{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.232 visninger | Oprettet:

Udstødning - Syn? {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at handle med en som har en XT 600 fra 1988, til salg. Det er 1 år og en månede siden at den sidst er synet. Det er noget med at den skal synes igen, fordi den er over 10 år gammel, passer det? Den har en Laser potte på, er det noget de siger noget til, ved syn? Evt. nogle som kender en flink synsmand? Svar evt. i en PB. :o)

Jeg har tjekket:

Alt lys virker.
Slør i lejer.
Bremsebelægning.
Oliespild.
Potten larmer ikke særlig meget.

Mvh Niels


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udstødning - Syn?
  • #1   2. aug 2013 Hvis der er gået mere end 1 år siden sidste syn, så skal den synes igen ja..
    Hvis potten larmer mere end det tilladte, så er det et problem.. Jeg mener at det er lidt individuelt hvor meget en MC må larme, jeg mener det kommer an på hvor meget den larmede med standart-potten på.. Jeg ved at på siden af min SV'er, står der hvor meget den larmer standart ved et givent antal rpm, og den er blevet synet med uoriginal potte..


  • #3   2. aug 2013 Kør afsted og se, hvad der sker..

  • #4   2. aug 2013 Eller køb den nysynet?

  • #5   2. aug 2013 Ja ellers skal jeg få sælger til at syne den. Men så ryger prisen nok lidt op.

  • #6   2. aug 2013 Tvivler på det bliver et problem. Jeg har aldrig været til syn med original udstødning.

  • #7   2. aug 2013 kender en i kbh ellers,vildt flink fyr der selv har mc
    min blev synet med den ondeste lyd uden problemer,bare en lille tur og voila,synet
    men som sagt i kbh..


  • #8   2. aug 2013 Der er stor forskel på synssteder/synsmænd. Jeg kørte min SV1000S til syn med åbne potter uden db killer. Han kørte slet ikke på den eller målte db. Det eneste han foretog sig var at se om højre blinklys virkede og at højre for og bagskive var uden for store slidmærker (med klør fem). Nå jo, at der var lys i forlygten blev tjekket ved at han kunne se lyset spejle sig i den modsatte port smiley
    Til gengæld da jeg skulle have min CBX1000 CB1 toldsynet var der en anden synsmand. Han var meget omstændig og forsøgte bevidst at finde fejl uden at det dog lykkedes.
    Mit råd er, find et synssted med godt omdømme og kør til syn. Jeg er ret sikker på at det nok skal gå.


  • #9   2. aug 2013 strada !
    "Han var meget omstændig og forsøgte bevidst at finde fejl uden at det dog lykkedes."
    Hvad fanden tror du hans arbejde er? At overse de fejl der evt. måtte være.
    Det er da sjovt nok at når folk får lavet noget mangelfuldt arbejde på værksteder så hyler de op, men når det drejer sig om syn så er det bare helt OK jo mere mangelfuldt og ukorrekt det bliver gjort !
    Nå men til sagen !
    En gammel 88 er med garanti ikke E-typegodkendt derfor er der ikke noget krav om E-mrk. udstødning. Det den skal overholde er, at den ikke må støje mere end den typegodkendte værdi + 3 dB og i første omgang vil der altid være en subjektiv vurdering om den støjer for meget. Derefter kan det komme på tale at foretage en måling eller der kan bedes om dok. støjniveau.


  • #10   2. aug 2013 Jeg holder med Steen smiley

  • #11   2. aug 2013 Slap dog af og styr din tone. Eller smut på scootergalleri. Du kender jo ikke situationen med min mc. Jeg oplyser blot om at der er forskel på synsmænd, hvilket der ikke burde være.

  • #12   2. aug 2013 Selvfølgelig er der da forskel på synsmænd... Det er der på alle slags mænd, lige fra bussemænd til domsmænd........

  • #13   2. aug 2013 Hehe Håber I hygger jer... Er det ikke noget med at man kan lave ejerskifte på et synssted?

  • #14   2. aug 2013 Strada definer så venligst hvad et synssted med godt omdømme er !
    I følge Trafikstyrelsen er det et sted, hvor alt foregår korrekt efter bestemmelserne. Men jeg har lidt på fornemmelsen at det ikke er den kategori af synssteder du mener !
    Korrekt?


  • #15   2. aug 2013 Ja et ejerskifte kan du lave hos alle synshaller eller selv gøre det online via SKAT tast selv

  • #16   2. aug 2013 Det plejer at være lidt billigere at gøre det selv. kræver dog NemID og et Dankort

  • #17   2. aug 2013 Okay Strada Er det så denne måde de skal syne på som du skriver
    Jeg oplyser blot om at der er forskel på synsmænd, hvilket der ikke burde være.Han kørte slet ikke på den eller målte db.
    Det eneste han foretog sig var at se om højre blinklys virkede og at højre for og bagskive var uden for store slidmærker (med klør fem). Nå jo, at der var lys i forlygten blev tjekket ved at han kunne se lyset spejle sig i den modsatte port.

    Nej Steen har fuldstændig ret i er sku nogle pive unger når i ikke lige får jeres vilje
    Få da de mc gjort lovlige så er den ingen problemer med synsmanden


  • #18   2. aug 2013 Jeg svarer da sådanset på alle dine spørgsmål. Jeg tror ikke det bliver et problem med den potte på så gammel en cykel. Hvis der bliver målt på den, er det jo ikke med fuld gas, men med det halve af maks. omdr. og der larmer den sandsynligvis ikke for meget når den er ubelastet. Den har bare en dybere lyd.
    Du skriver også selv "Potten larmer ikke særlig meget"


  • #19   2. aug 2013 Nå så forsvandt den igen !!!!!!

  • #20   2. aug 2013 Øhh I er vist kørt lidt af sporet. Kan I se noget som er ulovligt på ovenstående MC så sig det gerne nu. For jeg skal formentlig snart syne lortet.

  • #21   2. aug 2013 Det er sgu svært ud fra det billlede.
    Tjek også for:
    Løse eger
    Refleks bagpå
    Slidte bremseskiver
    Revner i bremseslanger
    Løse eller revnede fodhvilere ligeså bremsepedal, de har sommetider haft et hårdt liv på den slags cykler !


  • #22   2. aug 2013 Ok fedt nok. Så tror jeg ikke at en fornuftig synsmand ville give den nogle anmærkninger.

  • #23   2. aug 2013 Bremseskivernes min. mål er 4,5 mm. både for og bag (de er 5,0 mm. fra ny)

  • #24   2. aug 2013 Ok super, så må jeg have en tommelstok med næste gang jeg skal ud og se den.

  • #25   2. aug 2013 Ja ta du bare en tomme stok smiley
    Men den her vil nok være bedre !


    profilbillede
  • #26   2. aug 2013 et rigtigt godt fif er at få den sidste tid fredag inden fyraften, men tror det svinger meget hvad synsmænd siger til det. på min sagde min synsmand bare den lyd godt.. og min var med forør og potte uden db killer.. men ellers tager det jo ikke mange sek. og smide orginal uds på

  • #27   3. aug 2013 Det kræver lige at man har en original potte til den. :o) Tak for svarene.

  • #29   8. aug 2013 Jeg havde en xtz 660 med en lazer potte, magen til din. Potten findes både i en gade og racing version. Min var racing versionen, og den er squ ret højtråbende. Men cyklen gik igennem syn med en hjemmelavet db-killer.

Kommentér på:
Udstødning - Syn?

Annonce