1.074 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Ondt i ørene / hjelm. Ondt i ørene / hjelm.

Jeg har et problem og det er ikke noget der er opstået for nygeligt men noget jeg altid har "døjet" med og det gælder ikke kun den hjelm jeg har lige pt. Når jeg har en hjelm på som sidder som den skal så døjer jeg med at jeg får ondt i brusken i mine ører. Jeg har ikke flyveører eller noget men efter noget tid så gør det virkelig ondt i mine ører hvis hjelmen sidder tæt ind på mine ører. Altså når hjelmen sidder perfekt så får jeg SKIDE ondt efter lidt tid. Er der nogle hjelme der er "mere plads" til ørene eller skal alle hjelme så tæt? Det ødelægger hele oplevelsen lidt når hjelmen skal af med jævne mellemrum for det ikke gør ondt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ondt i ørene / hjelm.
  • #1   30. aug 2013 Det kan jeg godt sætte mig ind i, for jeg oplevede det samme da jeg engang monterede en højttaler i hjelmen. Det gjorde pisseondt. Der er masser af plads i Shoei xr1000 og 1100. Begge er forberedt til højttalere, så der er ingen polster ved ørerne.

Jeg ville prøve først at skære ud ved øret, åbne polsteret og bore lidt ekstra ud ved ørerne. Mange gør det samme for at montere kommunikation, og du har alt at vinde intet at tabe ved at gøre forsøget.

• #2   30. aug 2013 hmm

der er jeg så ikke enig.. at skære og pille ved bla indmaden på en hjelm kan da ikke være det optimal...
    så intet at tabe.. jo.. måske noget sikkerhed, tænker jeg..
    det så min mening, jeg har ikke noget skrevet eller test om det...
    mvh

• #3   30. aug 2013 Busa du har jo også patter i og omkring hovedet 24/7 smiley

• #4   30. aug 2013 Enig....
    og det er absolut ikke det værste... vel..lol lol..
    og det ved jeg du jo også har... smiley :)

mvh

• #6   30. aug 2013 Man kan faktisk godt få en lægeerklæring så man er fritaget fra at bruge hjelm, men der er så den risiko, at du slet ikke må køre MC.

• #7   30. aug 2013 Tom - du får så ikke en fritagelse, for at have købt en forkert hjelm.

• #8   30. aug 2013 Nej Emil, det har du helt ret i, men som jeg læser trådstarter er det mere et generelt problem for ham. Og så var det måske den sidste løsning.

• #9   30. aug 2013 Jeg vil nu aldrig mene det er en løsning på noget som helst andet end Træt-af-livet-hed..

Hvis du virkelig ikke kan finde en hjelm der passer dig, hvilket undrer mig meget, eftersom jeg har prøvet mange meget forskellige hjelme, så skær lidt af fyldet ud..

Hvis du får ondt i ørene/brusken, så trykker den jo på dine øre. Jeg kunne forestille mig det er samme følelse, som når mine hørebøffer sidder for stramt.

Min egen hjelm, har ekstra plads ved ørene. Schubert C3 har ( så vidt jeg husker ) en slags kapsler, der kan tages ud, så du kan installere samtale anlæg.

Hvis du af og til er i tyskland, så ligger der flere større mc butikker, der har vildt mange hjelme udstillet, så du kan prøve lidt af hvert.

• #10   30. aug 2013 Jeg havde det samme problem med min AGV. Købte arai. Ingen problemer efter det.

• #11   30. aug 2013 Airoh og Arai laver også hjelme i mange forskellige faconer.

• #12   30. aug 2013 Fedt nok. Mange tak for de gode svar. Jeg vil da helt klart kigge på de mærker i har nævnt.

• #13   30. aug 2013 Min Schubert C3 har masser af plads ved ørene, så giver Emil ret.

• #14   30. aug 2013 jeg får ondt i ørene af min XR1000, men min nye xr1100 gør jeg ikke, så måske sådan en var et bud.

• #15   31. aug 2013 XR1100 ... er en kanon hjelm smiley

• #16   31. aug 2013 Havde også samme problem ved min gamle caberg hjelm. Men shoei xr1000 sidder fantastisk. Prøvede en 1100 endnu bedre. Og har også scorpion exo 1000 som sidder okay rundt om mine stive ører

Kommentér på:
Ondt i ørene / hjelm.

Annonce