1.479 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Gearskift på baghjul. Gearskift på baghjul.

Som overskriften lyder, så ville jeg gerne vide hvordan man nemmest skifte gear mens den er på baghjul? Er det bare at klikke det i eller skal man lige hive koblingen også?
Og nej jeg er ikke en mester til wheelies endnu men når jeg engang når dertil er det meget rart lige at vide det:)
Og ja, jeg øver selvfølgelig på et lukket område! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skif af toiletsæde. 500 kr.
  • Tilslutning af strøm + afløb af opvaskemaskine 500 kr.
  • Samle klædeskab 1.500 kr.
  • Samle ikea pax skabe 1.200 kr.
  • Beskæring af buske og grøft 1.000 kr.
  • Repetition af vaskemaskine (E15 fejlkode) 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gearskift på baghjul.
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.716
    #1   25. aug 2013 Jeg gør det ved at vippe den ekstra bagover, have en smule træk i pedalen og dappe koblingen en gang - alt sammen i en flydende bevægelse.

Har du styr på at hente den ned med bagbremsen?

• #2   25. aug 2013 Massere træning som mig. smiley træner stadig på at mester 1 gearet med god højde på forhjulet til den går i begrænser når jeg mester det 100 øver jeg at trække den op i 2gear og bremse den ned. Før skal jeg personligt ikke øve gearskift

• #3   25. aug 2013 Sajmon. Nej jeg har ikke trænet det så meget endnu. Men den ryger jo på baghjul hele tiden i 1. Gear. Jeg har ikke fundet ud af at holde den på balance punktet endnu, men jeg kan godt holde den oppe til den rammer begrænseren.
    Jeg ville godt lære at hive den op med kobling i 2 gear da jeg tror sen er lidt nemmere at styre i 2 gear, men jeg er ikke helt skarp til at få hevet den op med kobling endnu.

• Sajmon ™

#4   25. aug 2013 Indtil du har lært både at holde den oppe uden at ramme begrænseren eller at hente den ned på bagbremsen, skal du IKKE begynde at bruge koblingen.

• #5   25. aug 2013 Er koblingen ikke det mest normale at gøre? Det er vel kun fordi den har så meget moment at det kan lade sig gøre på gassen? Men prøv at se det billede her, jeg tror nemlig jeg skal have den meget højere for at ramme balance punktet?:)

profilbillede
  • Sajmon ™

#6   25. aug 2013 MEGET højere...

• #7   25. aug 2013 Problemet er jo at jeg allerede køre 45-50 når jeg hiver den op. Men ja, jeg skal nok lige øve lidt med bagbremsen først inden den kommer højere op. Den skulle jo helst ikke smide mig bagover:)

• #8   25. aug 2013 Mathias min 750 har rigeligt moment til 1 og 2 også. smiley

• Sajmon ™

#9   25. aug 2013 En af de første fejl du begår, er at hive cyklen tættere på dig selv bed at bøje armene.

Dine arme skal være 90% strakte, og det skal de blive ved med at være, så du har samme position i forhold til cyklen hele tiden. På den måde er det kun gassen du skal regulere og styret du skal vride i for at styre cyklen sideværts.
    Begynder man at flytte sig rundt og trække som du gør, flytter man hele tiden cyklens balancepunkt, som gør det sværere at dosere gassen og bremsen og finde balancen.

• #10   25. aug 2013 sajmon: det skal jeg prøve at huske smiley

• Sajmon ™

#11   25. aug 2013 Sætter du dig på sædet med stort set strakte arme og bare vrider hanen i første gear, så letter den ved 30km/t - og så er den nem at finde balance punktet på.

Før du kan finde det og hente den ned på bagbremsen, skal du efter min mening holde dig fra at koble den op.

At hente den ned med bremsen er dit sikkerhedsnet.

• #12   25. aug 2013 Okay. Jeg plejer at sidde helt oppe i tanken for den ikke skal ryge bagover:)
    Når den rammer balance punktet så er det vel lige på grænsen til at den tipper bagover? Jeg kan godt høre at jeg nok bare skal ud og øve mig lidt mere:)

• Sajmon ™

#13   26. aug 2013 Jo længere du sidder forude, jo længere skal den op før du er på balancepunktet...

• #14   26. aug 2013 Se nu kommer alle guldkornene;)

• #15   26. aug 2013 jeg bruger aldrig kobling når jeg skifter gear på baghjul

Kommentér på:
Gearskift på baghjul.

Annonce