høre om jeg har forstået reglerne korrekt. Går og overvejer om jeg skal prøve at køre lidt mc denne sommer. Men efter de nye regler må man jo kun køre 11KW til man fylder 20?
Vil det så sige på min 20 års fødselsdag må jeg køre 35KW uden nogen prøve eller noget som helst?

Og kan man godt få en MC på omkring de 35KW og så drossle den ned til de maksimale 11?

Har nemlig fødselsdag til Juli. Og gider jo ikke købe en mc nu, hvis den skal skiftes om under 2,5 måned.

Håber at få svar på mine spørgsmål.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Har jeg forstået reglerne korrekt?
  • #1   7. maj 2013 Du skal ihvertfald have ny køreprøve ved opgradering af kort, så hvad med at vente

• #2   7. maj 2013 det er BARe de sygeste bøsse regler ... Fuck hvor er de at tage pis på unger personer som gerne vil ud og ha´lidt luft i det gode vejer på en MC ...

• #3   7. maj 2013 du skal op til en ny køre prøve når du vil opgradere og
    den MC du skal køre på til du fylder 20 må max være på 125ccm (og de 11kw/ 15hk)

• dennis k
    dennis k Tilmeldt:
    aug 2006

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 50
    #4   7. maj 2013 men du skal køre 2 år og så kan du som 22 tage A kørekort til de tunge drenge..

• #5   7. maj 2013 Det er nogle lorte regler. Jeg ville automatisk få stort kørekort til september efter de gamle regler, men nu skal jeg vente til jeg fylder 22, da jeg ikke havde 2 års kørselserfairing den 19 januar 2013!!

• #6   7. maj 2013 Det hedder 125cc og max 11kw/15hk! smiley Så nej du kan ikke drosle en stor.

Hvis der ikke er ''mere'' end 2.5 måneder, til du kan rykke en klasse op så vent.

Alternativt kan du købe en billig kineser, eller anden lille mc, som ikke koster mere end et par tusind kroner. Og så bare have en anden holdene klar til du fylder 20 smiley

• #7   7. maj 2013 ...men Martin hvornår har du egentlig taget kørekort?

''Går og overvejer om jeg skal prøve at køre lidt mc denne sommer'' ... vil det sige at du allerede har kortet, eller overvejer at tage det?

• #8   7. maj 2013 "Latterlige regler vi har i dette land" "REGELDANMARK" Men du må gerne køre en BMW med 600 hk,som 18 årig......!!!!!!!!!!!!!!!

• dennis k
    dennis k Tilmeldt:
    aug 2006

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 50
    #9   8. maj 2013 @Thomas E, Kun 600hk, hva med en Toyota Supra med 1000hk smiley

• #10   9. maj 2013 Jeg har desværre ikke taget kortet endnu, da jeg sidste sommer tænkte at jeg ligeså godt kunne vente til i år hvor der var mere luft i økonomien, men set i bakspejlet skulle man aldrig have ventet smiley

• #11   9. maj 2013 Er det så ikke lige før, at du kan starte direkte med at tage kategori 2 kort? Eller skal man være fyldt 20 før at man kan tage det?

Om ikke andet må du kunne begynde på det, og så bare kun kunne gå op til køreprøve, den dag du fylder 20.

Kommentér på:
Har jeg forstået reglerne korrekt?

Annonce