{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forgaffel fra anden cykel
  • #1   10. aug 2013 Jeg ved godt jeg ikke svarer på dit spørgsmål, men mit råd til dig er: lad være.
    Jeg har selv ombygget mc'er med nye for- og baggafler, og efter loven omkring ombygning er blevet skærpet, er det praktisk talt umuligt at betale sig fra at få godkendt. Så medmindre du ikke har noget imod at køre på et ulovligt transportmiddel der til enhver tid kan bringe dig i problemer, vil jeg ikke gøre det. Bare et godt råd, der forsøger at spare dig for mange problemer, hvis du ikke var opmærksom på problemstillingerne i det i forvejen.


  • #2   10. aug 2013 Hmmmm.. Takker for dit input ihvertfald smiley

  • #3   10. aug 2013 Du skal bare være indstillet på at tabe alle de penge du bruger, og flere til: din MC vil falde så meget i værdi at den næsten kun er afgiften værd, da ingen andre vil købe den, da de ikke kan syne den ifb. med ejerskifte. Hvis du finder en forgaffel der passer på, uden at du skal modificere kronrør, stel, mv. på din gs'er, kan du dog altid sætte den originale tilbage på ifb. med salg, men det ændrer jo ikke på, at den er fejlbehæftet.

  • #4   10. aug 2013 Prøv at søge på ebay "SUZUKI GS550 E FRONT FORKS"
    Så finder du en kæmpe stak af dem.
    Evt. på ebay.de og så søg på
    "SUZUKI GS550 Standrohr"

    Og en godkendelse koster nu ikke en bondegård. Bare sagerne er godkendt til cuklen, så er der ikke det store i at få en endelig godkendelse. Feks. den lange forgaffel jeg kører med, ja der kostede det et TüV certifikat til 900,- Og så var den ged barberet.


  • #5   10. aug 2013 Det må da være rimelig nemt at finde en brugt i fin stand, så du slipper for alt bøvlet, sørg bare for at skifte pakninger samt ny olie inde du montere dem, evt. Nye progressive fjeder i, for en bedre affjedring.

  • #6   10. aug 2013 slap nu folkens tror kun 1 procent af synsfolkene ville se der er lavet noget om, så snart det derjer sig om motorcykler ved de sku ikke hvad de skal kigge efter, det siger min afaring mig.
    og det kommer da an på hvad for en forgaffel man montere, jeg ville da meget hellere have en cykel med usd forgaffel med radial monteret bremsecalibre´, imod en gammel alm forgaffel, i dette tilfælde ville det da hæve verdien af mcen


  • #7   10. aug 2013 kan se det drejer sig om en gs500, så tror jeg da nok den ville stige i pris med to bremseskiver i forhold til en og en igen en usd forgaffel med radial monteret bremse kalibre, så ville de da være den gs 500 jeg helst ville have i brugtmarkedet vis det var

  • #8   10. aug 2013 allan. Det er irrelevant hvad synsfolkene kan se og ikke kan se, du har pligt til at oplyse dem hvis du har foretaget konstruktive ændringer. Hvis du vil have godkendt konstruktive ændringer, skal de alt andet lige oplyses om dem, hvilket er lettere sagt end gjort. Hvis ikke, og du har i sinde at køre ulovligt, tjener synet intet andet formål end at give dig mulighed for at kunne sælge motorcyklen videre inden for 1 år til en ny person, og dermed give lorten videre. Kim C. ja, for så vidt delene er TÜV godkendt til cyklen, men det er der ingen der er. Der findes stortset ingen aftermarket dele der er godkendt til montering på typegodkendte cykler, og selv da beder synsmænd som regel om importørens udtalelse, hvilket det er umuligt at fremskaffe. Systemet er nu skræddersyet så en konstruktiv ændring som den trådstarter efterspørger gør det næsten umuligt og MEGET bekosteligt at få godkendt. Er den ikke godkendt, nedsætter det naturligvis gensalgsværdien drastisk: der er jo ikke nogen der vil købe en MC de ikke kan syne og dermed ikke få omregistreret i deres navn, uanset hvilken forgaffel og hvilke bremseskiver der sidder på. Derfor mener jeg du tager grueligt fejl i din sidste vurdering Allan, og at give trådstarter en idé om, at han vil øge værdien af hans MC med efterspurgte ændring, er at vildlede ham.

  • #9   10. aug 2013 så er det sku da ligeså villedning at sige den falder i værdi for det ved du i bund og grund heller ikke noget om, men jeg ved da så meget om motorcykler, at forbædre du den bliver den mere værd, og ja vis alt kørte lige efter reglerne ville verden være en anden, men sådan ligger landen nu bare ikke.
    det ville give problemer at montere noget overdrevet på den men en anden forgaffel.
    det er faktisk også ulovligt at montere et kn filter daniel da den ikke er co godkent med den tybe filter


  • #10   10. aug 2013 Du har helt ret. Vi ved ingenting om hvilke købere der kan være derude, og hvad de vil give for en ombygget gs500 med anden forgaffel. Ej heller ved vi hvor god en sælger Madsen vil være af en sådan cykel. Nogle sælgere er gode til at få det til at lyde som om at de har kreeret verdens 8 vidunder, mens andre er mere realistiske omkring de problemer ulovligt ombyggede MC'er fører med sig. Jeg må bare erklære mig uenig i din præmis om at en MC altid bliver mere værd (= får en tilsvarende højere gensalgsværdi) ved at du forbedre den i form af at sætte nyere og bedre dele på. Mon ikke vi skal lukke den der, så tråden ikke løber af sporet. Hvis jeg var dig "Madsen" tror jeg, at jeg ville følge TC's råd og kigge mig om på brugtmarkedet efter et par original gaffelben.

  • #11   10. aug 2013 kan jo se du selv har monteret zx9 dele på din så du må jo selv have syntes det var en god ide engang.
    men ja lad os da skutte den her.


  • #12   10. aug 2013 Det er faktisk derfor jeg fraråder det den dag idag. Hvis bare jeg aldrig var blevet rådet til at ombygge min MC, så havde det sparet mig adskillige tusind kroner. idag står jeg med en MC der ikke er en brøkdel værd af alle de penge og timer der er lagt i den, og den må ikke engang benyttes. Jeg kender desværre mange andre der står i samme situation. Man bør tænke sig meget grundigt om inden man begiver sig i kast med sådan noget, det er bare det jeg siger smiley

  • #13   11. aug 2013 Daniel du skriver, at der ikke findes en eneste forgaffel som er TüV godkendt til en specifik typegodkendt cykel. Det er beklageligvis noget vrøvl.
    Ved godt at inden for cykler som feks. en GS500 og lign. er udvalget stort set nul, men bevæger du dig over i cruiser cykler, kan du næsten vælge og vrage i TüV godkendte gafler og andet udstyr til den typegodkendte cykel.


Kommentér på:
Forgaffel fra anden cykel

Annonce