{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.215 visninger | Oprettet:

henrik J
henrik J
Tilmeldt:
1. okt 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Ny til motorcykel {{forumTopicSubject}}

Står og skal have en motorcykel for første gang smiley
Er faldet for Kawasaki ZXR 750 årgang 1994 godt eller dårligt køb ?? jeg er 189 høj og vil gerne høre om det er en god maskine at køre på ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny til motorcykel
  • #1   1. okt 2013 henrik det der spørgsmål er ikke nemt at svare på og sikkert også derfor du ingen svar har fået selvom 70 stykker har læst det..

    Hvad angår ZXR'en så kan jeg ikke udtale mig om den da jeg aldrig har prøvet sådan en... men det kan da være et godt køb eller et lorte køb. ? du skriver ikke noget om den så vi kan jo ikke se om den har gået jorden rundt 30 gange eller om den lige er kørt ud af fabrikken ?.. et link til den du tænker på at købe ville være en ide eller ihverfald flere oplysninger om den så bliver det nok nemmer at svare på smiley

    Nu du nævner din højde så synes jeg ikke det kan være noget problem uanset hvad for en mc du vælger. problemet kan være hvis du har Rygproblemer eller andet og derfor ikke kan holde til den kører stilling der er på maskinen.. ?


  • #2   1. okt 2013 Det er ikke den letteste slags mc at blive en dygtig mc'ist på.. En mere opret stilling giver noget tryghed.

    Og så har mange 20 år gl mc'er lidt "nøkker" som er til gene for den nye mc'ist smiley

    Du vil være mindst lige så hurtig på eks en fz6n af nyere dato......


  • henrik J
    henrik J Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #3   1. okt 2013 Tak M.. har ikke nogen form for rygproblemer, nu er jeg faldet for ZXR´en af udseende som jeg skriver er maskinen fra 1994 den har kørt 58000 har desværre intet link eller billeder af maskinen lige nu.. og igen er ny mc´ist smiley så vil gerne høre andres mening og erfaring lisom Brian S smiley og lige et tak til hans udmelding smiley



  • #4   1. okt 2013 Henrik. okay men hvis jeg var dig ville jeg prøve at finde en anden.. ved ikke om du selv kan skrue i motorcykeler men jeg ville gå langt uden om en motorcykel der har kørt så langt.. skulle jeg selv skifte mc ville jeg kigge efter en som har gået under 40.000 Km'er smiley

  • #5   1. okt 2013 Mathias...

    du er helt galt på den..

    med den behandling den her har fået, svar de km den har kørt ,vist til en hel del..

    smiley :)
    mvh

    http://www.youtube.com/watch?v=ThO-w9SCM8I


  • #6   1. okt 2013 Busa der er en grund til jeg spørger om han selv kan skrue smiley

    Siger ikke det behøves at være et dårligt køb men når den har gået så langt så skulle det være underligt at den ikke fejlede eller kommer til at fejle noget og at skulle sende den på værsted med det samme for at lave eventuelle ting ville jo være ret træls..

    det kan jo også være den er blevet passet og plejet efter alle kunstens regler så den bare spiller det er jo ikke til at vide og siger også bare at skulle jeg selv købe en ville jeg tage en under de 40 tusind km'er men det er jo også bare min mening smiley


  • #7   1. okt 2013 Km på en motorcykler kan ikke bruges til det store.. De fleste cykler kører kun i godt vejr og bliver passer og plejet! Ja, man kan købe katten i sækken! En cykel der har kørt langt har ofte overlevet børnesygdomme og kan derfor køre bedre end en der har kørt mindre smiley Det bedste er at se på den genneralle stand, bruger den olie eller står dårligt i tomgang så er den nok ikke helt god. Der er mange ting at se efter!
    Nu har jeg selv en gsxr 400 som anden cykel og den er jeg nu glad for, men sandheden er at jeg er glad for at jeg havde kørt på en cykel med lidt mere oprejst kørestilling til at starte med (xt 350)
    Og til sidst så kan der jo være fusket med km, men ha det i baghovedet at det er et pejlmærke for hvordan standen er smiley


  • #8   2. okt 2013 På gamle mc'er er km på spedo kun vejledende, uden at generalisere vil jeg mene de fleste er forkerte, se på standen, hør motor, kør en tur, er alt som det skal være ville jeg ikke være bange for den. Man kan altid være uheldig, men brug fornuften, ikke nemt når man har forelsket sig i en model.

    Mathias, vil det så sige jeg godt kan smide min til genbrug nu den har rundet 41.000km? smiley


  • #9   2. okt 2013 Nej Thomas tror i har misforstået mig lidt eller jeg har formuleret mig forkert:-) jeg siger at skulle jeg lige efter ny mc ville jeg gå efter en der har gået under 40.000 for så skulle motoren gerne have rigtig mange km'er endnu. Havde den så gået 41.000 så okay fair nok men jeg ville selv gå uden om en mc der har gået 65.000 med mindre prisen er efter det selvfølgelig og så kan jeg jo selv skrue hvis der går noget galt. Jeg spørger jo manden om han kan skrue for kan han ikke det ville jeg da ikke anbefale at købe en der så gået de km'er hvis han er nød til at sende den på værksted med det samme? Siger ikke at cyklen ikke kan være God nok af den grund men han skal ihvertfald tage en med som kan sige at den cykel er sku iorden smiley Håber det gav lidt mening:-)

  • #10   2. okt 2013 de fleste mc'er kan sagtens gå 100.000 km med ordentlig behandling, alt drejer sig om vellidholdelse, bare køb du dig en mc med under 40.000 mathias, men vær forberedt på tælleren kan være spolet tilbage, eller den har rundet 100.000 og startet forfra. smiley Km tal siger intet, det gør en inspektion og prøvetur derimod.

Kommentér på:
Ny til motorcykel

Annonce