1.787 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Skifte forreste tandhjul på dt175 Skifte forreste tandhjul på dt175

Efter længere tids pause, har jeg købt en lille hygge mc.
En Yamaha DT175.
For at få en roligere motorgang vil jeg skifte forreste tandhjul til et med 17 tænder. Men jeg kan ikke få det gamle tandhjul af. Er det med uret(som jeg tror) eller venstre om man skal løsne det?
Og hvordan "låser" jeg kæden, så det hele ikke drejer rund når jeg forsøger at løsne?
(Ja jeg ved godt jeg kan købe en værkstedsmanual, men det har jeg endnu ikke gjort.)
Tak-Villy

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skifte forreste tandhjul på dt175
  • #1   30. aug 2013 Der er kun en rigtig ting at gøre for at skåne lejerne, på med en elektrisk slagnøgle AKA: dakka dakke, jeg har selv haft en DT 175 i 8 år og glem det med en roligere motorgang, det er en 2 takt og ikke en 4 takt, du mister alt trækket ved det nummer, en 2 takt skal ha omdrejninger.
    Bare du køre roligt de første par km så holder den til ufattelig mange tæsk, min blev kørt så hårdt at den sjældent kom over 11 km/l og den åbnede jeg først ved 30000km hvor den blev boret op og honet

• #2   30. aug 2013 har du ingen luftnøgle, så sæt en pind imellem baghjulet og svingarmen, så bliver det holdt stille.

• #3   30. aug 2013 Det er et egerbaghjul, så det der er rent herværk, få en til at træde på bagbremsen imens

• #4   30. aug 2013 Jeg vil nu mene at den kommer til at køre med lavere omdrejninger ved marchhastighed som er 80-90kmt.
    Hurtig optræk er ikke så vigtig for mig.

• #5   30. aug 2013 Det er en 2 takt så den skal over et vist punkt for at kunne slæbe sig selv, den originale gearing er tæt på det højeste den kan slæbe, den skal jo også max køre 30-40 med den hastighed

• #6   30. aug 2013 du kan sagtens ændre fortandhjulet..

Jeg har også en DT 175, og jeg ligger ved 105km/t og rammer begrænseren, men har masser at give af endnu.

I øvrigt har jeg også rigeligt med træk, fra lave omdrejninger.

jeg tror måske Glenn forveksler med en 125, hvor der intet sker før 6.000 o/min

• #7   30. aug 2013 Godt Emil. Det mener jeg også.
    Kan nogle fortælle mig om den møtrik, der holder tandhjulet, skal drejes MED uret, eller MOD uret for at løsnes?

• #8   30. aug 2013 Alm gevind ( ellers ville den kunne løsne sig når du kører ) brug en luftnøgle, eller sæt noget i klemme mellem kæde og kædehjul.

• #9   30. aug 2013 Sæt dig på cyklen, brems baghjulet, og drej MOD uret.

• #10   30. aug 2013 Tak Brian S og Emil
    -Villy

• #11   30. aug 2013 Hvilken årgang er din DT ?

Jeg har nok nogle stumper, hvis du skulle få brug for det.

• #12   30. aug 2013 Årgang 99. Jeg kan godt bruge nogle sideskjolde. Dem jeg har, er knækket.

• #13   30. aug 2013 Det er mine desværre også smiley

• #14   30. aug 2013 Nej jeg havde er DT 175 i 8 år og kørte over 45000km på den, min gik 110-115 kmt med et 15 tands og alt efter årgangen er nogle født med et 14 tands og nogle med et 15 tands og hvis du bruger et større end et 15 tands kan den næsten ikke slæbe sig selv, for ja der sker intet før efter 6000 omdr

• #15   30. aug 2013 Så er vi andre's nok bare tunet smiley

jeg har ingen problemer med at køre uden at komme over 6.000 o/min..

Eller jo, lige pt. kører den ingen steder, da den har banket hul i gearkassen.

profilbillede
Kommentér på:
Skifte forreste tandhjul på dt175

Annonce