{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.849 visninger | Oprettet:

Hendrik E
Hendrik E
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 119

Prøvekøre MC {{forumTopicSubject}}

Hej dreng, og piger smiley

Har bare lige en hurtig forespørgsel.

Jeg har set mig lidt lun på den her maskine: http://www.123mc.dk/yamaha-fz6-n-s2-abs/mcid-72335s0

Men da jeg bor i KBH, og maskinen er i Vejle, har jeg lidt svært ved at komme ud og prøvekøre den. Vil jo helst ikke bare købe, og så ende med katten i sækken.

Men nu tænker jeg lidt, om det var muligt at der findes en venlig sjæl, i nærheden af Vejle, som kunne prøvekøre den for mig. Skal selvfølgelig helst være en person man kan stole på, og som har lidt erfaring med mc'er.

Som sagt så er det kun en forespørgsel, da jeg jo ikke aner om folk gør sådan noget smiley

Skal lige siges at det ikke er sikkert jeg vil købe den. Skal lige finde ud af om pengene er der osv. Men igen, indlægget er kun lavet for at høre om folk har interesse for at hjælpe, hvis det skulle komme på tale smiley

På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Prøvekøre MC
  • #1   30. sep 2013 Inden du spilder en masse menneskers tid, så find da ud af om du har kronerne. Alt andet er da useriøst. Dernæst kan der vel næppe være noget galt med en maskine, der er knap to år og kun kørt 4500 km.
    smiley

• #2   30. sep 2013 ... i øvrigt er det modigt at stole på ukendte menneskers dømmekraft hvad angår motorcykelprøvning. Jeg har prøvet det to gange og har brændt nallerne mere eller mindre begge gange ... Det er vist den der med "fool me once ..." smiley

• Hendrik E
    Hendrik E Tilmeldt:
    aug 2013

#3   30. sep 2013 Som sagt vil jeg på ingen måde spilde folks tid. Håber ikke at folk opfatter det sådan. I så fald beklager jeg da.

Men som jeg skrev før, så ville jeg bare lige høre om der er mulighed for at man kunne få en hjælpende hånd smiley

Bliver mit første MC køb, og har først lige bestået prøven idag. Så kunne jo være rart at få en "pro" til at prøve en maskine.

• Hendrik E
    Hendrik E Tilmeldt:
    aug 2013

#4   30. sep 2013 Til Niels:

Er helt enig. Vil heller ikke stole blindt på folk. Men kan jo være der findes nogen man kan stole på der ude smiley

Ved i hvert fald at der her inde findes en masse mennesker som er gode og elsker motorcykler smiley

• #5   30. sep 2013 Hvis du skal have en mc til 70.000,-, hvorfor så ikke bruge en lille 1000,- på at være sikker på det er mc'en til dig?

• Hendrik E
    Hendrik E Tilmeldt:
    aug 2013

#6   30. sep 2013 Nick:

Ville de 1000 kroner ikke være pænt spildt, hvis nu cyklen ik er noget for mig, eller den ikke er i tip top stand?
    Og som sagt så er jeg førstegangs køber, så derfor jeg spørger efter en der har lidt forstand på det.

• #7   1. okt 2013 Selvfølgelig er masinen i tip top stand med de få kilometer den har kørt og alderen i betragtning. Den står hos en autoriseret forhandler, der sælger den med garanti und der ganze mulevitten. Ingen grund til panik. Og selvfølgelig vil folk gerne hjælpe til, såfremt du har økonomien i orden og på plads. Så kør du trygt til Vejle og mærk selv efter. Det er jo en del af gamet at skulle ud og købe sin første maskine.
    smiley

• #8   1. okt 2013 Hvis nu jeg prøvekørte den og den var fin, hvordan skulle den så komme over til dig? Det vil jo koste dig penge at hente den , selvom jeg bor 30 km tættere på dig.

• #9   1. okt 2013 Hvis du har interesse kører du over og ser/prøver den, er du seriøs, tager du en trailer eller en kammerat der kan kører bilen hjem og handler den med det samme hvis det er noget. Ellers må du finde noget tættere på, sådan er gamet nu engang

• #11   1. okt 2013 Lyder lidt useriøst for mig, hvordan skal en anden person kunne fortælle dig om du synes den er god at sidde på, og lige er dig?? Med et køb i den pris klasse tager man sku hen og prøver den og får en god snak med forhandleren om div. Spørgsmål alle nu har før man køber,..
    pøj pøj

• #12   1. okt 2013 Det er vist københavneri af den sædvanlige slags....

Hvorfor er det at folk i hovedstaden generelt ikke gider bevæge sig længere væk end hvor metroen ender, når de skal købe biler/motorcykler osv osv..?

• #13   1. okt 2013 jeg kan se den står ved KS-motor i vejle,DER tror jeg ikke du behøver at frygte noget.

• #14   1. okt 2013 Hej Hendrik. Det koster 345 kr med dsb fra KBH til Vejle. Hvis du køber biken, koster turen Vejle/kbh dig 125,- for broen + lidt til benz.
    Hvis du ikke køber biken, men kører med dsb hjem igen, koster det dig igen 345,-........ Hop nu bare på det tog og få prøvet/købt den bike.

Inden du kører derover kunne det være en idé at ringe til forhandleren for at sikre dig at, biken er klargjort og synet og at han har pladerne, så du kan trille på den hjem. Evt på prøveplader.

mvh Frank

• #15   1. okt 2013 Fortæl sælger, at den FGM skal være i orden, fordi du rejser for at prøvekøre.

Hvis han siger ja, og den er OK, så kan I handle færdig. Tøver han, så glem ham.

Sådan gør jeg i hvert fald altid, og det virker.

• #16   1. okt 2013 samtidigt aner du ikke om du personligt selv kan lide kørestilen på denne cykel og ikke mindst dens køreegenskaber. cyklen skal passe til dig også. =D

• #17   1. okt 2013 Kunne min eventuelt komme for tale? smiley Skriv pb for yderligere spørgdsmål

• #18   1. okt 2013 Daniels er da et kup til prisen og ca samme distance fra Kbh og stadig 30-40 km fra mig, lyder for mig umiddelbart som en bedre deal.
    Og grunden til at den skal væk er altid vigtig, han virker som om han stopper med at køre siden han sælger sit tøj med.

• Hendrik E
    Hendrik E Tilmeldt:
    aug 2013

#19   1. okt 2013 Tror folk misforstår lidt min pointe. Er godt klar over at det er mig der skal tage beslutningen om maskinen nu er god at køre på, eller ikke.
    Men nu tænker jeg jo mere på alt det tekniske. Er gearkassen i orden, er der rust OSV. Alle de tekniske ting som jeg ikke aner noget om.

Men ja, kan godt se jeg nok selv skal ud og lette måsen, siden der ikke er nogen i området der er friske på at hjælpe smiley

Daniel:
    Jeg takker for tilbuddet, men vil helst have en maskine med ABS. Ja, der er mange der siger det bedre at køre uden, men har nu en gang valgt at jeg skal have det på smiley

• #20   1. okt 2013 Stil alle dine spørgsmål til sælger, han svarer selvfølgelig ærligt....

Hvis en tur over at prøve kan hægtes sammen med "1000 pænt spildte kroner".... Så er jeg sgu ikke fra samme planet, det er jo småpenge når der handles køretøj. Og en 100% nødvendig udgift, hvis man ikke vil handle hos ham lige rundt om hjørnet...

• Hendrik E
    Hendrik E Tilmeldt:
    aug 2013

#21   1. okt 2013 Brian:

Ja, det giver jeg dig selvfølgelig ret i. Men man er jo altid lidt paranoid når man er første gangs køber.
    Og er da heller ikke modstander af at bruge de 1000 kroner på sådan en tur, men jeg ville da ærgre mig hvis jeg kom der over, kunne lide maskinen, og der så er noget teknisk galt med den.
    Har aldrig ejet et køretøj før, så for mig er alt det her nyt. Både købe, handle osv.

• #22   1. okt 2013 Igen ....tror du ser "bussemænd" for mange steder.Den maskine du linker til, kan der simpelt hen ikke være noget i vejen med, kva alder og de få kilometer. Den er jo "spritny" !!
    Og igen: Der er garanti fra forhandlerens side.

• #23   1. okt 2013 Jeg turde købe den ubeset, og få den sendt med fragtmanden smiley

• Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    sep 2010

Følger: 1 Emner: 17 Svar: 116
    #24   1. okt 2013 Find ud af om du har pengene, og find ud af om du er klar til at handle. Inden tror jeg ikke nogen gider bruge deres tid på det. Bare min mening.

• Hendrik E
    Hendrik E Tilmeldt:
    aug 2013

#25   1. okt 2013 Og igen vil jeg påpege at jeg ingen intentioner har om at spilde nogen tids smiley

Det var bare for at høre om nogen havde interesse, hvis nu det skulle komme på tale, at jeg var klar til at købe en cykel.

Lige nu går jeg jo stadig og grubler over hvilken maskine det skal være.

• #26   2. okt 2013 ABS eller ej, det er en smagsag .. men du må slå på tråden hvis du vil prøve min, fuldstændig fantastisk maskine, og så står den jo som ny smiley

• Hendrik E
    Hendrik E Tilmeldt:
    aug 2013

#27   2. okt 2013 Daniel:

Tak for tilbuddet smiley Det skal jeg nok gøre, hvis det skulle komme på tale smiley

• #28   7. okt 2013 Hvorfor ikke købe en med lidt flere km på bagen, så kan du få den meget længere ned i pris. Daniels er et noget bedre bud synes jeg, og til en god pris. Hvis du kan få en med ABS, så er det en god ting, som nybegynder, hvor man ikke rigtig kender grænsen for hvornår hjulene blokkerer.

• #29   7. okt 2013 Har tilbudt ham min, men den er ikke god nok til ham ;( Motorcykler har også følelser!

• #30   7. okt 2013 Det er sku da bare at lette rumpetten og se at komme over og kigge!!

Hvad fanden er det for en curling verden vi lever i??

Jeg har selv købt cykel i jylland, og har ovenikøbet også været derovre og se på ged jeg IKKE købte da den på ingen måde svarede til beskrivelsen

• #31   7. okt 2013 Send mig en pb.

Jeg har en mega forslag til dig!

• #32   7. okt 2013 ej nu må i sku stoppe... vi bor i danmark, et lille bonde land, nogle folk fra usa pendler det dobbelte mellem kontineterne hver dag... smiley Jeg har købt alle mine cykler i jylland. 3 styks.. Den tætteste 300km og den fjerneste 550km væk fra mig. Spørg sælger om tingene, sig du kommer langvejs fra, og få ham til at forstå du er grundig, og han skal være ærlig... han vil måske stadig lyve, men for nogle er det et wake up call... og så kan du jo prøve, men find lige ud af om du har pengene først, og den kan sikkert godt pruttes lidt ned, det kan alt der er til salg jo, start med at blive enig om en pris...

• #33   7. okt 2013 Robert: Jeg har handlet cykel omkring 5 gange på sjælland og i københavn selvom jeg bor i Århus. Så langt er der sku ikke smiley
    Godt man ikke bor i Californien eller Tyskland eller sådan noget smiley

• #34   29. dec 2013 Hej Henrik.

På en maskine fra 2011. er der intet at være bange for, ring over til forhandleren og hør hvor meget garanti han giver på den, ( Eks. 3 mdr. 100% på motor og gearbox ) og så aftal med ham at skulle der efterfølgende blive noget med den inden for garanti perioden så er han indforstået med at du kører til nærmeste Yamaha værksted på Sjælland i stedet for at skulle helt over til ham (Hvis det bare er småtings afdelingen) og så byd ham 60.000 rent og det vil han 100 % også acceptere, så beder du om en kopi af reg. attesten så du kan bestille en prøveplade og så køber du en togbillet og ser at komme af sted smiley smiley

• #35   29. dec 2013 Forinden skal du selvfølgelig vide at du kan køre på den og at den er dig.

• #36   29. dec 2013 Mon ikke trådstarter har fundet på noget i løbet af de 3 måneder der er gået?

Kommentér på:
Prøvekøre MC

Annonce