{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
908 visninger | Oprettet:

NTV 650 afgift 2 del {{forumTopicSubject}}

Hej derude. Jeg har købt denne dejlige NTV for 15000 i Lübeck igår.

Den er temmelig begrænset, så det er en rigtig lille sparegris.

Jeg har tænkt mig at fjerne begrænsningen, men er det mest fornuftigt at få det gjort før toldsyn eller efter toldsyn?

Hvad har det af betydning senere hen, hvis den toldsynes med 37 heste, og jeg senere vil gi den 60 heste?


Mvh Malte


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  NTV 650 afgift 2 del
  • Michael M
    Michael M Tilmeldt:
    maj 2013

    Emner: 11 Svar: 82
    #1   14. maj 2013 Du skal være klar over at, hvis du laver den om EFTER toldsyn, og det bliver opdaget skal du til kasse 1 igen med en check.

  • #2   14. maj 2013 Syn og indregistrer med 60 hk, så har du ryggen fri senere.
    Hvis du så vil køre den som "sparegris" kan du jo bare montere droslingen bagefter, om det så betyder noget for forsikringen aner jeg ikke.


  • #3   14. maj 2013 tror godt du må drosle efterfølgende uden forsikring siger noget, du betaler jo stadig for de 60hk, den anden vej er en helt anden snak.

    Betal afgift som ikke droslet, og hold hånden i ro så går den lige så langt som med 34hk


  • #4   14. maj 2013 Hej Malte,
    Rigtig fin cykel.. Den skal du nok blive rigtig glad for smiley

    Den typiske begrænsning på en NTV sidder typisk i indsugningsgummierne ved karburatoren (Der sidder et par metal skiver inde i selve gummierne)..


    Jeg har en forfærdelig masse reservedele liggende til en NTV, så sig til hvis du får brug for dette ude i fremtiden.. Din nye NTV ser ellers rigtig fin ud, så der skulle sagtens være rigtig mange kilometer tilbage i den.


  • #5   14. maj 2013 Tusinde tak for de fornuftige input.

    Jeg er meget enig i jeres betragtninger. Jeg får Probike til at gennemfixe den før toldsyn. Så ører jeg ud med plade på som en lykkelig ejer af en super lækker Ntv til godt 40000 i alt.


    PS: Er der nogen, der ved, hvordan man tager visiret af en Schubert C3?


    Mvh Malte


    profilbillede
  • #7   14. maj 2013 øj det var da alligevel en slat, håber du bliver glad for den smiley

  • #8   14. maj 2013 Ja det var lidt af en slat !

    Jeg var ikke lige forberedt på, at der var så relativt meget, der skulle laves...

    Men her går vi ikke i små sko, så nu skal det bare laves, og så har jeg en mega lækker velkørende motorcykel i mange år frem !


  • #9   14. maj 2013 Hvorfor dog køre med drosling, hvis du har kort til at køre uden....???

    Og så lige en tanke... Hvorfor ikke bare købe en fin ntv med afgift.. Xpedit har en stående med næsten ingen km på klokken, til 30k. Og så skille sig af med den du har...


  • #10   15. maj 2013 Brian: Jeg har bedt ham ude hos Probike om at lave det, der er nødvendigt og fjerne begrænsningen. Hvorfor jeg har valgt den her er, at den er ca 4 år yngre, flottere og har lige de karakteristika, jeg er ude efter (påspændingsstyr og federe design end de gamle). Den er virkelig flot, og når den er lavet, så det spiller bli'r der sgu ikke meget pis med den. Måske bli'r det lidt dyrt, men hvad... Vi lærer hele livet..


  • #11   15. maj 2013 Hej Malte,
    Hvad skal du have lavet ved din NTV ud over koblingen ? - og har du allerede fået en pris ved ProBike ?

    Venlig hilsen
    Alex


  • #12   15. maj 2013 Hej Alex.

    Der skal fjernes droslings-begrænsning og renses karburator, tjekkes forgaffelolie / bespænding, motoren skal efterspændes og justeres (ventiljustering), bagsvingerleje skal skiftes. Og så var der vist nogle småting...

    Mellem 5 og 10 store, alt efter hvordan det går. Måske er det - ang
    kobling - nok bare at rense og justere - måske skifte koblingsplader...

    Jeg må bare have tillid til at Bent gør et hæderligt stykke arbejde til en rimelig pris...


Kommentér på:
NTV 650 afgift 2 del

Annonce