901 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

sports mc sports mc

Eftersom jeg har fundet ud af at det koster en bondegård at forsikre en sport mc, kunne jeg egentlig godt tænke mig at vide hvilken mc som er sporty kan gå ind under og være en sportstourer / tourer eller hva de nu hedder...?

De er jo noget biligere med hensyn til forsikring!

Den skulle jo gerne se lidt rap ud! Men stadigvæk ikke være max dyr at forskire!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af trampolin 1.000 kr.
  • Jeg søger hjælp til diverse handyman opgaver. Det drejer sig speficikt om hjælp til ophæng af 5 x hylder, et spejl, to knager, et gardin og to Ivar IKEA skabe. 1.750 kr.
  • Installation af Husqvarna robotklipper med tråd 2.798 kr.
  • Opmontering 1.200 kr.
  • Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sports mc
  • #1   21. jul 2006 Hayabusa går vist ind under tourer selv om det er en R model

• #2   21. jul 2006 Ja, generelt er R et fy-fy-bogstav hos forsikringsselskaberne. Nu skal du jo have det lillekørekort, så de racere du eventuelt kunne vælge er eksempelvis GSX250-R, der er en Racer = dyr i forsikring.
    Et alternativ er en Kawasaki Er-5, en Honda CB500 eller en Suzuki GS500. Alle fås med kåber, så de ser mere sporty ud, men er stadig tourings-MC'er hvis du spørger forsikringen. Og de kan alle drosles til 34 HK (lille kørekort) for omkring 2-3000 kr.

• #3   21. jul 2006 Så det er nok en go ide at gå til forsikrings selskaberne med en masse forslag til modeller, og så hører hvilken en de vil forsikre billigst!

Ja og så er der jo også det med alderen!

• #4   21. jul 2006 De fleste vil anbefale dig en Suzuki GS500E (jeg har selv en sådan) som begynder-mc. De er billige, driftsikre og ikke helt døde at køre på.
    Men prøv at søge på "begynder" eller "første mc" i forum, der er MASSER af information og råd om hvilke MC'er der er gode til begyndere

• #5   21. jul 2006 Det kommer jo også and på om du skal have kasko på, for en ansvar skulle nok være til at betale....

• #6   21. jul 2006 Hvis du går ind på denne adr

(link fjernet)

Det er GF forsikring de er billige hvis du kun skal have ansvar på

• #7   21. jul 2006 Man kan ikke regne med den prisberegner, jeg tror i hvert fald ikke, at jeg får min forsikret til 2556 kr. (kun med ansvar), regner med at skulle slippe omkr. 10 k

• #8   21. jul 2006 Jeg kan anbefale den mc jeg har. En Hyosung GT650. Den er billigere end SV659 i købspris, og forsikringen er også billigere. Du kan få den til 15.000 inkl. kasko hos Tryg, hvis dine forældre er forsikret der eller hvis du har en indboforsikring der.

• #9   21. jul 2006 se min, og læs teksten under beskrivele af mc!

• #10   21. jul 2006 Mark, du kan sagtens regne med den pris beregner, det er kun ansvar.

• #11   21. jul 2006 Jep, Mark. Ked af at skuffe dig smiley Men du slipper med 2½ kilo ved gf for ansvar

• #12   21. jul 2006 Ja den hyosung er da mega nice... Men det der lille "R" tilsidst gør den jo dyr at forsikre, ik?

Ellers tak for rådene

• #13   21. jul 2006 Den der gf ansvar er da udemærket!!! Hvis den altså passer smiley Kunne lige forestille mig de fuskede en der!

• #14   21. jul 2006 Jeg har ansvar plus kasko på min og jeg giver 10k, men det er kun fordi jeg arbejder i en bank. Hvis jeg skulle have den som "normal" person, så ville det koste 17K, men Tryg laver den til mellem 12 og 15k inkl. kasko. Det er værd at overveje.

• #15   22. jul 2006 jeg giver 4.321 i kasko hos GF for min RF 600 ... og jeg er 27 år

har lige ændret til kasko ..

ved GF havde jeg tidligere ansvar for omkring 1.000, hvis jeg deponerede pladerne ved dem 5 mdr. om året (fra 1/11 - 31/3)

• #16   22. jul 2006 Det er jo altid værd at overveje en Bandit, den hedder ikke R, men S... Og det er en rigtig fin maskine... Se den på min side og byd endelig på min annonce. smiley

• #17   22. jul 2006 Der er mangre muligheder. Mener Yamahas Thunder Ace går under sportstoure, Honda VFR 750F gør, Suzuki RF modellerne gør, Kawasaki zzr modellerne gør, Suzuki GSX F modellerne gør, Honde VTR1000 Firestorm gør. Som nævnt så er jeg ret sikker på Hayabusa og Kawazaki ZZr1400 også er sportstourre.

Jeg kan komme med eksempel på min Hona VFR 750F. Jeg er forsikret i Danske forsikring. Jeg gir 1830 med ansvar, og 6800 med kasko. Skal lige siges jeg kører elite. Jeg ved ikke hv ad din forsikrings statur er, men jeg har været forsikret der i 3 år og jeg startede med at give 2800 i ansvar da jeg startede som 28 årig

Kommentér på:
sports mc

Annonce