1.040 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Cbr 900 som brugtkøb Cbr 900 som brugtkøb

Hej mcg.
Jeg vil gerne have en cbr900 årg 1993-1996
Jeg har kigget på et par stykker der alle har kørt mellem 45000-60000 km.
Jeg vil høre om der er noget specielt man skal være opmærksom på ved køb, ting der nemt bliver slidt, dyre reperationer eller andet?? Jeg har hørt de generelt er utroligt holdbare men jeg vil meget gerne have nogle råd og erfaringer fra jer:)


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Samling af Kyoto kommode / delvist samlet 500 kr.
  • Udskifte vandhane til opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Nedtagning af radiator. 2.380 kr.
  • Flytte haveaffald 833 kr.
  • Montere fatning 400 kr.
  • Komfur& kogepladen tilkobling 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Cbr 900 som brugtkøb
  • #1   12. maj 2013 Først og fremmest er der flere modeller.

    SC28 fra 1992-1995 med 897cc motor.
    SC33 gen1 1996-1997 med 919cc motor, og SC33 gen2 1998-1999 med 919cc motor, samt større bremser, lidt friskere udseene, mv.

    Generelt set er det en super slidstærk og pålidelig maskine.
    Til et træf for et par år siden snakkede jeg med en gut der havde brugt hans til daglig fra ny. Den havde dengang kørt lige omkring de 300.000 km. Velogmærket uden nogen former for reparationer udover alm vedligehold og slitage.

    Du skal ikke være så bange for km-tallet. Kig på maskinen, og hør og mærk hvordan den kører.


  • #2   12. maj 2013 Har kig på den første med 124 hk og den anden med 130 hk. Forskelle ulemper osv?

  • #3   12. maj 2013 Min har nu rundet 65tkm, fik den sidste år, da havde den gået 59tkm, og jeg har ikke lavet det vilde ved min, har skiftet følgende:
    Stator grundet dårligt batteri
    Pakdåser i forgaffel
    Alle væsker
    Og den kører som en ny, det kan klart anbefales at finde en 1996 og op, 918 og 919 motorene er altså lidt bedre, designet er lidt federe og så er den blevet forbedret på flere små punkter end en 1992-1995, prisen er tæt på det samme..
    En Honda har du hele livet siges det, og det er rigtigt nok, passer du på den, med god olie og ordenlige dele, så dør den aldrig.
    Lækker maskine, den kan lidt af det hele, god i byen, suveræn på landevejen, god komfort over 130 km/t, og så kan den svinge og bremse til du kaster op, det er dig der sætter begrænsningen, før maskinen gør det..
    Alt i alt, en lækker cykel, dog stadig lidt dyre, men billigere end alternativet som er Yamaha R1..
    Held og lykke med fundet smiley


  • #4   12. maj 2013 Morten næstved: hvornår får den nyt speedo med ur? Så en årg 96 vil være et godt køb? Jeg gider ikke så meget motorvej men sving og landeveje er bare sagen, så det håber jeg den kan klare? Jeg har hørt de er gearet til acceleration frem for topfart?

  • #5   12. maj 2013 Jeg mener det er 98 eller 99 den får det nye instrument, men det kan vist skiftes ret nemt, har jeg hørt, skyd mig ikke for det..
    Altså min tager 290 på klokken, det er vel 270 ca i rigtigte km? har du brug for mere?
    Om den er gearet til acceleration fremfor top ved jeg ikke noget om, jeg er godt tilfreds, den er nem og letkørt, og du skal ikke lege med gassen og koblingen for at sætte igang, den er jo lidt svagere end dens modstandere, men 0-100 er stadig det samme som de kraftigere..
    Så jo, en 96 og op er et godt køb..


  • #6   12. maj 2013 Det nye speedometer er fra 1998 og 1999 som min.

  • #7   12. maj 2013 270 er rigeligt:) jeg har bare hørt grundet deres lethed, motor og gearkasse er de super nemme at komme hurtigt afsted på?
    Er de til at køre på baghjul på?? Har lige haft en rsv mille og den var nu god til det:)


  • #8   12. maj 2013 Morten hvad køre du i snit km/l??

  • #9   12. maj 2013 De er vildt nemme at få på hjul, og grundet de bremser, er stoppies heller intet problem..
    Og jo, de er nemme at sætte hurtigt afsted på, men det er mere rytteren end cyklen der gør det, sætter jeg hurtigt igang på min, så er forhjulet svævene de første 50-60 meter, men det kunne jeg også på min Super Tenere smiley
    Jeg kører cirka 16 i snit, og det er ved blandet kørsel, landevej er vel omkring de 18..


  • #10   12. maj 2013 Ang at de mere er lavet til acceleration end topfart, tror jeg er forbeholde de første årgange.
    Jeg synes i alt fald min 1998'er er extremt langgearet i de første par gear. Den kører 140 i 1. gear, og 180 i 2. gear.
    Og ja, hvis man har styr på det, kan man sagtens køre på eet hjul.

    Min ligger i øvrigt også på 17-18 km/l.


  • #11   12. maj 2013 Lyder rigtig godt:) tak for jeres svar indtil videre:) tror jeg springer på en 96 årg jeg har fundet smiley
    Men ellers er der ikke nogen kendte "sygdomme" hos dem??


  • #12   12. maj 2013 de kan tikke lidt i ventilerne omkring 3-4000 omdr/min, men det kan man stille sig ud af, men er den passet med god olie, så er der intet at komme efter, en fremtidig upgrade kan være et nyt forhjul i 17", det gør dækvalget noget større..

    Held og lykke med jagten på den rigtige smiley


  • #13   12. maj 2013 Har en fra 92 (sc28) er super glad for den, meget slid stærk og ligger pisse godt på vejen...

    der blev ændret lidt på konstruktionen fra 95, den blev mere "gade venlig" de første var jo sådan set en bane kværn der var sat plader og blinklys på ( i grove træk)

    Men Jesper J - ( Lemvig ), At de er lavet til acceleration ? ja i den grad, men mere end top fart ? nej bestemt ikke, en 20 år gammel bike der går 268 på toppen (og det er kun 898 ccm) det må siges at være godkendt...


  • #14   12. maj 2013 Har 96årg også 16" fordæk?

  • kenneth c
    kenneth c Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 5 Følgere: 3 Svar: 12
    #15   12. maj 2013 Det har de alle indtil årgang 2000

  • #16   12. maj 2013 Sc28 er mere race end sc33. Men sc33 modeller er meget mere komfortabele og på mange måde en anden maskine. Affjedringen er opdateret motoren er på 80% af alle områder opdateret eller ombygget. Men jo alle indtil sc44 kom i 2000 er med 16" forhjul, det giver god indstyring i svingene ?

  • #17   12. maj 2013 Stefan N: lige nøjagtig ! 16" forhjulet gør maskine meget styre villig i sving, jeg føler at den nærmest selv "suger" sig ned i svingene

  • #18   12. maj 2013 Jeg har heller ikke andet negativt at sige om det lille brede forhjul, end at udvalget af dæk er begrænset. Men kører man ikke på bane, er det nu ikke et problem.

  • #19   13. maj 2013 Nej, bridgestone bt016 fåes i 16" og er fremragende.

Kommentér på:
Cbr 900 som brugtkøb

Annonce