{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.507 visninger | Oprettet:

Mindrer mc med alderen {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer seriøst at skifte min 1000 goldwing ud med en mindrer ny mc da jeg får kørt for lidt på den store , maskinen kører perfekt men den er lidte tung at få ud af garagen og jeg tror jeg ville få kørt mere med en lille hoppe på maskine , jeg overvejer en Cbr 250 eller en ny GUW 250 Suzuki , er der andrer der har det på samme måde når vi nærmer os de 50 år ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mindrer mc med alderen
  • #1   23. aug 2013 Jeg tror 250 er for lille.. det vil du nok blive ked af smiley

Og kender ikke til det andet.. jeg er ca også halvt så gammel som du er smiley

• #3   23. aug 2013 Jo 250 ccm er ikke meget men jeg vil bruge den til by turer og en lille tur på landet en søndag , den kommer max til at køre 2000 km om året , jeg kører altid 80 og 50 km/t i byen , jeg har haft store mc og overlevet både farten og de lange turer men bare som futte rundt maskine der ikke fyller så meget i garagen

• #4   23. aug 2013 Så få km skal du da have dig en MZ 251 saxon tour smiley MMMMmm duften af totakt

• #5   23. aug 2013 Altid sjov at se hvor forskellige krav vi har til vores maskiner.. smiley
    Men.. " en der ikke fylder så meget i garagen"..?? Den har jeg ikke hørt før.. smiley

Jeg henter is på en større mc end min pendler mc, så der kan jeg ikke hjælpe..;-)

Men skal det også være lidt "sjove" (hø..hø..;-)) 2000km som du nævner..
    Ville jeg gå efter en DR 250 måske 350.. Nem, enkel og sjov maskine..
    evt. find en grusvej Og - OP med albuerne.. smiley

Husk - medregn en halv times tid til at tørre grinet af fjæset efter hver tur... smiley
    (Og vi taler altså ikke om race.. Eller noget..! endnu ;-))
    smiley

• Bertil A
    Bertil A Online Tilmeldt:
    nov 2008

Følgere: 79 MC-er: 7 Emner: 65 Svar: 1.119
    #7   23. aug 2013 Forstår sgu godt man kan blive træt af at bakse rundt med en Goldwing bare for lige at køre en lille tur, hvad med en der bare var LIDT mindre og navnlig lettere ?

• #8   23. aug 2013 Jeg har det ABSOLUT ikke sådan....
    En maskine der er lettere at tumle, end en gammel GW kan jeg godt forstå, men mit valg ville med 100% sikkerhed gå i en stor bue udenom cbr250 og derover hvor cb1000ra står smiley

• #9   23. aug 2013 men Brian, 180.000,- for at køre til is kiosken én i mellem, og max 2000 om året.. Overkill kill kill-- og skal du ikke i seng? Vi skal jo tidligt op i morgen..;)

• #10   23. aug 2013 Det med at fylde i garagen skal forståes med et smil , vi har 3 biler- 1 goldwing og datterens Marauder , konens Vesper lx 50 og 4 cykler , jeg vil nok have en ny og har set en del på anmeldelser på you tube , jeg kan se at Ninja 250 er på tilbud pt til 44000, kr ca

• #11   23. aug 2013 Du kunne jo også vælge at pille alt kåbe og taske-halløjet af cyklen. Så bliver den noget lettere at betjene i dagligdagen. ....og du får det sjovere. Jeg er igang med at strippe min nummer 4 i rækken af Goldwings.
    ;O)

• #12   23. aug 2013 Hæ Hæ Hæ Jonas smiley
    Min hd har lige rundet 11000km jeg fik den i marts 2000. Den henter jeg is på smiley

Vi ses om et øjeblik smiley

• #13   23. aug 2013 http://youtu.be/lJ2I9qlaaZE

• #14   23. aug 2013 Hahaha det er jo næsten synd:-)

J vi ses om et par timer, ligger her på et værelse med damen i Trustrup og har lige tæsket stål svampe i min udstødning- skulle have hele systemet af for at smide org. potten på - så plan b blev gryde svampe i stål smiley iPhonen siger 92 dB så tror den går..

• #16   23. aug 2013 Og MSX koster vidst 30.000.... Måske lige i overkanten

• #18   23. aug 2013 Jeg ville da bare nuppe den marauder engang imellem smiley

• #19   23. aug 2013 "Jo 250 ccm er ikke meget men jeg vil bruge den til by turer og en lille tur på landet en søndag , den kommer max til at køre 2000 km om året , jeg kører altid 80 og 50 km/t i byen , jeg har haft store mc og overlevet både farten og de lange turer men bare som futte rundt maskine der ikke fyller så meget i garagen."

Det vil jeg mene, at en 250cc sagtens kan klare (ja, sågar en 125cc hvis det skulle være).

Dét at køre MC er jo meget en temperamentssag. Jeg er f.eks. fuldt tilfreds med 125cc og glæder mig så til gengæld over at jeg er billigt kørende. Jeg er af den holdning, at det ikke er antallet af hestekræfter, der afgører hvor fedt det er at køre MC ... smiley

• #20   24. aug 2013 syntes også du skulle prøve en ninja 250er, har også kørt cbr 250, og ninjaen har lidt power, så skulle det være fordi du er abs freak du vælger cbr'en smiley Men kan kun anbefalde 250 cc... jeg kører 13-15.000 km om året, og hygger mig, sammentidig med jeg sparer masser af benzin, og kan flette i trafik så lidt som ingen ting, for lille og snild er jeg! smiley

• #21   24. aug 2013 Den nye Honda 500 er en fed lille maskine. Den er til det hele, og så ser den godt ud smiley Men okay til 2000 km om året er det nok lidt for dyrt smiley

• #22   24. aug 2013 Bent k.. den nye honda 500 ? Hvad er det for en ? Link

• #23   24. aug 2013 Jeg har en lille gammel men velholdt cb 400 n 43hk. Køre fint og vejer ikke så meget . De ligger til en 10.000 +/-..

• Jimmy B
    Jimmy B Tilmeldt:
    jun 2011

Emner: 3 Svar: 5
    #24   24. aug 2013 Jeg har sku aldrig hørt noget så tåbeligt.

Har du ikke kræfter til at trække din MC ud af garagen som 50 årig? så læg dig enten til at dø, eller spis noget mere rugbrød.

Skifter du ud til f.eks.. Ninja 250 ville det føles som at ha fået fjernet dine kronjuveler med en sløv kniv. Du kommer til at ærgre dig til dommedag.

Er snart selv 50, spiser rugbrød, næste maskine bliver nok en 1600

• #26   24. aug 2013 Ja hvis Johnny B har besluttet sig at Gwen er for stor så skal den jo skiftes, og hvis kørslen ikke handler om fart og kræfter kan en 125 sagtens give glæde, jeg har en tusind sportstourer og drømmer ind imellem om en lille underpowered cykel jeg ikke hele tiden har lyst til at fyre af, eller i det mindste kan fyre af uden at straks køre 200km/t.
    Ud og prøv cykler hos en forhandler, jeg gad rigtig godt prøve Honda msx 125 smiley

• #27   24. aug 2013 jeg tror at Andreas har forstået hvad jeg mener , jeg vil ikke undvære en motorcykel men Konen kan ikke længere køre med pga af ryggen og hvis vi skal på mobil ferie kører vi i vores caberiole , til daglig min arbejdsbil da jeg skal bruge den til mit værktøj og datteren kører på sin egen hele sommeren , og så vil jeg bruge en lille for at køre en lille aften tur og klare hovedet på benken ved havnen en time eller to , jeg har haft HK i masser vis da jeg har kørt GSX 1100 F osv. men derfor har jeg aldrig kørt stærk eller haft lysr , 80-90 km passer mig fint og jeg er fulstændig klar over at det ville føles anderledes , men det er jo også iden

• #31   24. aug 2013 Yamaha xt 660

• #32   24. aug 2013 Yamaha 'XT 660 er nok ikke lige noget for mig , den er helt sikker sjov men den er ikke det jeg ønsker i desigen , jeg kikker lidt på Suzukis nye GW; 250 , men den har ikke abs når vi nu snakker nyt hører det lige som med synes jeg ,

• #34   24. aug 2013 Jamen det har du ret i men jeg vil have en ny og jeg skruger ikke rigtig pga af tid og bare skal bruge en by maskine til lidt søndags turer

• #36   24. aug 2013 Jeg ville aldrig gå så langt ned på udstyr smiley men HVIS det alligevel skulle blive aktuelt. så kunne jeg ALDRIG finde på at købe en racer lookalike til by kørsel, jeg ville kigge laaaaangt efter noget motard,
    en ung knægt ser da fræk ud på en baby ninja, det gør en mand på 50 ikke ( i min verden.. som mange vil påstå er temmelig forskruet ;-))

• #39   25. aug 2013 Ja det ændrer kæben hvis du ryger af!

• #43   29. aug 2013 Jeg kommer ikke til at køre ret meget men vil heller ikke undvære mc , hvis du kører 20,000 forstår jeg dig godt men jeg kommer aldrig op på de km max 5000 og nok kun 2000 km på en sommer mvh johnny

• #44   30. aug 2013 Det er bare i en fart ud til en forhandler er prøve dig frem.. Og med ske ikke kun prøve de små men også nogle mellemstørrelser smiley

• #46   30. aug 2013 Svend K, det er jo ikke sikkert. det handler ikke nødvendigvis om kræfter, og en 125 kan sagtens følge med de fleste biler på landevejen, motorvejen måske ikke.
    men hvis man bare vil ud og mærke luften og friheden på en MC, gør en 125 kubik det akkurat lige så godt som en 200 hk 1400 kubik smiley

dit udsagn passer måske nok på de fleste af os, jeg elsker kræfterne i min 1000, men jeg drømmer somme tider om at køre en tur bare for turens skyld, hvor jeg ikke har lyst til at fyre den af hele tiden. MEN jeg ved også jeg ville savne kræfter på en 125, men det gælder bare ikke for alle smiley

• Peter F
    Peter F Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Svar: 4
    #47   30. aug 2013 Jeg er selv 58 og kan sagtens forstå du vil have en mindre maskine. Jeg tror bare at du skal koncentrere dig om at finde en maskine med en lav vægt, men som stadig har lidt kræfter. Hvem ved hvad livet bringer, måske får du igen lyst til lidt længere ture, f.eks. mellem landsdelene. Hvad nu hvis du skulle få lyst til at tage en bagpå, så er en 250 er nok lidt træg op ad Storebæltsbroen i modvind. Jeg ville nok kigge grundigt på en 800 ccm. BMW ikke bokser, men den "nye". Køber du den uden kåbe tror jeg den vil være rigtig fin for din. Mvh. Peter, (har været de samme overvejelser igennem som dig.)

• Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #48   3. sep 2013 Mick Østergaard - Har testet Honda CBR250. Ser ud til han er godt tilfreds.
    http://www.youtube.com/watch?v=5B480EZ6Kt0&feature=youtu.be

• #51   4. sep 2013 ja undskyld men jeg syntes nu den med racer cyklen var meget fun.

• Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

#52   4. sep 2013 Har hørt forskellige ting om Mick, men han har trods alt kørt en del motorcykler. Så mon ikke hans test af Honda'en er fair nok, han skamroser den joh ikke, eller det modsatte.

• #53   4. sep 2013 Han har kørt et hav af motorcykler, ingen af dem har han udnyttet fuldt potentiale på, så hvad er hans preferencer?
    - at han sidder godt,
    - at den trækker godt
    -at den kører langt på literen

• #55   5. sep 2013 Det er faktisk sjov som et emmne kan tage en helt anden retning en hvor den starte ?? Den starte egentig med at jeg ønske en mindrer mc og nu er vi over noget helt andet ?

• #56   5. sep 2013 Overhovedet ikke vi er over i at anbefalde en cbr250 og viser hvorfor... Kan ikke se hvad der er galt

• #57   5. sep 2013 Johnny er du kommet tættere på et valg? Har du fået prøvekørt nogen? - du skriver vel her i tråden med hvad valget faldt på:)

• Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

#58   5. sep 2013 Har du evt overvejet en Hyosung GT250N. Minder lidt om Inazumaen.

Kommentér på:
Mindrer mc med alderen

Annonce