{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.804 visninger | Oprettet:

KTM ´ejes af Indere der laver kosmetik .. nederen :-) {{forumTopicSubject}}

Ej hvor nederen smiley .. Jeg flød lige rundt, og fandt ud af at Husqy, nu er købt af KTM.. Dvs, at det FAKTISKE Husky, som er Husaberg, ( der også er ejet af KTM), nu er samlet igen .. det var vel fint nok .. Bortset fra at de 3 cykler jo nu faktisk er de samme på rigtig mange punkter !! jov jov .. man kan ihvert fald ikke st dér og hade løs på F.eks Husa mens man selv kører KTM ...

MEN, så flød jeg videre, og fandt ud af at 47% af KTM ejes af Baja Auto, fra Indien, som igen ejes af Baja Cosmetics eller noget hvis jeg har fattet det rigtigt ..som laver HÅR ting til pigerne og den slags..

PIS !! .. jeg skulle ALDRIG ha´læst det ! Den viden gider jeg ikke ha´inde i mig; at den SUER fede bike en KTM er, faktisk er styret an små Indere der tjener deres hovedindkomst på Cremer og shampoo .. av av .. gå VÆK fra min viden, jeg vil IKKE ha´en billede af en Inder med creme i håret hvergang jeg ser en KTM ... smiley

Såden en fabrik skal ejes af en eller anden Racer hippe, som har brækket ½delen af kroppen selv fordi han VIL lave fede racere


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  KTM ´ejes af Indere der laver kosmetik .. nederen :-)
  • #1   21. okt 2013 Sur urt og dårlig gave, som Jason siger.
    Men hvis nu du høre, at der er kina dele i en HD, så kunne du vel glemme det igen smiley


  • #2   21. okt 2013 Who cares hvem der ejer dem? De laver stadig fede cykler. Håber de får noget godt ud af Husqvarna.

  • #4   21. okt 2013 Søren: alle årgange.
    Alle Harley'er er lavet af små Kina drengebørn, der var for dumme til at lave dele til iPhone og for grimme til prostitution.







    Det gas. Du ka ta det! smiley


  • #6   21. okt 2013 Så lige nogle billeder af KTM fabrikken hvor de var igang med at lave EXC Six Days. Alt håndlavet og alle skruerne har moment angivelserne indgraveret. Det er godt perfektionisme.

  • #7   22. okt 2013 Ja tror det er svært at finde noget der er meget bedre som mc, end de notars og enduro maskiner, for de er lavet til at du og til presset kørsel! Så skide da med det er tøsernes hårprodukter der har betalt noget af ejerskabet. Tror såmænd ikke maskinerne bliver ringere deraf, selvom det er mere mainstream!

  • #9   22. okt 2013 Husqvarna har aldrig været husaberg

  • #10   22. okt 2013 Og KTM har ikke købt husqvarna.

  • Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 2 Emner: 22 Svar: 804
    #11   22. okt 2013 Nej det er da Ducati, som overtog Husky, har hørt de ansatte har fri adgang til hårplejeprodukter...

  • #12   22. okt 2013 Nej du har ret Jesper.

    Teknisk set er det vel ikke KTM der har købt Husqvarna, men derimod Pierer Industrie AG som er ejet af den samme person som ejer KTM.

    Men de nye 2014 Husqvarna ser ud til bare at være KTM med anderledes plastik, så det ser ud til at der er ret meget KTM inden over.

    http://www.husqvarna-motorcycles.com/news.html

    Dermed ikke sagt det ikke ændre sig i fremtiden.


  • #13   22. okt 2013 Så snart der er tale om et aktieselskab ophøre det mc-relaterede ejerskab....

  • #14   22. okt 2013 Hvad mener du Keyser? Jeg er ikke sikker på jeg forstår

  • #15   22. okt 2013 Jesper Helsinge .. Jeg er bange for at du ikke følger helt med .. ( det gjord jeg vist ikke smiley .. og JOh ... Husaberg blev lavet af nogle hard core folk fra Husky som ikke mente at tingene hørte hjemme i syden dengang cagiva opkøbe Husky, så svensken blev hjemme i laden ( respekt ) og lavede Husa, som vandt MX3 VM gentagende gange med Joel Smets på ryggen ..

    Det var så også pga Smets, at KTM købte Husa .. For KTM havde et stort problem .. De kunne ikke vinde VM´er .. Så de Fik Smets i folden for en dengang KÆMPE sum guld .. Problemet var så at da Smets skulle tilpasse KTM´en var han efter nogle måneder HLET oppe og ringe da KTM gutterne ikke kunne lave en MX´er med de bundtrak og de egenskaber han ville ha. Smets ultinatum var, Kontakt NU ,De og de personer på Husa, og lav en deal med den så de kan komme herned og hjælpe jeer med at bygge en racer !

    Sådan blev det, og den første KTM som Smets kørte på var levet på 2 måneders test, og var en stor blandning at en TKM og Husa .. Det er også let at se på de gamle Husa og KTM modeller ..

    Værd IKKE i tvivl om at Svenskerne, som var de første som lavede RIGTIGT motocross maskiner, har en finder med i KTM .. OG Husquvarna/Husaberg .. = svenskerne ..

    I 70´erne og godt ind i 80´erne, Var man da godt skæv hvis man kørte KTM.. De var tit pisse hurtige, men ALT gik i stykker.. Syge som kronrøret knækkede af, koblingen fløj ud gennem siden osv .. KTM fik RIGTIG meget ud af svensken, og nu senere hvor de hyrede 10 VM vinder Stefan Everts, har gjort KTM til en rigtig fed cykel ..
    Cagiva vandt aldrig rigtig noget ved at købe Husky, og det ser så ud til at BMW stoppede før de egentlig kom rigtig igang .. Stadig er det de husky´er der KAN noget jo de gamle 510 0g 610´ere lavet af svenskerne !!

    Så joh , Husky er kommet hjem til sig selv.. Det var nu mere den dér inder-del dér gør ondt inden i .. smiley ... Lidt lige som det er hårdt for den lille teenager dreng af finde sin mor og Far i Latex, med de dildo i hånden inde i stuen midt om natten ... Den skal man OGSÅ liiiige vænne sig til ... Og jeg skal nu vænne mig til at små Indere som hælder karry ud over alt og har elefanter i baghaven, har pillet ved den Super Duke som jeg har SKAM-pryglet ..... Den er hård !!


  • #16   22. okt 2013 og ja .. Den dér med Harley´erne .... puhhh ha !! .. For et par år tilbage lavede jeg en Harley for en HARD core HA er gut .. han stod dér og hylede løs med hans
    ris-gnasker gak, som mange HA ejere nu gør .. Indtil vi viste ham at der stod Made in Taiwan på alle dele der kom i han cykel .. SÅ blev der ro !! smiley .. Nu siger I at det er Kina som ejer den også .. ha ha ha .. Næste gang jeg skal købe en HD´er vil jeg IKKE give mere end jeg vil for en 125´er kina pit-bike .. Der døde baby !


  • #17   22. okt 2013 Lige meget hvem der ejer lortet ville jeg gerne have sådan en leveret http://www.youtube.com/watch?v=kMgVcKj7ouc men pengene til legetøj rækker bare ikke

  • #18   22. okt 2013 Nikolaj..
    Det vigtigste for et aktiselskab er aktiekursen.... Hvordan aktiekursen opretholdes, eller helst øges, er det altoverskyggende kriterie for hvordan selskabet/firmaet ledes. Hvordan man evt. vælger at producere sine motorcykler bliver bestemt af effekten på aktiekursen. Og så er det i den forbindelse ligegyldigt om man "brænder" for mc-er eller ej, hvis ikke det har en positiv effekt på aktiekusen.


  • Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 2 Emner: 22 Svar: 804
    #19   22. okt 2013 Kan vi ikke få en opdatering på hvem der ejer hvem, og hvor det produceres, det er godt nok svært at følge med,- Ejer Ducati ikke Cagiva? eller??
    De store sælger bjerge af knallerter i østen, men altså rigtige motorcykler.


  • #20   22. okt 2013 Morten: Jeg følger i den grad med. Husaberg blev først dannet da husqvarna blev købt af cagiva i 86/87. Så de var aldrig samme foretagende eller samme maskiner. Husqvarna har så under den italienske fold vundet mange mesterskaber, mens at cagiva lukkede for cross/enduro delen, de koncentrerede sig mere om at holde ducati oven vande.
    Og som en anden allerede har redegjort, så er det ikke KTM der har købt Husqvarna, men derimod piere group.


  • #21   22. okt 2013 He he ja det burde rage os langsomt! Italienerne er dog kommet efter det. Ligesom kTm laver virkeligt fedt legetøj! Så er det jo godt nok...

  • #22   22. okt 2013 Tænk en gang - nu kan man nok købe en ny knallert og få en mascare med som rabat - FEDEST!

  • #23   22. okt 2013 Jamen Knud, det ville da også klæde dig.
    Altså med en ny knallert......


  • #24   22. okt 2013 Morten smiley
    Selvom KTM måske er ejet af et indisk foretagende er det jo heldigvis ikke ensbetydende med dit "hårspænde" ligefrem ER lavet i Indien.. smiley smiley


  • #26   22. okt 2013 Jens E:

    Kom nu....mascara til det tætsluttende skriggule latex...Fantastisk:-)


  • #27   22. okt 2013 Kan så tilføje til tråden, at motoren i min Husqvarna er lavet i Kina af Loncin

  • #28   22. okt 2013 @morten

    Eric Buell Racing er nok der du kommer tættest på en "Racer hippie" der laver sine egne cykler. De skal forresten kører med i Superbike til næste år med deres 1190RX. Det bliver spændende at følge.


  • #29   22. okt 2013 Hönsr: Den titel kan Britten også tage

  • #30   22. okt 2013 alt i alt er det hele måske lige meget, men det er vel lidt lige som at se den nye Batman film, man vil gerna ha´at det faktisk NÆSTENkunne lade sig gøre det der med at han springer gennem luften og sparker to 2 banditter lige når han lander ..

    JEg ved ikke ellers liiige hvad Cagiva ellers er super gode til . men jeg ved at de lavede et par få gode crossere nogensinde .. 125´ere fra omkring 86 -til 88 .. de var FUCKING hurtige, WP forgaffelen var en katastrofe ( jeg har selv haft en ), resten var uden for evne til at vinde noget .. Ideen var jo nok at Husky, og nogel af de folk som fulgte med skulle ha´fået Cagive/husky i toppen af poppen og vinde VM´er .. de kunne de bare ikke, Japserne sad på hele lortet og blev der !

    De første KTM 4- taktere var tunge som rumfærger, og kunne ikke holde, og havde SLET ikke hastighed nok .. KTM var meget bedre til 2 stroke, g havde vel egentlig 360´eren som the warhorse ! .. Man mmå sige at Indien eller ej, det er kommet efter det skidt er de !! ..

    Hvad var det jeg fik at vide for et par år side, noget med at KTM i 09 havde brugt 7 gang flere penge på R&D inden for off-road end de 4 japsere til sammen det år .. det er sgu de en hensigt der VIL noget .. Det ER sgu da også pisse nederen at en fabrik som Honda er SÅ langsomme og konservative at de ikke får udviklet mere .. Se på deres off-road prm ... Gaaaab ! .. og når man s samtidig ved at de nemt kunne lave nogle hard core racere som ville sætte de andre godt tilbage i tiden, som de har gjort gentagende gang inden for MX .. men nej !! .. SÅ er Inderne (trods hårbalsam og Elefanter), lidt mere kvikke ..

    Og ja ja .. det er kun Pi som ejer husky ... hmmm .. kik liiige på det nye 14 line-up ..

    vi burde selv bygge MC´er hér i DK smiley


  • #31   22. okt 2013 Havde som teenager en KTM 2-takter 500 ccm fra start 80'erne. Shit den var f...cking sindsyg. Gik på baghjul hvis man ville i alle 4 gear (ja den havde kun 4 gear). Men stellet kunne ikke helt holde til kræfterne. Det knækkede konstant. Men sjov var den smiley

  • #32   22. okt 2013 Knud: du har allerede tændt mig......

  • #33   23. okt 2013 Morten: Fra 1990-2003 har der stået en Husqvarna øverst på skamlen i enduro VM. I den løbsserie var de alt dominerende i flere klasser, så cagiva/husqvarna samarbejdet var godt.
    Cagiva lagde alt cross/enduro over på husqvarna delen, og derfor forsvandt vmx500 og de andre cagiva crossere. Castoligno brødrene satsede kun på gademaskiner til cagiva


  • #34   23. okt 2013 Nu er jeg nok gammel miljø-skadet MX kører, derfra hvor jeg stod, var det noget lort .. Hjemme i 70´erne, og godt ind i 80´erne var Husky noget af det bedste man kunne finde .. så faldt den ud af de små klasser, med da de kom med deres 4-t ere var der jo faktisk ingen andre end husky der kunne lave en 4-t til MX der var til at køre på ..

    Da Cagiva overtog den, forsvandt de .. Jeg har haft Husky CR 125 fra 1995 .. fed fed cykel, bortset fra at den overhovedet ikke kunne være med på toppen .. Kunderne forsvandt .. Ved ikke liiige hvad det var, med så vidt jeg ved var det en rot stor underskudsforretning dengang da BMW overtog dem .. Der var ihvert fald meget snak om det dengang, Hvorfor BMW overtog noget som var på vej ned !! ..

    Jeg forhandlede selv for år tilbage Husaberg, og de folk fra Husa, brugte ihvert fald eget tid på at fortælle , at de var det RIGTIGE Husky .. Om det er sandt !?!? .. altså, de ER jo svenskere !! .. HELT skal man vel aldrig stole på dem !?! .. Så er vi jo lidt tilbage i den gamle sag, om at Hovedparten af Svenskerne ikke er ret meget andet end danskere der blev landsforrædere, og at vi vel egentlig snart burde gå i krig og få vores gamle land tilbage !! smiley

    Var det ikke også mest deres CR 125 som vandt i Enduro !?! .. Bare dengang jeg købte min CR 125´er var jeg jo næsten fra fra en fremmed planet på banerne ! . Det var da en stor ændring i forhold til tidligere


  • #35   23. okt 2013 Morten: Det er i alle klasser Husky dominerede i 90'erne

  • #36   23. okt 2013 ALLE !! . .. det var mange .. som jeg lige skrev, er min videhvoedsageligt inden for MX og ikke enduro ... OG jeg kan med SIKKERHED fortælle dig at Husky under ingen omstændigheder, på noget tidspunkt, i nogen klasser dominerede noget som helst. og deres salgstal sucked !!

    lidt ved jeg om det, eftersom jeg har kørt MX siden 1974, i EU og USA, og levet af at beskæftige mig med det .. men det var nu faktisk slet ikke formålet med mit indslag at det skulle nogen skulle blive sure, eller seriøse ... Mere at verden ret ofte er 'NOGET anderledes end det man går og drømmer om i sit lille Snehvide hoved ..

    Lidt lige som da jeg købte min første Showa HRC factory bagdæmper, og tænkte ; he he, SÅ skal jeg finde ud af hvad de har lavet som det 'YPERLIGESTE super power stuff ... Da jeg så åbnede den var ALT, som betyder noget ; (ventiler, flows osv ) 110% det samme som in en STD showa , ... Jeg skal også vænne mit til det med inderne !! smiley


  • #37   23. okt 2013 Og lige for at gøre det HELT klart .. SÅ har jeg på INGEN måde prøvet at give udtryk for at jeg ikke kan lide Husky, efter Cagiva overtog det, og endnu mere da BMW overtog det ... Jeg syntes det er SUPER synd at KTM har overtaget det, da det ser ud til at de 2 mærker bliver meget mere det samme... vNu er det WP affjedring, KTM .. gaaaab ... spade japanere!!

  • #38   23. okt 2013 KTM er fra Østrig...

  • #39   23. okt 2013 ej hvor nederen .. smiley .. ha ha ha .. der er ikke alt det jeg skrev som åbenbart kom frem hér .. Der stod at jeg syntes at det var noget møj at japanerne ikke gider at prøve at følge med på off-road markedet ... derfor : spade japanere !! .. Det gør jo ikke KTM dårlige, med det må vel vær fordi japanerne har for mange penge eller noget siden de ikke gider at lave mere !!?!?

  • #40   23. okt 2013 Morten: Hvad mener du med at japanerne ikke er med på det marked? Og snakker du Motorcross eller offroadere til gaden?

  • #41   23. okt 2013 jeg mener at japanerne har et meget meget mindre off-road program end F.eks KTM . Hvis nu man bare ser på Hondas 2014 modeller, så er det jo ikke ligefrem det ypperligste fabrikken kan komme op med .. Ikke sagt at det man kan købe er dårligt, med hard.core race er det så heller ikke ..

    Der må man sgu da tage hatten af for KTM .Det findes et HAV af modeller, med deres absolut nyeste teknologi på cyklerne ...

    Inden for MX´ere er det efterhånden lidt det samme .. Honda, Kawa Suki osv er ret dovne.. Honda besluttede pludselig at nu gad de ikke at lave 2-strokere mere, så nu kan man købe en 150,250 og en 450 F .. og det var det !! .. det er sgu ikke møj nytænkning de har gang i ..

    Omkring Husky, så syntes jeg det er SUPER synd at BMW stoppede lige da det begyndte at se interessant ud med deres nye modeller . Det var helt sikkert at der kom nogle nye måder at lave tingene på fra BMW som ingen andre gjorde ..

    Japanerne har siddet på toppen ALT for længe, og har ikke haft det store behov for at investere en masse R&D dollar, da vi jo købte deres cykler uanset hvad .. Nu er jeg affjedrings specialist, og det er fandme ikke den store indsats japserne har gjort gennem de sidste mange år .. F.eks. et showa valve stempel ( der hvor shimmserne sidder og som styrer vibration og shims opstart for hver nyeb bevægelse, er det samme gennem mange mange år .. Og det stempel giver en af de største ændringer for ingen penge .. Det stempel sad på en Honda CR 250 1997/Suzuki 250 1996, på en CRF 450 2002 til og med 2008. og på alle deres HRC fabriks dæmpere ... KYB ENDNU værre, og i endnu længere tid, og det er noget at det FØRSTE man ved der skal skiftes hvis man ved lidt om affjedring ..

    Sådan er der på mange områder ; De opgraderer lidt hvert år ; Brand new set-up and revalve bla bla .. ja,, man skiftede 2 comp shims til 2,48 kr stykket og skriver en fin PR historie til sagen .. DER har jeg thumbs up for sådan nogle som KTM .. de presser markedet, og jeg håber at de tvinger japanerne til at komme med noget mere for pengene .. for de glemmer jo IKKE at hæve priserne på deres cyjler hvert år .. DEt glemmer man ikke smiley


  • #42   23. okt 2013 Ja de er så gale på den de japanere, at det var en Honda der stod øverst på skallen i Mx3 klassen sidste år, og at alle 4 japanske mærker har stået øverst på skamlen i godt og vel de sidste 10 år, i mindst en af de 3 MX klasser.

  • #43   23. okt 2013 jamen hvis du syntes at du får FULD værdi for dine penge, og du mener at de er HELT fremme i skoen med hensyn til udvikling, jamen så syntes du jo det !! .. jeg syntes det er slattent, og at de benytter sig af at der ikke var nogen til rigtig at presse dem !!

    Jeg mener ikke at den ypperligste udvikling er ting som F.eks at bruge de samme støddæmper komponenter i 15 år, når det ikke tager ret meget mere end 14 dages arbejde at "hive tingene gennem en dynotester, og beregne lidt værdier, for at lave noget som fungere dobbelt så godt !! .. Stress har de sgu ikke !!


  • #44   23. okt 2013 Men nu stod der så en Honda øverst på skamlen i den store MX3 klasse igen i år, så måske virker de 15 år gamle komponenter ligeså godt som dem KTM har fundet frem til de også skal bruge.
    Jeg kører ikke selv MX, jeg har bare kigget nettet igennem for at se hvilke mærker mestrene kører på.

    Mht til min egen MC, så har jeg i den grad fået fuld valuta for pengene i en Husqvarna TR650


  • #45   24. okt 2013 Jamen inden for VM, eller AMA ( De amerikanske mesterskaber som jeg har arbejdet en del med, er Hondas Fartory Team set som noget at det fineste en kører kan komme i. Det er kun i VM man må køre på en ren Factory bike, men der skulle man jo så også få den ypperligste support og know-how fra HRC som man kan.. Der er ingen tvivl om at den cykel du kan køre på der er NOGET anderledes end den du kan køre på gaden .. MEN, ikke mere alligevel end at grundformen som regel er; Den VM cykel du ser i 15, er i en skrabet version der du køber i 15.

    Og så jeg skulle måske nok være imponeret over sådan en VM cykel, for de er meget hurtigere end det gade cykel vi får. men SÅ imponeret er jeg sgu heller ikke .. Det er sgu ikke de store R&D penge de putter i, for som sagt, nårh ja; vores kører vandt jo, kunderne køber sagerne, så hvorfor lave om på noget som er succesfuldt ..

    I DK har vi jo endda næsten en tradition for bare at tro på det hele , hvis det er en autoritet der siger det .. Internettet har gjort et positivt indpas den anden vej, men langsomt..

    Vi giver jo STADIG gladeligt mere end 60.000kr for den nye CRF250, selvom den mange andre steder i USA og EU ikke koster mere end 38.000kr MED EU moms .. så er man fandme for dum .. sorry

    Jeg har lige stået om kikket på den nye Honda CRF 250 & 450 2014 model, får den skulle til demo kørsel .. Gaaab, .. Joh ,, den har en mere hvid bagende og dér !!! .. læser du salgs talen fra Honda, så er den SÅ nyskabt, men hvis du står og kikker på den, og tage den fra hinanden, så indeholder den da ikke meget mere end hvad en arbejder nede på Honda har gjort over 14 dage !!

    Jeg burde jo sige en masse pænt, for jeg er jo Honda-mand, og syntes at Honda er noget af det fedeste man kan købe .. Det er nok også derfor jeg egentlig er lidt ked af at sådan nogen som husky ikke er under BMW mere, og nu ejet af TKM og Inderne ..

    Der røg DEN BMW præget innovation .. Lidt lige som din TR650 .. den er sgu da fucking fed ..


  • #46   27. okt 2013 Gab

Kommentér på:
KTM ´ejes af Indere der laver kosmetik .. nederen :-)

Annonce