6.430 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

Altid cover når i parkerer i KBH ved P-vagter! Altid cover når i parkerer i KBH ved P-vagter!

Ja... i forbindelse med DHL løbet i dag skulle man jo parker tæt på fælledparken sammen med 25000 andre billister/mcister. Og så tænkte jeg at jeg da bare stillede min 20meter væk fra alle bilerne inde ved skoven mellem nogle træer hvor der ingen gangsti var = ingen gene overhovedet. et par meter væk havde 5-10 mc'ister fået samme ide og parkeret deres.

Da vi så skal tage hjem, og jeg fjerner mit cover, som er bundet rundt om mc'en med clips, kommer der en mand løbende over til mig og spørger om jeg også har fået en P-bøde, jeg kigger rundt omkring og kan ikke se nogen, de viser sig så at alle mc'erne udover min har fået en p-bøde, trods vi var inde i noget skovareal (ikke engang ved fælledparken men den anden side ad vejen).

Så husk det nu, brug cover som dækker nr. plade, de indbetaler hurtigt sig selv.. Noget andet er at det godt nok er noget svineri at gi' bøde når mc'erne ikke engang står ved vejen eller fortovet men ude i skoven, er det overhovedet lovligt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Altid cover når i parkerer i KBH ved P-vagter!
  • #1   29. aug 2013 ja de må ikke røre ved din mc..
    P reglerne kender jeg ikke.. men lyder da noget skørt at få bøde der,

mvh

• #2   29. aug 2013 Er det overhoved lovligt ? det ville være det samme som at spørge om det overhovedt er lovligt for politiet at give dig en fart bøde hvis du bliver taget for at køre for stærkt, Fælledparken er en stor parkeringforbudt zone, og det gælder også for mcér.

• #3   29. aug 2013 Hmm. Ja de er blevet lidt mere strikse.. Nu må vi ikke parkere på fortovet mere, som tidligere..
    (link fjernet)

Jeg satte også min mc, som dig, i træbevoksningen ud mod Nørre alle da jeg var til DHL'en.. Men fik ingen bøde..

Jeg har forhørt mig hos P- Kbh. Dengang de ændrede reglerne for P af mc.. Fordi jeg arbejder i kbh. centrum og den holder fint på fortovet sammen med cyklerne forenden af cykelstativerne..! (Med et par andre mc'er;-)) uden gene for nogen..

Svaret var at selvom det umiddelbart giver god mening at sætte sin mc blandt cykler og på samme måde på fortov som cykler.. Har beredskabet være ude for at det er for problematisk af flytte mc'er væk fra fortov og smalle passager når beredskabet skal til, igennem eller forbi på anden måde, - så reglen måtte ændres til det nuværende.

Men det må siges at være "noget emsigt" at give P-bøder når vi holder helt afsidiges..!!
    Men egentlig er det vist rigtig nok at man ikke bare må parkere på skovarealer hvor der ikke er mærketbaftil det.. Hmm..
    Men emsigt ER det..!!

• #4   29. aug 2013 Yep, cover smiley

Jeg var også derinde, men uden cover.
    Parkerede mellem cyklerne ved skateparken, der ved jeg at pvagterne lader mig holde i fred.
    Jeg tager cover med næste gang jeg skal i fælledparken! Vidste ikke at pvagterne kunne give pafgifter for ulovlige parkeringer índe i parken..

Tak på forhånd for at have reddet mig smiley

• Hendrik E
    Hendrik E Tilmeldt:
    aug 2013

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 119
    #5   29. aug 2013 Var faktisk i tvivl om hvor man i det hele taget må parkere med sin MC. Men fik da i det mindste svar nu.
    Men siden der står at man ikke må parkere på en bil plads, hvor skal man så holde? :S Synes da ikke ligefrem at KBH vrimler med MC holdepladser.

• #6   30. aug 2013 smiley som nævnt, - på vejbanen, parallelt med kantstenen, min. 10 m fra et hjørne..;-)
    Eller 5m fra et forgængerfelt..!!
    Sig til når du finder sådan en "gylden plet" smiley

• #7   30. aug 2013 men det var ikke i fælledparken! Det var på den anden side... virker bare enormt emsigt smiley men ja parkeringsregler er åndsvage..

• #8   30. aug 2013 få fat i noget af det bånd hvor det står politi på, og giv din kværn en omgang af det, så kan den stå hvor du vil uden bøder.

• #9   30. aug 2013 Man må ikke parkere som en bil. Man må ikke parkere som en cykel. Måske som et fly? Det er tæt på umuligt at finde et sted at parkere sin bil lovligt, og eftersom motorcyklerne bliver udelukket fra alle parkeringsbåsene er chancerne tæt på nul. Eller måske snarere 140 til 10.000 (eller hvor mange mc'er, der nu er i KBH), for der er vist hele 140 MC-pladser i København.

• #10   30. aug 2013 Næste gang.. kør ned til sidevejene af Jagtvej mod Sankt Kjelds Plads.. vi har gratisparkering her, så du skal ikke tænke på det.. hvis det endelig er, kan du få lov at parkere ved min gixxer-mis smiley

• #11   30. aug 2013 Hej Elias,

Som "Martin-Sorø" kort har fortalt i tidligere postering, så er fælledparkens område en stor "Parkeringsforbudzone", og som udgangspunkt skal der altså parkeres i en bås (hvis man er bil), men da du og andre måske ankommer på en MC, skal i derfor finde andre steder at henstille jeres MC lovligt, da en MC ikke må/kan holde i en bilbås i KBH. Og om jeg førstår Elias's postering ret, blev det parkeret jeres MC'er ned af grusvejrene/græs arealet i fælledeparken, men også dette område er om fattet af denne parkeringsforbudzonen. Og nej Parken ejer ikke dette område.

@Morten,

Ironi er godt, meget ironi er bedre. Jeg kan sagtens følge, førstå menneskers forskellige frustrationer som kan opstå i forbindelse med parkering forskellige steder, i dette tilfælde i Københavns Kommune. Og ja, der findes ca: 140 MC pladser spredt ud over hele København, ikke ret mange jeg ved, men igen skal jo politisk vedtages hvis man skal have flere, og siden der ikke kommit flere må man jo nød til at bruge dem der er bedst muligt.

I Danmark har vi så en lovgivning som er lagt ud for os allesammen at følge, og hvis man så ikke gør det kan man "Risikere at få en så kaldt afgift/bøde" og dette er jo ikke kun på parkerings området, køre vi for stærkt, laver nogen evt. indbrud, vold, hvad det nu kan være, vil der blive en konsekvens hvis du bliver fanget, og nej jeg er ikke en sur gamle p-vagt som bare skal give bøder, jeg førstår også billister og MC'ister, men p-vagts jobbet er noget jeg selv har valgt og ser ikke noget dårligt i dette job. Der findes så mange ting i denne verlden vi ikke kan lide, men pga af at ting og sager ikke skal løbe løbsk så må der jo forfindes love og nogen som skal håndhæve disse. Og en p-vagt i KBH håndhæver den lovgivning som er fremlagt af vores politiker og man har jo ret at være utilfreds med ting, men det hjælper jo ikke at altid skælde ud p-vagten for at gøre sit job, jeg vil nødigt se København uden p-vagter i meget langtid, og der se hvilket kaos som vil ske!

Jeg ved at mange af jer slet ikke er enig i det jeg skriver, og jeg siger ikke i skal være det, man har ret til at have sine egen holdninger så langt man respekterer andre mennesker og deres holdninger.

Ha en fortstsat god weekend allesammen, og køre forsigtigt der ude!

• #12   30. aug 2013 Chr.P

Du bliver klogere.

Morten.M ja mulighederne er ikke lige så gunstige som for biler, men en MC er også fritaget for at købe billet eller have p-skive, så nogle fordele er der ved at køre MC

• #13   30. aug 2013 Forresten så når man ska i idrætsparken, så er der fine mc p pladser på Gunner Nu Hansens plads.

http://kbhkort.kk.dk/

• Hendrik E
    Hendrik E Tilmeldt:
    aug 2013

#14   30. aug 2013 Altså har det bare lidt sådan, ja det kan godt være der er 140 mc pladser spredt i kbh, men hvis alle pladser er optaget hele tiden, så er det jo umuligt at parkere. Og man gider jo heller ikke køre til den anden ende af byen, for at parkere. Synes det er åndsvagt man ikke må parkere i bil båse. Kan selvfølgelig godt se hvorfor man ikke må, men helt ærlig :S
    Kører tit ind til KBH og parkerer, og synes sjældent jeg har problemer med at finde en plads. Og hvis jeg endelig ikke kan finde en, jamen så bider jeg i det sure æble og tager i parkeringshus. Værre er det ik. Men det ser desværre ud til at man ikke har de helt store muligheder som Mcist..
    Findes der et kort, over kbh, som viser alle MC pladser?

• #15   30. aug 2013 tmHanskorsør, kan du så svare mig, ville du give en mc som havde cover på så man ikke kunne se dens nummerplade, en bøde, hvis den holdte et ulovligt (efter bogen) men dog ikke generende sted, og må i overhovedet løfte sådanne covers af og røre ved mc'en?

Det med bilbås er skide åndsvagt... især når gennemsnits personer i en bil i danmark er på 1,4... altså langt de fleste 1 person... når jeg er på min mc med kæresten bagpå har jeg derfor flere personer end gennemsnitsbilen i kbh. og dermed burde jeg have den ret til at holde samme sted som en klods der kun transportere en person..

• Hendrik E
    Hendrik E Tilmeldt:
    aug 2013

#16   30. aug 2013 Synes så de burde lave reglerne sådan, at hvis man var 2 mc'er der kører sammen, så måtte man optage en bil bås. Synes jeg ville være ganske fair.
    For som Elias er inde på, så ville båsen blive fyldt af 2 personer, og ikke kun 1.
    Men nu kommer jeg så til at tænke på, hvis jeg så kører en tur til et indkøbscenter, lad os bare tage fields, må jeg så ikke køre ned i p-kælderen? :S

• #17   30. aug 2013 Her i Århus går P bøderne til at betale for offentlig transport så det er jo dejligt smiley Det ville jo heller ikke give mening f.eks at bruge overskuddet på at forbedre P forholdene...

• #18   30. aug 2013 Henrik E:
    http://kbhkort.kk.dk/

Klik på Parkering og vælg p-pladser, i højre side får du en forklaring

• Hendrik E
    Hendrik E Tilmeldt:
    aug 2013

#19   30. aug 2013 Tak Martin smiley
    Hmm kunne så være rart hvis man kun filtrere de forskellige ting. Mest fordi jeg er farveblind og ik ka se forskel på blå zone og MC parkering smiley

• #20   30. aug 2013 Ah ja ok, det tror jeg ik man kan

• #21   30. aug 2013 Elias,

Hvis en MC er dækket til med et så kaldt "cover" så kan/må p-vagten ikke røre dette for at se om det er nummerplade. Hvis man skulle have en form for mistanke "generelt stjålet fordon måske" så vil politiet blive tilkaldt, og de kan så lyfte i dette cover. Så svarter er, hvis din MC holder ulovligt med cover kan den ikke få en afgift, men igen du skal jo bare parkere den lovligt, så har du ikke bruge for at køre rundt med et cover hele tiden.

Hendrik E,

Dessvære kan man ikke sortere i hvad man vil se på dette KK kort som brugere, nogen specifike steder/områden du ville vide hvor det er en MC plads tilgænglig?

Og angående dit spørgsmål til p-kældern i fields, det kan jeg ikke svare på, fordi jeg tror det er Europark som har parkeringskontrolen der hvis jeg ikke tager fejl?

• Hendrik E
    Hendrik E Tilmeldt:
    aug 2013

#22   31. aug 2013 Ja, lidt ærgeligt at man ikke kan sortere, så man hurtigere kan få et overblik.

Angående det med Fields, så er der faktisk gratis MC parkering i kælderen. Man skal blotte "ringe på" ved indgang/udgang, så åbner de bommen for en. Synes jeg faktisk er ret fedt smiley

• #23   31. aug 2013 Hendrik E,

Enig kortet kan laves bedre, må håbe det sker også i Københavns kommune.

Nice, jeg har dog aldrig været indenfor i field's, så derfor ikke så alt vidende om denne bygning og des parkerings forhold. Men lyder til at de har en god service, og muligheder for MC'ister!

• #24   31. aug 2013 Kan man ikke bare parkere på fortov eller i bil bås også bare lige sætte en stykke et-eller-andet hen over pladen ? Måske noget velkro eller lign ?

• #25   31. aug 2013 @Anders C,

Kan man sikkert, man må bare ikke dække sin nummerplade til når man parkerer ved offentlig steder, med mindre man bor ved lige dette hus, og fordi man dækker sin MC, bil osv pga regn, snavms m.m. Stadigt huske politiet kan stadigt tage dine sager væk hvis de anser det er en nødvendighed, og derved kan du få et bødeforlæg, (hvis jeg ikke tager helt fejl).

• #26   31. aug 2013 Det er strafbart og afmontere eller dække sine nr. pl. til, man risikerer at få en politisag på nakken, så man ska nok lige tænke over om det kan betale sig ikke bare at holde lovligt istedet for, der ska så lidt til.

• #27   31. aug 2013 tvivler altså på politiet har tid til de små-sager hvor mc'er ikke er til gene, når de ikke engang har tid til at tage sig af tyverisager.

Men tak for det. smiley

• #28   1. sep 2013 @Elias,

Dette omhandler jo ikke om det er ukorrekt eller ej, oplysning til andre mennesker som ikke ved at det rent faktisk er ulovligt, og derfor kan "risikere" at for en bøde fra politiet, selv om chancerne er 0.001%, men lige den dag er man måske en af den lille %,, så ja parkere lovligt fra start er jo altid det bedste. God søndag!

• #29   3. sep 2013 Takker for info smiley

• #30   3. sep 2013 Du et velkommen smiley

Kommentér på:
Altid cover når i parkerer i KBH ved P-vagter!

Annonce