1.374 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Må jeg ( andre kåber ) Må jeg ( andre kåber )

Hva sige de til syn / told / politi Hvis jeg montere kåber som jeg selv laver i glasfiber. tænke og lave en komplet kåbe sæt selv. ( har været bådbygger i mange år så vant til at lave forme og arb med glasfiber. , Men er det lovligt hvis jeg ikke ændre på nået på selve cyklen men kun kåber og lygter

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Må jeg ( andre kåber )
  • #2   28. aug 2013 juhu lige hvad jeg håbede på . så det jo bare og komme igang

• Anders K
    Anders K Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 207
    #3   28. aug 2013 Sejt projekt. Post gerne billeder undervejs smiley

• #4   28. aug 2013 spændende projekt, glæder os til billederne!

• #5   28. aug 2013 Jeps nu skal der bygges en syg racer .- Synes dog jeg har lidt svært ved og finde nogle fede for og baglygter, hvis ikke det bare skal være 2 små runde

• #6   28. aug 2013 Nej det er ikke lovligt og lave selv... Svarer lidt til og bygge ny karosse til bilen... Men dermed ville jeg nok selv stadig gøre det...

• #7   28. aug 2013 Generelt så alt hva du selv kan lave/ændre er ulovligt og sætte på da alt skal være testet, godkendt osv.

• #9   28. aug 2013 Nej men det ændrer ikke på at de ting man putter skal være godkendte... CE mærkning osv. De konstruktive ændringer er kun i forhold til skat syn på sagen, trafikstyrrelsen har en anden mening. Alt i dag skal være godkendt til den enkelte cykel.... Så nej det er ikke lovligt, og vil ikke kunne synes uden du får papirer på kåben fra div prøve institutter....

• #10   28. aug 2013 ØV der fik du lige ødelagt min glæde. Men hvad er bøde hvis man bliver stoppet og cyklens kåber og lys ikke er lovligt. Er det bare en indkaldelse til syn så man lige kan smide de originale kåber på og så man kørende igen . og bag efter hjem og sætte det fede kit på igen. eller snakke vi store problemer.

• #11   28. aug 2013 Tænke der er jo mange der køre rundt med store glasfiber kofanger og sideskørter på deres biler .

• #12   28. aug 2013 Uden at være ekspert og uden at kunne dokumentere det (andet end hvad min lokale synsmand siger) så tror jeg godt man må lave sine egne kåber. Dog skal lys, spejle og reflekser være E-godkendte.
    Kåber er ikke bærende elementer.
    Er ret sikker på at "kinakåber" ikke er E-mærket og kender flere der har fået synet med disse.
    Har også set mange streetfightere med uorginale kåber på hvor hverken politiet eller synsmand har sagt noget.

• #14   28. aug 2013 Uden at tænke lovkrav, så er der en anden meget negativ ting, og det er vægt. Jeg har en cykel som er med glasfiberkåbe og den er meget tung.

En CX500 turbo vejer 10 kg mere end en CX650 turbo, 500'eren har glasfiber og 650'eren har plastik. Hvor meget selve kåben vejer ved jeg ikke, men den er godt nok tung i forhold til en moderne kåbe.

• #16   28. aug 2013 Sv 1000 bag cluster har jeg altid syntes var lidt småfrækt.. Her ER der en billigt til salg.. ( og det jo godkendt og alt.. ;)) måske det kan passe til dit projekt.. smiley

Held mæ'et og lad os se lidt fra byggeriet undervejs også.. smiley

http://www.motorcykelgalleri.dk/marked/Reservedele/133117-baglygte-til-sv-1000

smiley

• #17   28. aug 2013 hvor tunge glasfiber kåber er afhænger af opbygning. Man bruger jo oftes glasfiber ved banecykler . det kan laves så det holder og er en del lettere end plastic kåber.

Jamen nu ved jeg da hvad der skal ske her i vinter. tror den ender med en blanding af en ducati 1098 r1 2012 og en smule kawa ninja look

Henrik - vil helst gerne have nogle lygter der ikke rigtig er standard på nogen cykler så den ikke kan forveksles-. .

• #18   28. aug 2013 Læs evt lidt i denne tråd...
    http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/Generel-diskussion/200867-aendring_af_stel

Den der kan finde et link hvor der står man må udskifte originale dele med hjemmelavet må gerne smide et link...

• #19   29. aug 2013 Men det sjovt for jeg ringede sidste år til skat får at høre hvordan reglerne var for at jeg ville montere zx6r kåber fra en 2007 på min zx7r fra 2001 . og det kunne jeg gøre uden problemer sagde de og der skulle ikke betales afgift. ER det så fordi de kåber er godkendte. ???. Altså vil det sige jeg godt må smide kåber på der er godkendt fra en anden model cykel og så det lovligt .eller hur

• #20   29. aug 2013 Skat kan ikke bestemme om det er lovligt... de kan kun kræve xtra afgift ind... det trafikministeriet eller der bestemmer hvad der er lovligt. Skat og syn har ikke noget med hinanden og gøre.

• #21   29. aug 2013 arrrr , er det så lovligt i forbindelse med trafik. og montere originale zx6r på en zx7r eller skal det være dem den er født med

• #22   29. aug 2013 for tænke lidt hvis det er lige ulovligt og montere kåber fra en anden cykel så kan man you lige så godt lave dem selv og få nået unikt

Kommentér på:
Må jeg ( andre kåber )

Annonce