2.713 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 43 Svar

FZS 600 Fazer kontra FZ6 alt modtages. FZS 600 Fazer kontra FZ6 alt modtages.

Nu vare det ikke længe (håber jeg) Før jeg er på benene igen. Og har forelsket mig, og har været det længe, i disse 2 modeller. Prismæssigt ligger de uhyggelig tæt. En 2000'er FZS med 55000km på bagen til 32000kr og en 2005'er med 66000km til 35000kr
Så fornuften siger jo klart den nyeste.
Jeg ved at på den gamle er det thundercat motoren der sidder på, og på den nyere R6 motor, begge rigtig stærke maskiner.

Er der noget at sige for og imod den ene fremfor den anden?

Jeg ved godt at jeg burde bare gå ud og prøve osv. Men det forhindre min situation mig i i øjeblikket, da jeg stadig er på krykker.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Løs flise skal repareres / udendørs 500 kr.
  • Skrue ting ned ifm flytning 550 kr.
  • Plæneklipning med opsamling 1.000 kr.
  • Samle Ikea sovesofa Landskrona sammen 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  FZS 600 Fazer kontra FZ6 alt modtages.
  • #1   17. aug 2013 Honda 600 Hornet kunne måske også komme på tale.

• #2   17. aug 2013 SKal du ikke have en Kawa 750 igen?

• #4   17. aug 2013 Desværre Jesper, been there done that, Nu vil jeg gerne ha en lidt nyere maskine igen. Det andet har unægtelig været meget sjovt, men så blev det på sigt en nummer 2 cykel.

Ja FZS har fået rigtig meget ros for deres bremser og køreegenskaber. Men synes det er lidt svært at finde noget videre om FZ6 modellen. Og Hornet'en aner jeg intet om, udover at det vidst er en cbr motor på den.

• #5   17. aug 2013 Nu går spørgsmålet jo så på de 2 modeller, så mon ikke bare vi skal forholde os til det smiley
    Jeg ville helt klart tage fz6, det er en rigtig fin og harmonisk cykel, med en ret frisk maskine.
    min bror har haft en fra ny (2005) -> 2013 hvor den desværre blev totalskadet smiley heldigvis slap han bedre fra det end cyklen smiley

• #6   17. aug 2013 Hvad med en gsr600?
    Du kan gøre en rigtigt god handel lige i tiden?
    Er Meget glad for min! smiley

• #7   17. aug 2013 Dels er den model lige dyr nok. Og så er jeg bare ikke suzuki mand. Har haft en, og har prøvet nogen stykker, så det er ikke bare en eller anden forudbestemt holdning. smiley

• #8   17. aug 2013 Det er jo smag og behag! smiley
    Men ville uden tvivl tage 05'eren af de to du kigger på smiley

• #9   17. aug 2013 GSR modellen er så en pæn cykel synes jeg.
    Ja det er os den jeg hælder lidt til. Det er så os et godt tilbud smiley

• Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    sep 2010

Følger: 1 Emner: 17 Svar: 116
    #10   17. aug 2013 Hvad med denne her:
    (link fjernet)

• #11   17. aug 2013 Jeg har kigget på den, synes dog det er lidt en underlig bastard af ny og gammel model.

• #12   17. aug 2013 Den er nu original nok. I 2002 fik den model et nyt kåbedesign.

• #13   17. aug 2013 Det ved jeg, men det er sådan en underlig midtvejs model

• Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    sep 2010

#14   17. aug 2013 Men den bedste.

• #15   17. aug 2013 I mine øjne må stellet da bare være stærkere når det er en ramme, fremfor den rørramme. Og en maskine der er 5år nyere må unægtelig ha bedre egenskaber. Men uanset er det ikke en duel mellem de 2 maskiner, det er mere hvad der konkret er godt og skidt ved de 2

• #16   17. aug 2013 Præcis hvorfor skulle den egentlig være bedre? Større tank er bare ikke et godt nok argument. Slet ikke når den også er grim smiley

• Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    sep 2010

#17   17. aug 2013 Du kan da ikke mene at en årgang 2000 er pænere end som en årgang 2002/2003.
    Det må da være en joke.

• Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    sep 2010

#18   17. aug 2013 Forskellen mellem fazer motorerne årgang 1999-2003 og 2004-2013 er at de gamle trækker bedre ved lave omdr. Fra årgang 2004 skal der nogle flere omdr til.

• #19   18. aug 2013 Jeg kan godt se at den gamle model har max moment og max ydelse 500 omdr tidligere end 05 modellen, 05'eren har omvendt 3hk og 2nm mere.

Jo jeg synes den ser mere harmonisk og gennemført ud. Når jeg kigger på lygterne på 02-03 modellen, kommer jeg hele tiden til at tænke på et eller andet skod ildelugtende køretøj man ser sydpå.

En maskine må godt være firkantet at kigge på, så længe det bare er gennemført. Lidt ligesom min tidligere cykler.
    Men ja det er heldigvis en smag sag smiley

• #21   18. aug 2013 Det er bare pokkers svært at overbevise sig selv om at man skal gi næsten det samme for en cykel der er halvanden generation ældre, i dette tilfælde 5år.
    Og jeg er slet ikke i tvivl om at begge er fantastiske cykler.
    Men jeg skal jo nok bare ud og se og ikke mindst prøve, når jeg har fået smidt de forbandede krykker, efter en gal hund smiley

• #23   18. aug 2013 Ja okay nu forstår jeg bremsehistorien. FZS og FZ6 har samme størrelse skiver, men sidstnævnte har kun 2 stemplede flydende kalibere hvorimod den første har 4stemplede faste kalibere magen til R1, samme bremser som min thundercat havde, og kors i røven den kunne bremse smiley

• #24   18. aug 2013 Ja jeg vil bare ikke ud og låne penge til det. Jeg kan skaffe 30-35 og det er max.
    Der er flere årsager, Dels skal vi ha banket noget gæld af, så vi kan sælge huset med et nul eller evt lille plus, til fordel for et større.
    Og så er der den lille detalje, at jeg ved ikke hvor meget jeg kommer til at køre efter jeg blev smidt af. Det har unægtelig givet mig en forskrækkelse, dog ikke så stor at jeg slet ikke skal ud og køre. Men så længe jeg ikke ved hvor meget vil jeg ikke smide rigtig mange penge i det.

• #25   18. aug 2013 Så lige billederne af din fzs. Den er dælme godt nok blevet kørt til kanterne, efter dækket og fodvilerne at dømme smiley

• #27   18. aug 2013 Jeg har haft en FZ6-S her over sommeren, grundet min Street Triple i en kort periode kom i de forkerte hænder og derfor fik en del skader, og jeg er svært imponeret over at man kan få så god en motorcykel for så få penge.
    Jeg havde den på en 4000 km testtur (ferie) til Alperne og jeg har ikke meget negativt at sige om den. Den er meget komfortabel til de lange stræk og samtidig er den utrolig svingglad uden at det går ud over stabiliteten. Bremserne er tilstrækkelige uden at imponere og minder meget om hvad der er standarden i klassen. Motoren er meget fleksibel og trækker jævnt helt fra bunden som en typisk R4, men skal der ske noget, skal den have omdrejninger og en masse af dem. Det eneste reelt negative er motorvibrationer (rystepudser-effekten) i styr, sæde og fodhviler. Jeg syntes ikke det var slemt på farten, men kunne godt mærke summen i fingre og tæer efter længere tids kørsel.
    Bortset fra touringegenskaberne er den dog ikke så god som min Street Triple, men den er tæt på og prisen er jo under halvdelen af min Triumph.

Hvis du er interesseret, så har jeg min til salg da Street'en er blevet køreklar igen smiley

• #28   18. aug 2013 Jeppe det kunne måske godt ha interesse. Men jeg vil måske nok se om jeg kunne finde en i lokalområdet.
    Jo der skulle bestemt gerne være forskel på de 2 maskiner med de prisforskelle. Og ja, jeg er os lidt imponeret over så fin en cykel man kan få for nærmest ingen penge.

Hvor høje er folk hver især??

• #29   18. aug 2013 Min Fz6'er bremsede rigeligt fint til de kræfter den har. Har folk brug for bedre bremser, er det sq nok dem den er galt med.

• #31   19. aug 2013 Jeg har kørt en del maskiner efterhånden og synes da følingen med bremserne var fine og ganske tilstrækkeligt på fz6eren. De andre jeg har at sammenligne med har bla været brembo på RSV 1000R Factory, og Hayabusa bremser. Ikke noget jeg synes bremser bedre eller har bedre føling med. Altså forstå mig ret, Factory'en bider ekstremt hårdt og den bremser sublimt. Men tænker mere på hvordan den enkelte maskine er afstemt med de bremser den nu engang er født med.

Men det er jo nok mest et spørsmål om personen der der betjener maskinen. smiley

• #32   19. aug 2013 Jeg skal os kun køre helt almindelig og anstændigt. Så om den kan bremse ned fra 200 på 25 meter er ikke så vigtigt. Jeg skal ud til 2 forhandlere og prøve begge maskiner i morgen, så jeg kan skabe min egen erfaring. Ville være fristende bare at lege potentiel køber ved private, men det synes jeg er dårlig stil.

• #33   20. aug 2013 Så har jeg været ude og se og prøve. Og jeg kan konstatere følgende. Den gamle er gammel, og jeg kan ikke ha mine ben der for tanken
    Den nyere er klart mere moderne, og jeg kan sidde på den, og ja så køre den jo fantastisk
    Så nu er det afgjort hvad jeg sigter efter smiley

• #34   20. aug 2013 Hvilke er der tale om?

• #35   20. aug 2013 Nu har jeg kun kendskab til min gamle Hornet, men du går ikke galt i byen med sådan en.. Man bliver lyn hurtigt tryg ved den, og så er det joen Honda smiley

Synes du skulle tage en tur på en, inden du køber en yahamaha..

• #36   20. aug 2013 Den jeg var ude og prøve var en 99'er FZS og den kunne jeg ikke ha min ben på, den var et total no go.
    Efterfølgende prøvede jeg en 08'er FZ6 S og den passede mig perfekt, og elsker den rolige indsprøjtningsmotor, knap så hurtig gasrespons, men det kan jeg sagtens leve med.

Hornet ligger økonomisk til den trange side, og har set nogen stykker nu her, og de taler ikke rigtig til mig, de er fine osv, men der er bare ikke rigtig den der kemi.

Med det samme jeg hoppede på FZ6'eren følte jeg mig "hjemme"

• #37   20. aug 2013 Så er det da sådan en du skal have;-) jeg havde det på samme måde på hornetten smiley

• #38   20. aug 2013 Ja man er ikke i tvivl når man har fundet det rigtige smiley

• #39   26. aug 2013 Så blev det jul i det lille hjem. Fik købt mig en fz6 fra 05 til røver pris, med ixil potter der måske larmer lidt til den gode side, men for helvede det køre godt det møg smiley

profilbillede
  • #40   26. aug 2013 Tillykke med den smiley

• #41   26. aug 2014 tillykke med den nicholaij har selv lige lavet en handel på en meget lig din smiley

• #42   26. aug 2014 Og jeg har lige solgt min igen. Men tillykke med den smiley

• #43   26. aug 2014 det vil jeg da kalde en kort fornøjelse ... eller måske ligger fornøjelsen nu i tegnebogen ? hvis nu du har lavet en skilling.. kan da ikke se en grund til at sælge så hurtigt ellers

• #44   26. aug 2014 Ja det blev til 1år. Jeg hverken manglede penge, eller tjente penge. Den sagde mig ikke noget at køre på, og så havde jeg kun kørt 1500km i år. Så jeg synes det var for mange penge at ha stående i noget jeg ikke brugte. Har en forkærlighed for gamle maskiner fra 70'erne først 80'er.
    Men bevares, den kørte satme godt smiley

• #45   26. aug 2014 Gammel tråd. Forstår godt din kærlighed til de gamle maskiner. Savner også min kawa 750

• #46   26. aug 2014 Ja du kender jo modellen smiley lige præcis den model er altså bare noget særligt. Men til gengæld næsten håbløs at finde. Og finder man en, er de som regel spoleret på alle tænkelige måder.

• #47   27. aug 2014 ok havde da vist lige set forkert på datoen der .. ha ha smiley

• #48   27. aug 2014 Det kan smutte smiley

Kommentér på:
FZS 600 Fazer kontra FZ6 alt modtages.

Annonce