847 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
7 Svar
Oplader til batteri Oplader til batteri
Jeg har et spørgsmål omkring opladere til mc-batterier.
Jeg har taget batteriet af mc'en hertil vinter og skal ud og købe en oplader, så jeg kan lave vedligeholdelses opladning af batteriet vinteren over, men er i tvivl om, hvilke specifikationer sådan en oplader skal have.
Laderen jeg har kig på kan oplade både 6 & 12 V batterier, har ampermeter og polsikring og en udgangseffekt på 4 amp.
Er det fint nok til et MC batteri?
Mvh Lasse
0 synes godt om
jun 2004
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 40 Svar: 145
Min mc står ikke stille forår, sommer og efterår, så det er kun for at vedligeholde batteriet her om vinter.
Mvh Lasse
jun 2004
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 40 Svar: 145
Det er sådan et batteri, som du nævner. Tak for hjælpen!
Mvh Lasse
aug 2004
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 50 Svar: 190
\\morten
jul 2004
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 28 Svar: 593
Mht den der smarte inteligente lader. Giver det ikke det samme at købe en billig lader, og sætte et tænd og sluk ur på. Hvis det kan lade sig gøre, hvor længe må der så lades på bat. inden det skal have en pause.
Mvh Johnny S.
jul 2004
Jeg er nemlig i den situation, at der sidder et vedligeholdesfri bat. på min mc. Men hvis en lader til 100 kr samt et tænd og sluk ur til 50 kan gøre det samme som en lader til 5-600 kr, så er det da værd at tage med.
/Johnny S. ( Der gerne vil spare, hvis det er muligt, så der kan blive råd til noget andet) ;o)
jul 2004
Jah du har sikkert ret ;o)
/Johnny
aug 2004
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 50 Svar: 190
er det ikke nok bare at oplade batteriet en gang lige før man sætter det på igen?
Oplader til batteri