{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.916 visninger | Oprettet:

Syn - udstødning? {{forumTopicSubject}}

Jeg skal lige ha' synet Blackbirden, da den skal omregistreres.
Der er Akrapovic udstødninger på den, og sælger havde desværre ikke de originale.

Så kommer 100 kr. spørgsmålet, kan den synes med dem på?

Jeg kender godt reglerne i forhold til støj og godkendelser, men hører ofte om nogen der får deres cykler synet alligevel.

Jeg er kun interresseret i at høre fra nogen som har reelle erfaringer med dette. Politi-paragraf-hylekoret må gerne hoppe videre til en anden tråd smiley

På forhånd tusind tak for din hjælp!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Syn - udstødning?
  • #1   14. apr 2014 det kommer an på den enkelte synsmand om han/hun vil omgås reglerne og derved risikere en påtale fra Trafikstyrelsen.

    Alt kan synes, men det er mere vigtigt om den kan godkendes smiley


  • #2   14. apr 2014 Der er mulighed for det vist der sidder en fløjte i, men generelt kommer det an på hvor heldig du er! Jeg måtte skifte til originale, det noget med at hver maskine må larme så og så meget istedet for en standard mål smiley

  • #3   14. apr 2014 husk også på at, hvis trafikstyrelsen finder ud af at reglerne er tilsidesat, kan de kræve nyt syn hos en synshal efter deres valg

  • #4   14. apr 2014 Der er desværre ikke DB-killere i dem. Den siger dog ikke meget, må jeg sige. Blot en anelse dybere lyd.

    Arghh... ville gerne slippe for at købe nogle originale smiley


  • #5   14. apr 2014 Synsfolk ser forskelligt på det er min erfaring.
    Igennem tiden har de set mange kreative løsninger med hønsetråd, gummi flapper med reflekser osv.

    Syntes du skal dreje forbi din synsmand og høre om du må ulejlige ham med et spørgsmål inden du bestiller tid. Spørg ham/hende hvad de ville sige til din mc hvis du fremstiller den til syn som den er uden E-mærkede potter.

    De ved jo godt at du sikkert alligevel ellers låner dig til noget godkendt og skifter så snart du har forladt matriklen.

    Er sikker på de lige syner med det samme og du kan trille ud som en glad mand.


  • #6   14. apr 2014 Hvis du nu mangler et original udstyringsæt som må du gerne låne mine hvis du selv henter dem i Korsør. Jeg har en BB fra 2001, så skulle jo gerne passe lige over på din 2000 årgang....

    Send mig et PM hvis interesse!

    Mvh


  • #7   14. apr 2014 Hans - Korsør
    Rigtig go' stil...!! Jeg tænker lige over det, og vender tilbage smiley
    Mange tak for tilbuddet.


  • #9   14. apr 2014 Kim,

    Helt iorden, er på påskeferie og rest ferie lige nu, har dog en dag mer på arbejde, og det er lørdag den 19 April. Køre i bilen denne dag, så der kan jeg godt tage mine rør med hvis du så henter dem på min arbejdsplads når jeg møder ind, men når du så har fået synet din BB bliver du nød til at lever dem i Korsør på hjemme adressen.. men bare et tilbud, du skriver bare hvis interesse! smiley


  • #10   14. apr 2014 Jan,
    Tak for input!
    Jeg tror du har helt ret... havde selv lidt overvejet bare at køre derud.


  • #11   14. apr 2014 Johan:
    Det tror jeg nemlig heller ikke den gør, men er mere bekymret for den manglende godkendelse på dem. SP-serien er vist ikke godkendt til vejen. Støj tror jeg ikke bliver noget problem.


  • #13   14. apr 2014 jeg synede en vfr sidste år med andre udstødninger på, de var dog godkendte til vfr og havde sat klistermærke på skærmen med godkendelse hvis han/de nu skulle gå i baglås over dem (kunne slet ikke opstøve de orginale nogen steder),,,, han sagde slet ikke noget eller målte noget, han synes bare at det var et stykke fint arbejde jeg havde lavet smiley

  • #14   14. apr 2014 Prøver sgu lykken. Vender tilbage med resultatet.

  • #15   14. apr 2014 Hey.

    Jeg stod i samme situation tilbage i august hvor jeg skulle have synes min FZ6n der har IXIL udstødninger monteret. Jeg kørte den til syn i Allerød på Gydevang, oppe ved Bosch værkstedet. Fin fyr og ingen problemer med lyden. Jeg spurgte ind til det og han sagde de generelt ikke gik så meget op i det, med mindre den var helt gal. Skal dog siges at jeg havde DB-killers i da jeg sendte den til syn, så den larmede jo ikke så meget..

    /Mathias



  • #16   14. apr 2014 Nogle Akrapovic er godkendte.
    Product code:
    Akrapovic Exhaust System Technology copyright 2006, all rights reserved
    106032 (SS-H11SO2-C), 106030 (SS-H11SO2-T) (Open)
    106034 (SS-H11SO2-HC), 106033 (SS-H11SO2-HT) (Homologated)


  • #17   14. apr 2014 Jan M,
    Du har fuldstændig ret. Fandt det lige på deres hjemmeside.
    Prøver og håber det bedste.


  • #18   28. apr 2014 Synet uden anmærkninger smiley

Kommentér på:
Syn - udstødning?

Annonce