{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.125 visninger | Oprettet:

Parkering af MC {{forumTopicSubject}}

Hvordan oplever I, at de nye parkeringsregler for motorcykel bliver håndteret?

Nu er det jo ikke længere tilladt at parkere på fortorve og op ad husmure, men derimod skal man holde i p-båse eller langs kantsten, og fx i Kbh og Aarhus skal man betale p-afgift ligesom bilejerne skal.

Man kan jo ikke ligge en p-billet i forruden ligesom man kan i en bil, men derimod købe parkering via en app... men hov - så kræver det jo, at man har en smartphone.
Det kan da ikke kræves? Betaler I for MC?

Jeg har tænkt, at hvis man parkere, og smider et dækken over cyklen - lader de den mon så være? Eller Kan man forvente, at p-vagterne tager dækkenet af, og registrere nummerpladen?

Kom gerne med jeres erfaringer!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Parkering af MC
  • #1   10. maj 2018 Ikke helt kbh, men fik at vide af en p-vagt igår at vi kan holde gratis på Frederiksberg, da de har 2 timers gratis parkering, og vi har ingen p-skive, så det kan ikke tjekkes.

  • #2   10. maj 2018 Du kan betale med dankort. Der er stadig betalingsstandere

  • #3   10. maj 2018 "... så kræver det jo at man har en smartphone. Det kan da ikke kræves?"

    Selvfølgelig kan det det. Hvis det er en privatejet parkeringsplads, så må man indrette sig efter de vilkår, der er på pladsen. Der er sådan set ikke nogen, der tvinger en til at parkere der smiley


  • #4   10. maj 2018 Har man stadig p billetter ? Blev det ikkke udfaset

  • #6   10. maj 2018 Jeg betaler bare bøderne.
    Prisen er ca den samme for et år??


    Mvh


  • #7   10. maj 2018 Hmm.. ved ik om det er “smart” at skrive det herinde, men hvis det nu bare bliver mellem os smiley
    Jeg arbejder jo i storstaden og har brug for at smide havelågen rundt omkring i byen et par gange om dagen og parkerer altid i cykelskoven, midt i en klynge cykler eller for enden af et cykel stativ, så den forsvinder lidt i mængden, så godt det nu kan lade sig gøre,
    og sikrer at nummerpladen aldrig vender ud mod køre banen..
    Og jeg opgav at betale efter et par gange da det blev indført, det giver jo ingen mening..!
    Og har ikke betalt siden, vel at mærke uden at få en eneste bøde.. smiley

    Indtil nu..!!! Og jeg ved hvem din adresse bor.. hvis jeg får en bøde i morgen.. !!

    Min antagelse er
    At nummer plade scanneren i P-vagternes biler ikke ser nr.pladen da den vender væk, og vagterne med deres håndscannere ikke er så opmærksomme på cykel stativerne, da det jo normalt ikke er jagtmark for en P vagt.. smiley
    Men det r jo blot en teori.. smiley

    Det kræver ikke en smartphone eller p kvitt, at betale på kommunens pladser, du indtaster blot reg.nr. Og start/stop tidspukt På automaten v betaling,
    På det punkt er kommune trådt ind i det 2100 århundrede..!
    Bare man kunne sige det samme om det middelalderlige tyranni helvede - rejsekortet og nem id.. smiley suk..


  • #9   10. maj 2018 Hmm lyder rigtigt smiley
    Politiet er din ven smiley

    10 - 4

    Eller også får du en P bøde indtil politiet kommer og beslaglægger dyret..
    hulk..


  • #11   10. maj 2018 Det handler mere om at få penge ind, frem for at undgå, at folk holder i vejen.

    Det er et politisk problem, og ikke betjentene, eller P-vagternes.
    ACAB sådan generelt, men P-reglerne er ikke noget de har skabt.


    Mvh


  • #12   13. maj 2018 Forfaen henrik A, og jeg som trodde du parkerede efter reglerne smiley Så bliver jeg da nød til at finde din og hilse på den smiley :D Må jo sige til næste gang Henrik, er pt på aften vagten i næste uge, så må der spise IS i Nyhavn smiley


    Skal så siges, at en parkeringsvagt kan sagtens skrive en MC i et cykelstativ om han ser MC, og den står på fortovet, men om vagten vælger at skrive den, det ved jeg aldrig. jeg er nok en af de få som skriver MC, med mindre det er så kaldt en tumpe parkering, som fylder et helt fortov, midt i krydset eller lignende smiley

    Møzø, Så vil jeg så være serviceminded at sige, offentlige parkeringsvagter kan skrive alt i henhold til parkeringsfærdsel, altså også for en port, ind og udkørsel osv...




  • #14   15. maj 2018 @ #12 ha..ha.. Hans smiley
    ja - du kommer bare smiley


  • #15   16. maj 2018 Erfarer, at langt de fleste kommunalt bestyrede P-områder i KBH efterhånden registrerer betaling ved brug af din nummerplade, i stedet for at udstede en fysisk billet. Det gør det langt nemmere for mc ejere at købe p-billet uden at skulle installere aps og alt muligt.

    Er der bare tale om tidsbegrænset parkering, kan du bare parkere frit (så længe du overholder tidsgrænsen). Her behøver du ikke p-billet eller p-skive.

    Privat ejede P-pladser som Q-Park osv, der er der ikke andet at gøre end at følge deres skrevne regler. Hvis de kræver p-skive eller fysisk billet, ja så må du finde en kreativ måde at håndtere det på, eller finde et andet sted at parkere. Evt hav en elastik siddende på mc-en som du kan fastgøre en billet med, selvom det er noget risky..


  • Thomas G
    Thomas G Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 2
    #16   10. jul 2019 Til oplysning er det gratis at parkere i mc bås i Odense Kommune - på de kommunale vel at mærke. Vælger du en bilbås betaler du på samme vilkår som biler.
    Fair ordning


Kommentér på:
Parkering af MC

Annonce