{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.327 visninger | Oprettet:

Steffen (Fjelstervang) .
Steffen (Fjelstervang) . Hjælpe-administrator

Tilmeldt:
28. dec 2007
Følger: 21 Følgere: 84 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.840

Parkering af mc {{forumTopicSubject}}

Reglerne varierer fra kommune til kommune, det er da utroligt at man skal have fat i alle landets kommuner og høre hvordan reglerne er, så skal man jo nærmest have det hele med på skrift for man kan jo ikke huske på alt

http://www.mctc.dk/?id=26993


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Parkering af mc
  • #2   6. jun 2013 Og det sjove er at jeg f.eks. har skrevet til Herning kommune og udbedt mig en liste over MC parkeringsområder, da de på deres hjemmeside kun anviser til biler, men samtidig siger at MC ikke må benytte bil-pladserne.

    Sjovt nok har jeg nu 2 måneder efter stadig ikke hørt fra dem.


  • #3   6. jun 2013 nej for det er jo kommunen, ting tar tid.

  • #4   6. jun 2013 Det væreste er at dengang jeg tog mc kort, fik man fortalt af kørelærer at man bare ku parkere hvor det skulle være, bare man ikke er til gene, og en tvilling barnevogn skulle ku komme forbi. Hvorfor lære man det på mc køreskoler, når det er direkte forkert?
    Jeg bor i lejlighed, og har min mc stående ved siden af cyklerne. Her forleden kom viceværten og fortalte at jeg ikke må parkere min mc der, den skulle stå på i P bås. Fortalte ham at min mc må ikke parkere i afmærket p plads til bil. Og da det gik op for ham at det faktisk er boligselskabet der ikke har taget hensyn til MC parkering, fik jeg lov at parkere på fortov, ved siden af cyklerne.


  • #5   6. jun 2013 Det er da utroligt at de ikke kan finde ud af at sende noget, men det tyder på de heller ikke fatter reglerne..

  • #6   6. jun 2013 Steffen må jeg sige desværre meget kedligt at man ikke kan/har fået lavet en fælles parkerings bekendtgørelse hvordan man kan/må parkere sin bil, mc, 45 knallert osv... Jeg har mange forspørgsler være dag på arbejdet, nu kommer jeg defra og der må man godt, ja men desværre ikke her, og derved har en billist, MC'ist fået en afgift som ikke her gode i mine øjne, selv om jeg arbejder som parkeringsvagt, men dette er igen op til hvores komuner og politiker at få trukket igenom, så indtil dess må man jå være observant, og spørg extra gange hvis usikker. beklagligt men sandt...

  • #7   6. jun 2013 Men så skal det jo også være nemt at finde Regler for Parkering på kommunernes hjemme sids Eller bare kun et telefon opkald væk,
    Det sku da ikke Passe at vi SKAL vente i måneder for at få svar ??

    Men som P vagt her i vel for fanden vel styr på hvad man må i den pågældende kommune som i arbejder i ??

    Så burde det jo IKKE være svært at komme med RIGTIG info i den Kommune som Eks du er i !


  • #8   6. jun 2013 Kan kun være enig Steffen, informationen som burde være mer let tilgængelig for borgerne, besøgende for at kun læse om hvilke regler som gælder i de forskellige kommuner. Og nej man skal jo ikke vente måneder for at få et svar, det er ikke specielt servicemindet.

    Og ja, som parkeringsvagt i den kommune man arbejder i skal man da tydeligt kunne afgive et korrekt svar hvis man bliver spurgt, selv der, er det desværre ikke altid nemt, parkerings-vagterne arbejder meget forskelligt til trods de arbejder udfra same grundlag i lovgivningen hvilket som er forkert, fordi det sender forkerte signaler til borgere og mange kan nemt bliver forvirrede når man fået en ting at vide, og lige pludseligt en anden, ikke i orden. Derfor prøver jeg også at tage mig tid at forklare de forskellige regler, og det betyder jo ikke jeg er dårlig til mit job, forvisse om en bil holder fejl får den jo en afgift hvis ejer/føreren af bilen, MC, 45 knallert osv ikke når at komme inden afgiften er pålagt, men som generelt og udgangspunkt skal man jo vide som parkeringsvagt hvordan sin kommune og dens regler fungerer.

    Håber det er lidt svar på spørgsmålen. Og håber du snart får et entydigt godt svar på det du eftersøger.


  • #9   6. jun 2013 Steffen: Det er ikke iorden at skulle vente så længe på et simplet svar, men en P-vagt i københavn kan kun udtale sig og det lokale regelsæt i København, hvor feks. Frederiksberg kommune har andre lokale regler, P-vagterne i København har ingen indsigt i dem...
    Den generelle færdelslov om Standsning og parkering finder du her: § 28-31

    https://www.retsinformation.dk/Forms/r0710.aspx?id=143400#Kap4

    Bemærk §52 stk 2 hvor der henvises til §27 stk 2


  • #10   6. jun 2013 Trøst jer - det der ikke bare MC-er der har problemer her.

    Sagen i en nøddeskal er, at færdselsloven sidestiller alle motorkøretøjer, men den enkelte kommuner - før politikredse - selv kan definere regler. Skægt ikke - i visse kommuner i storkøbenhavn er der et sæt regler på en side af gade, og et andet sæt på en anden side.


  • #11   6. jun 2013 Troels K >> Du er ikke den eneste der har skrevet til Herning kommune efter en sådan liste/oversigt smiley det gjorde jeg også for LAAAAAANG tid siden....

    Ved de har nogle enkelte MC p-båse ude ved Herning centret, men de er stort set også afskaffet igen, der er nemlig blevet stillet affalds containere i stedet for.... erfaret jeg lige den anden dag....


  • #12   6. jun 2013 Jeg har netop nu snakket med Herning kommunes vej og trafik afdeling.
    Her har jeg fået bekræftet at man i Herning kommune på alle offentlige P-pladser må parkere en MC i en bilbås, uanset hvad der står på jeres hjemmesiden.
    Der er ligeledes tilladt at parkere flere MCer i én bås HVIS dette kan gøres uden at være til gene for den anden MC, OG begge MCer holder sig inden for de markeret linier i båsen.

    Disse regler er afstemt med Politiet også.

    Skulle man alligevel gå hen og få en bøde på en offentlig P-plads for at parkere sin MC i en bil bås, kan man henvende sig til Thomas Bøgh fra Teknik og Miljø Veje, Trafik, Tlf.: 96 28 80 40 og så har han lovet at tage hånd om sagen.

    Bemærk disse regler naturligvis ikke gælder private P-pladser for f.eks. Europark osv.

    Nyt parkeringreglement skulle være på vej, men tidshorisonten er uvist.


  • #13   6. jun 2013 Knud: Kommunerne kan ikke selv definere alle regler om Standsning og parkering, Det er kun reglerne om fortov/rabat og lignede de selv kan råde over, ellers skal de henholde sig til færdselsloven.
    Hvad angår at have forskellige regler på hver side af vejen så er det kun på de veje hvor kommunerne deles om vejen. feks. på midten som (sjovt nok hedder den) Bygrænsen der løber ud i Følfodvej (KBH og Tårnby), og igen er det kun hvad angår Standsning og parkering på fortov/rabat og lignende, så en og samme kommune kan ikke have forskellige regler på samme vej.

    Er man interesseret i hvor by grænsen for KBH og omkringliggende kommuner ser ud, så er der er kort her:

    http://kbhkort.kk.dk/

    Prøv feks. at bruge "parkering - P-pladser" der kan man se alle godkendte MC pladser I KBH.


  • #14   6. jun 2013 Hans korsør. er det ikke ca. sådan her reglerne er?Hvis kommunen ikke har lavet særregler for mc parkering, er det de alm parkeringsregler for mc som gælder.
    En mc må kun parkere i afmærket mc båse, eller i vejsiden, ( hvis der ikke er parkering/stansning forbudt)
    Hvis man parkere i vejsiden, i et afgift område, er man fritaget for at betale P afgift.
    En MC høre til på vejbane og må derfor ikke parkere uden for dette område( fortov og lign)
    En knallert 30 og 45 må gerne parkere sammen med cykler, selvom knallert 45 køre på vejbanen, er den stadig registret som en knallert, og må derfor gerne parkere i blandt cykler og knallert 30.


  • #15   6. jun 2013 Jeg er såååååå gal over dansk trafikkultur generelt.

    Jeg optager ALDRIG en hel bilbås, synes det er noget forbandet svineri!!

    Får jeg en dag en afgift for at holde et fint sted, som så kan defineres som et sted der er omtalt i et forbud i en bog et sted, så melder jeg simpelthen min plade stjålen.

    Og p-vagten bliver rullet en aften..

    Er BARE træt af fucking pis fra store stemmer med små hjerner og endnu mindre sko.


  • #16   6. jun 2013 Martin Sorø - Jeg tror du tager fejl. Hver kommune må selv lave et indskærpet parkerings- og tomgangsregulativ som trumfer de generelle regler.
    Hvis et sådan regulativ ikke forefindes, så gælder de generelle parkeringsregler.

    http://www.fdm.dk/parkering/parkeringsregler-din-kommune


  • Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #17   6. jun 2013 Var det ikke en idé af råbe de folkevalgte op ??
    Utopi, men lyder til at være nødvendigt.
    Det kan ikke være rigtigt, at man skal undersøge alle mulige mærkelige lokale regler for parkering.


  • #18   6. jun 2013 Troels K og Martin Sorø:

    Jeg tror faktisk heller ikke Martin har ret. Der er i hvert falde gader melle Storkøbenhavnske kommuner, hvor manmå kantstensparker på en side af vejen og ikke den anden, og jeg mener, at det i de samme gader er OK at parkere 5 m fra kryds på en side, hvor man på den anden skal 10 m fra - og det har da vist noget med "standsning og parkering" at gøre


  • #19   6. jun 2013 åååå i piver,
    har fået bøde for at køre på fortovet, efter komunen haved lavet noget rør arbejde haved de lagt fliser ind til vores baggård.
    haps 250 spir, ja ja længe siden men kan stadig huske det
    og det selv om jeg jo kunne bevise at vi haved pakerings garager i gården ;o)


  • #20   6. jun 2013 Troels K fejl ? nej på ingen måde, ja en kommune kan selv lave en lokal bestemgørelse, men det gælder kun for parkering på fortov/rabat ol. resten af færdelslovens §28 til §31 ligger helt fast.

    Knud, tro gør man i kirken, jeg ved hvad jeg snakker om, der findes private fællesveje men der gælder færdelsloven også, men om man må kanstensparkere ? nej ikke som udgangspunkt i KBH kommune, der findes dog gader som er så smalle at KBH kommune ikke ser det som et indsatsområde (vender det blinde øje til) men det er stadig ikke lovligt, det har noget med forsigtighedsprencipper og den slags, og sådannne steder burde der faktisk være malet båse op over fortovet, det er der mange steder og så er det ok at parkere sådan, og ja det halter meget i KBH med at male afmærkning op.

    Der findes ikke nogen steder i kongeriget Danmark hvor det er ok at parkere 5 meter fra et kryds, med mindre at der er malet båse eller lavet andre foranstantlinger (blomsterkummer ovs.)
    Det er 10 meter uden omsvøb.


  • #21   6. jun 2013 Martin Sorø:

    Det er ikke umuligt, at du har ret og jegmå henlægge mintro til kirketiden om søndagen, men det var der sgutte noget der blev mere klart af:-)


  • #22   6. jun 2013 he he Kund smiley selvom færdelseloven er meget firkantet, så er det en lille gråzone når det kommer til kommunernes egne vetoret til at fratage delvis parkering på fortorvet, det vile sku være meget nemmere hvis det var enten eller i hele DK smiley

  • #23   10. jun 2013 Så kom der mail fra Vejle kommune´s Teknik & Miljø, De skriver

    1
    Bekendtgørelse om standsning og parkering i Vejle Kommune
    I medfør af færdselslovens § 92, stk. 1 og § 92 c stk. 4 samt vejlovens § 107 stk. 2 fastsættes med
    samtykke fra politidirektøren i Sydøstjyllands Politikreds og Vejdirektoratet følgende færdselsmæssige supplerende bestemmelser om standsning og parkering i Vejle Kommune inden for de med
    byzonetavler afmærkede tættere bebyggede områder.
    Parkering på afmærkede parkeringspladser
    § 1. Ved parkeringsplads forstås i denne bekendtgørelse de pladser, der er afmærket med færdselstavler, samt alle steder, hvor der ved afstribning eller på anden måde er indrettet pladser til parkering (parkeringsbåse eller parkeringsbaner), jf. bestemmelserne i vejafmærkningsbekendtgørelsen.
    Stk. 2. Ved parkomat forstås i denne bekendtgørelse en automat til betaling af parkeringsafgift, som
    ved tidsangivelse på en billet angiver det tidsrum, der er betalt for.
    § 2. Ingen del af et parkeret køretøj må rage uden for et afmærket parkeringsområde.
    § 3. Knallerter og cykler må ikke henstilles på de pladser, der er afmærket for biler.
    Stk. 2. Biler må ikke henstilles på pladser, der er afmærket til motorcykler.
    § 4. På parkeringspladser, hvor der er opstillet parkomater, jfr. § 1, stk. 2, skal der betales for parkering. Betalingen foregår ved møntindkast eller med betalingskort, som anført på parkomaterne. Parkeringsbilletten fra parkomaten skal anbringes bag køretøjets forrude, så den let kan aflæses udefra,
    og kun den aktuelle parkeringsbillet må være synlig i forruden.
    Stk. 2. Senest ved udløbet af den tid, der er betalt for, skal køretøjet være fjernet fra pladsen. Parkeringsperioden kan dog forlænges ved yderligere betaling, såfremt den samlede parkeringsperiode
    ikke herved overstiger den højest tilladte på stedet.
    Stk. 3. Resterende betalt parkeringstid kan ved overdragelse af parkeringsbilletten udnyttes af et
    efterfølgende køretøj uden betaling.
    Stk. 4. Parkeringsbilletten er kun gældende til den plads, hvortil parkeringsbilletten er købt.
    Stk. 5. På nogle parkeringspladser, hvor der skal betales for at parkere, kan der ved køb af månedskort hos Teknisk Forvaltning, Vejle Kommune, parkeres frit i ledige parkeringsbåse på pladsen.
    Månedskortet skal under parkering være anbragt i overensstemmelse med reglerne for parkeringsbillet i stk. 1.
    Stk. 6. Månedskortet er kun gældende til den plads, hvortil kortet er købt.
    Stk. 7. Invalidekøretøjer skal ikke betale afgift for at parkere på betalingsparkeringspladser.
    Stk. 8. Motorcykler skal ikke betale parkeringsafgift på pladser, der er afmærket til motorcykler,
    mens der på øvrige betalingsparkeringspladser skal betales afgift. 2
    Forbud mod parkering på fortove og pladser
    § 5. På og inden for Ring 2 i Vejle by er det forbudt at standse eller parkere - helt eller delvist – på
    fortove og pladser, medmindre det ved afmærkning på stedet er tilkendegivet, at sådan parkering
    kan finde sted. Ring 2 omfatter vejstrækningerne Boulevarden, Vardevej mellem Boulevarden og
    Vesterbrogade, Vesterbrogade, Skovgade, Horsensvej mellem Skovgade og Østerbrogade, Østerbrogade, Windfeld-Hansensgade, Toldbodvej, Fredericiavej mellem Toldbodvej og Damhaven,
    samt Damhaven.
    Forbud mod parkering i venstre side
    § 6. Standsning eller parkering må – med undtagelse af ensrettede gader – kun ske i højre side af
    vejen i færdselsretningen inden for områder afmærket med E 55 tavler (tættere bebygget område)
    eller H 45 tavler (stedtavler) på større befærdede veje.
    Forbud mod parkering af biler med tilladt totalvægt over 3500 kg, påhængskøretøjer m. fl.
    § 7. Parkering af biler med tilladt totalvægt over 3500 kg, blokvogne, påhængskøretøjer med tilladt
    totalvægt over 750 kg, campingbiler (autocampere) og campingvogne, og herunder campingvogne
    tilkoblet biler, er forbudt i tiden fra kl.18.00 til kl. 06.00 på gade, vej eller plads, der ligger inden for
    afmærkningen af tættere bebygget område.
    Stk. 2. Påhængskøretøjer med tilladt totalvægt under 750 kg må højst henstilles på gader, veje eller
    pladser i 24 timer.
    Stk. 3. Parkering af de i stk. 1 nævnte køretøjer kan dog finde sted i industriområder på veje og
    pladser, hvor afstanden til beboelse er større end 200 m, med mindre andet er angivet ved afmærkning på stedet.
    Stk. 4. Parkering af de i stk. 1 nævnte køretøjer er forbudt på strækninger, hvor der i henhold til
    færdselslovens bestemmelser ved skiltning er fastsat en højere tilladt hastighed end den generelle
    hastighed i tættere bebygget område.
    Generelle Bestemmelser
    § 8. De begrænsninger for standsning og parkering, som er markeret ved skilte eller anden afmærkning eller i øvrigt indeholdt i færdselslovningens almindelige bestemmelser, lempes ikke ved de
    regler, der er indeholdt i denne bekendtgørelse.
    § 9. Ved overtrædelse af denne bekendtgørelse pålægges afgift i medfør af færdselslovens § 121,
    såfremt bødestraf efter færdselsloven ikke er forskyldt.
    § 10. Denne bekendtgørelse træder i kraft den 1. september 2007. Samtidig ophæves Bekendtgørelse om standsning eller parkering i Vejle kommune af 15. marts 2003, Bekendtgørelse om standsning eller parkering i Give kommune af 6. september 2002 og Bekendtgørelse vedr. standsning eller
    parkering i Egtved kommune af 28. september 2004. 3
    Vejle Byråd, den / 2007
    Leif Skov
    borgmester /Erik Dahl-Rasmussen
    teknisk direktør


  • #24   10. jun 2013 Steffen.
    nnnnååår det er det de laver i komunen skriver lange lange forordninger og regler.
    tja så går tiden vel et eller andet. ;o)


  • #25   10. jun 2013 Ja men det man søger er meget gemt

  • #26   10. jun 2013 Ok. De skriver bare at en mc ikke skal betale p afgift i afmærket mc bås. Der står intet om at man må parkere uden for vejbanens område.
    Noget af en smører og sende en, hvis spørgsmålet var om hvor man ku parkere sin mc lovligt.


  • #27   10. jun 2013 Her er en kopi af hvad jeg skrev

    Hej jeg har snakket med en P vagt angående Parkering af Mc i jeres kommune ?

    Jeg blev henvist at jeg skulle kontakte Kommunen og få reglerne, så det vil jeg prøve

    Jeg håber i kan sende mig en mail med regler vedrørende Mc Parkering for Motorcykler

    Må den holde i bil Parkering, på fortov, på vejen.
    Det er tale om Parkering inden for by skiltet

    Håber at få svar rimelig hurtig


  • #28   11. jun 2013 Og sikken en smøre du fik, man har bare taget en kopi af færdelsloven og sendt dig den, det der er et udtryk for ren dovenskab og ligegyldighed over for sine borgere, man har ikke haft overskud til at være i øjenhøjde og give et personligt svar,
    men i svaret står der dog at du ikke må holde i en bil-bås (færdelsloven generelt for hele DK) og at motorcykler skal ikke betale parkeringsafgift på pladser, der er afmærket til motorcykler,
    mens der på øvrige betalingsparkeringspladser skal betales afgift. UHHH ????
    Hvad sker der lige her, trække en billet til en MC ? og hvordan vil man så lige sikre at billeten også bliver siddende på ens MC ? Jeg tror bare at jeg tolker det som at det er for biler man lige har puttet ind der, eller ?

    Men vigtigs af alt så er der forbud mod parkering på fortove og pladser, medmindre det ved afmærkning på stedet er tilkendegivet, at sådan parkering
    kan finde sted. smiley


  • #29   13. jun 2013 Så kom der en mail mere

    Hej Steffen

    Ringkøbing-Skjern kommune har ingen særlige regler for parkering med Motorcykler, så det er de almindelige færdselsregler der gælder her.

    Motorcyklen må holde på de almindelige p-pladser, men ikke på fortovsarealer.


    Med venlig hilsen

    Heidi Vang Grosmann
    Vejafdelingen
    Land, By og Kultur
    Vej, trafik og havne
    Toften 6
    6980 Tarm
    Telefon: 99 74 13 90 / mobil 29 62 52 15
    e-post : Heidi.grosmann@rksk.dk

    Ringkøbing-Skjern Kommune
    Telefon 99 74 24 24
    Hjemmeside www.rksk.dk


  • #30   13. jun 2013 God info.

  • #31   13. jun 2013 Det var da noget mere personligt end den første robot mail du fik .D

  • #32   13. jun 2013 Ja og så spurgte jeg ( Kopi kommer her )

    Tak for svaret
    Det vil så også betyde at vi må holde i en bil bås med vores Mc

    Hej

    Ja det må i smiley


    Med venlig hilsen

    Heidi Vang Grosmann
    Vejafdelingen
    Land, By og Kultur
    Vej, trafik og havne
    Toften 6
    6980 Tarm
    Telefon: 99 74 13 90 / mobil 29 62 52 15
    e-post : Heidi.grosmann@rksk.dk

    Ringkøbing-Skjern Kommune
    Telefon 99 74 24 24
    Hjemmeside www.rksk.dk


    Så nu mangler vi bare ALLE de andre kommuner smiley


  • #33   13. jun 2013 Den mail viser du dem bare når du får bøder for det smiley

  • #34   13. jun 2013 Ha ha. Ligesom Martin siger. Hvis du får en bøde for at holde i en bilbås, viser du bare den mail.
    Jeg har sku lige fået en p afgift i dag i bil, på Sankt Annæ plads i Kbh. Holte åbenbart for tæt på den finske ambassade, hvor man kun måtte holde hvis man havde et ærinde til den finske ambassade. Jeg holte efter skiltet, og da der ikke står noget om hvor denne zone starter og slutter, vil jeg klage over det.


  • #35   13. jun 2013 jeg har i de 9 år jeg har kørt mc ALDRIG fået en pbøde. Parkere jeg i kbh osv så stiller jeg min mc den ikke er til gene for andre og har som skrevet endnu ikke fået en påtale.

  • #36   13. jun 2013 Hej Kenneth,

    Hvis jeg husker lidt om den finske ambassade i KBH så er den lavet sådan med skiltet som siger antal meter du skal holde dig fra. Selve skiltene plejer at være med dobbelt pil i begge retninger, og under pilen står det så antal meter som denne plads gælder, så eksempelvis 6 meter, efter 6 meters afstand må/kan du parkere din bil, men ikke indfor de 6 meter af skiltet. Nogensteder er det samtidigt malet op en båse. Så man skal være opmærksom på skiltningen ved ambassader, konsulater i KBH området, nogen skilter til trods så kaldt "reserveret plads" tillader at man kan holde på pladsen med billet påkrævet. Som udgangspunkt er det ikke tilladt at parkere, henstile sin bil på en ambassade, konsulat plads da disse er reserverede pladser, og hvis man holder der på en ambassaden, konsulat plads og de ringer til CPK kan man risikere at få en afgift.

    Jeg kan dog ikke udtale mig i din sag generelt, men skriver nu bare nogen generelle regler i og omkring reserverede pladser for diverse ambassader og konsulat pladser i KBH og dens skiltning. Klart hvis du finder at lige din afgift er ukorrekt pålagt, og at det ikke fremgår tydeligt ved skiltning mer præcist hvor man kan/må parkere sin bil uden at komme i konflikt med ambassade/konsulat pladsen/er, skal du, kan du serføligen klage, lave en så kaldt indsigelse over selve afgiften og forklare hvorfor osv... så kigger en jurist/sagsbehandler på sagen.


  • #37   13. jun 2013 Hej hans. Der står et p skilt, blåt med et stort P. P-billet påkrævet.
    Undertavle står der.
    Kun køretøjer med ærinde til den findland's ambassade.
    Ingen pile eller anden skiltningen, eller noget afmærkningers som fortæller hvor denne zone er fra, eller til. Ambassaden er nr 24. Jeg holdte imellem 24-26.


  • #38   14. jun 2013 @Kennet H,

    Okay, så det er skilten som siger reserveret for ambassaden men med P-billet påkrævet. Nu spørge jeg så ud i det blå, har du købt en billet på tidspunktet som du parkeret der hos Findlands Ambassade, og var den gyldig, altså tidsmæssigt, eller var den udløbet? Som udgangspunkt må/kan du ikke parkere på en reservered plads, og hvis du skulle været på besøg hos ambassaden skal du have en form for kort i forruden som siger du er gæst hos ambassaden, men også betale en p-billet da du og din bil befinder dig inde i betalingzonen. Men hvis du siger at det være svært at tyde skilten, eller se hvor du måtte parkeret hen, så synes jeg du skal lave din indsigelse og se hvad juristen siger. men pø pøj med det, men nu ved du hvordan man kan og ikke kan fremover for at undgå di der afgifter som er dumme fordi man ikke helt set sig for da man parkeret sin bil.


  • #39   14. jun 2013 Ja jeg havde selvfølgelig købt p billet. Og ja oven i skulle man også ha en tilladelse fra ambassaden. Som ikke fremgård nogen steder, men har man en aftale med ambassaden, får man selvfølgelig det afvide.
    Jeg ringede med det samme til P Kbh. Jeg spurgte hvor denne zone startede og sluttede da det ikke fremgård af skiltningen. Det ku de ikke svare på. Så må jeg gå ud fra at det er hele sankt Annæ plads, som er reserveret til den finske ambassade.
    Det bliver mit argument i min klage. Jeg kan ikke gætte mig frem til hvor denne zone starter og slutter.
    Jeg havde P billet til ca 30 min, og var tilbage efter ca 20 min.
    Det væreste er at man er i go tro, og får så en afgift alligevel, som P Kbh ikke selv kan forklare. Men nu klager jeg over den, og ser hvad der sker.


  • #40   14. jun 2013 Kennet H,

    Førstår jeg godt, og ja du skal klage hvis det ikke er tydeligt nok at se hvor man må/kan parkere sin bil og ikke. Men næste gang du køre i byen og ser en ambassade, konsulat plads vil/kan du også opdage at nogen har et afstand på dem som eksempelvis står 6 meter pil i begge retninger. Men pøj pøj med klagen jeg håber du får ret, hvis det er dårligt skiltet.

    Mvh


  • #41   14. jun 2013 Har snakket med en anden fra P Kbh i dag. Han siger at det er en lang bås der er ud fra ambassaden , den slutter ved en port, og denne bås er måske 10-15m lang.
    Kan da godt se i bakspejlet nu at den lange bås måske var forbehold til ambassaden. Men igen kan jeg ikke gætte at det er hele båsen som er forbeholdt til ambassaden. Der holte andre biler, så man ku ikke se at det var en lang bås.
    Jeg er sikker på at havde der ikke holdt andre biler, ville jeg ku se den lange bås, og ville sikkert forstå at at skiltet var forbeholdt denne lange P bås.
    Klager alligevel, da jeg ikke kan se at det er en lang bås, da der holder andre biler, som spærre for at jeg kan se båsen.


Kommentér på:
Parkering af mc

Annonce