Fattige nærrigrøve.. {{forumTopicSubject}}
Kender i dem? Dem der ikke fungerer ordentligt oven i?
Jeg snakker om folk der hellere en gerne kører 5km længere for at handle ind i en butik hvor de kan spare 50øre pr liter mælk i forhold til den butik der ligger lige rundt om hjørnet som de kan gå hen til.
Jeg tror det er samme slags som nogle her på galleriet...
Jeg snakker om "useriøse" købere.. Eller man kan vel ikke kalde dem købere da nogen af dem i sidste ende aldrig får handlet.
Jeg sidder tit og kikker annoncer på forskellige mc'er af nysgerrighed for at se om der evt. var en cykel man måske ville anskaffe sig.
Men er efterhånden ved at være træt af at se de samme nærrigrøve skrive på en masse annoncer med forskellige cykler. Folk der vil have kassen for deres eget nedslidte lort eller som der bare generelt ikke vil give det en mc koster. Har set folk der har skrevet på samme model cykel i over 2 år men stadig er så nærrig at de ikke har ville hive de sidste 3000kr mere op af lommen for at få den de vil have. Er det ikke trist at tænke på? At der findes folk der forfølger deres drømmecykel i noget der ligner en evighed for at prøve at spare 3000kr?
Tag jer sku da sammen og lev lidt og køb jer nogle større sko at gå i!
Bare lige et lidt "surt" opstød fra mig af
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 109 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.412
aug 2009
Følger: 2 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 28
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.954
Så slipper man af med 80% af den slags typer, for de har åbenbart heller ikke pengene til tanke taletid ?
De seriøse tør godt ringe en op !
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 118 Svar: 630
Forstår simpelthen ikke deres logik.. Hvad betyder så små beløb vist det er noget man virkelig gerne vil have og der alligevel ligger i en pris på 50-70.000kr.
Om man har givet 50.000 eller 53.000 er da ligemeget så længe man er glad for cyklen.
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 18 Svar: 468
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 5 MC-er: 5 Emner: 8 Svar: 1.564
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.014
Fuldstændig enig med Søren her, sælgers begrundelse for en for høj pris, kan han fortælle familien til julefrokosten. Jeg gider ikke høre den
Og jo... Jeg er meget seriøs når jeg handler.. Her er et ord et ord !!
mar 2013
Følger: 25 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 23 Svar: 1.331
jul 2009
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 21 Svar: 91
jan 2012
Jeg bevæger mig ikke 5 km for at kigge på noget som helst hvor jeg ikke inden er enig med sælger om prisen, hvis varen er i den oplyste stand..... Og det er sådan jeg handler om det er en RC bil til 3000,- eller en mc til 300000,- !!!!
Og jeg er seriøs, kommer på aftalte tidspunkt og har det aftalte beløb med !!
apr 2004
Følger: 16 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 136 Svar: 1.369
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 1.229
Jeg gider sgu ikke tage ud og se på en ting som jeg synes er for dyr. Da jeg købte min MC stod den i Roskilde, selv bor jeg i Aarhus. Ingen chance for at jeg gider tage til Roskilde for at "se" på en MC. Alt var aftalt på forhånd via telefon.
jul 2008
Følger: 4 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 44 Svar: 1.032
feb 2004
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 1 Emner: 89 Svar: 2.737
Når min ryger til salg igen og den første NAR skriver; hurtig handel 30000kr.. Så vil jeg sku svarer: Ja, hvis du kan være her inden et kvarter har vi en handel(uden at kende min adresse), så er jeg lige så useriøs
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.919
du laver en tråd, hvor du brokker dig over hvad ANDRE måske ikke engang selv er utilfredse med... COME ON!!!
Omkring "emnet" jeg er en af dem, der giver bud, telefon, besked, i tråd? hvor det passer mig.
Jeg smider en pris, som jeg vil give. så kan ejeren selv vælge, om han vil gå ned på den pris (sådan laver jeg alle mine handler) det har de sidste ca. 20 år, sparet mig, og dem jeg også handler for, mere end en million kroner( nok også 1,5). (det er biler, MC, huse osv.)
Nogle er presset, eller klar over prisen står for højt, OG pludselig, er der nogen, der slår til.
Jeg får det til en god pris. OG de slap af med noget, der måske ikke var så nemt at sælge, som de troede...
SÅ måske man skal holde op med at tude over det, svare seriøst, og finde ud af om den anden er seriøs....... det KUNNE være ham der endte med at lukke en handel med dig!
SÅ spred lidt kærlighed....
(og patter lol)
aug 2006
Følger: 25 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 5 Svar: 964
Hvad havde de ellers tænkt på ? man sælger jo ikke på afbetaling
mar 2007
Jeg gjorde en gang......... det kunne betale sig. hun fik 6 mdr. til at betale.
vi lavede en kontrakt. den blev i mit navn. hvis hun ikke betalte ALLE afdrag til tiden, beholdt jeg penge SAMT motorcykel. når den var færdigbetalt, omregistrerede JEG den!
OG hun købte den til prisen. (havde sat den til 35000. havde købt den for 30000 nogle år før.
alle var glade!
jul 2009
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 21 Svar: 91
jun 2007
maj 2006
Og syntes det er fint at byde lidt under på ting, vist folk så også kunne stå ved det.
Har set flere eksempler. Her er et af dem som går igen mange steder.
Sælger har en cykel til 60.000kr. Den er i forvejen den billigste til salg.
Køber byder 50.000kr
Sælger siger det er for lavt men vil ikke slå så meget af prisen. Siger så at hans mindstepris er 55.000kr.
Køber byder 52.000kr
Sælger afslår budet og holder fast i 55.000kr ellers må han finde en anden.
Køber byder 52.000kr og begynder herefter at trække det hele ud med at spørge om der er lige meget mønster på for og baghjul, er alt i tip top stand som da den rullede ud fra fabrikken, er det en ikke ryger motorcykel, er den kørt uden svedige håndflader på grebene da køber har hørt at bremse og koblingsgreb så kan irre. Osv der ud af med ligegyldigheder.
Sælger siger han holder fast ved hans pris på 55.000kr.
Køber vender evt tilbage nogle dage senere med at hans køleskab og komfur er brændt af og derfor må vente en måned så er der måske råd.
Det er i de sammenhæng at jeg syntes det er småligt at 2-3000kr er lidt latterligt.
Sælger har en pris, køber byder, sælger giver en mindstepris, køber bliver ved med alt muligt halløj. Vel at mærke uden at se noget som helst.
Har set et par brugere der har spurgt på annoncer af samme model cykel i over to år og blevet ved og ved med at byde på dem men næsten altid ender med ikke at købe. Pga at man ikke lige vil give sig den sidste lille smule.
Og til alle jer der kommer med jeres kommentarer om at i altid byder på nettet og ikke så meget som tager fingeren ud af navlen inden sælger har accepteret jeres bud. Som der samtidig siger at i altid handler til den pris i har aftalt. Hurra for det. Jeg har aldrig mødt en eneste af jer for alle der byder over nettet kommer altid med et sidste forsøg når de så har set på varen rigtigt...
apr 2007
Følger: 32 Følgere: 31 MC-er: 5 Emner: 21 Svar: 1.071
sep 2008
Følger: 76 Følgere: 607 MC-er: 26 Emner: 382 Svar: 5.531
Sælger heller ikke til fuld pris så om jeg fører den onde cirkel videre eller får kloden til at snurre ved jeg ikke
maj 2006
Og jeg snakker ikke om cykler der står til drømmepriser. Jeg snakker om cykler som står til laveste pris af dem der er til salg. Har den optik at vil man sælge og ens cykel er normal så går man efter laveste pris på nettet. Er den speciel så kan man måske tage lidt mere.
Folk der ikke er klar til at sælge er gerne dem der har dem sat for højt.
mar 2007
der findes ikke latterlige småbeløb for mig.. 2-3000 = nyt grej eller andet!
og selv om den er billigst, kan sælger jo godt være desperat!
mar 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 56
maj 2006
Folk er efterhånden blevet så "egoistiske" at det kun handler om dem(Køber) Det er købers marked jeg kan gøre hvad der passer mig. Jeg byder 20.000kr på din cykel til 40.000 selv om den står som den billigste. Alle har så travlt med at de fandme i hvertfald ikke skal give OVERPRIS! Har i nogle gange tænkt på at bare prøve at give prisen som en sælger går ned til uden at vil mundhugges om yderligere 2-3000kr?
En god handel er trodsalt en handel hvor køber og sælger er tilfredse med afslutningen. Og ikke kun køber der skal have i hoved og røv altid. Tænk lidt over det.
maj 2005
Følger: 9 Følgere: 85 MC-er: 2 Emner: 359 Svar: 1.307
Prøv at ringe til en forhandler eller opkøber og hør hvad han vil give, så kan det være man får sat sin pris lidt i perspektiv.
sep 2008
hvis man står med en maskine man bare vil af med så er det da bedre at få et bud der ligger 10-20% under det man egentlig havde tænkt sig hvis alternativet er slet ikke at få solgt?
sep 2008
sep 2005
Følger: 17 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 300 Svar: 1.818
Det er da klart sælgere vil have max. pris, og købere vil give min. pris.
Hvis alle gav det varen stod til, så ville sælgerne jo bare skruer priserne op, hvis de alligevel bliver solgt til prisen.
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 229 Svar: 2.838
maj 2005
Følger: 9 Følgere: 85 MC-er: 2 Emner: 359 Svar: 1.307
Hvor blev det gode humør af? Hilsen Monte Carlo..
jun 2007
Så efter min mening er det helt ok at handle , men man skal ikke glemme etik og moral for så er man en simpel grib med dårlig karma .
maj 2006
Det er lige det jeg mener når jeg siger at folk er blevet utroligt "egoistiske" når det gælder en handel. Det forventes hele tiden at sælger skal give efter. Men køber ikke gør. En mærkelig holdning til tingene.
Der er flere der skriver giv lidt god karma men hvor bliver det af i en handel? Det kommer ihvertfald ikke fra købere da god karma jo går ud på at man giver lidt og tager lidt. Men det hænger ikke sammen når sælger giver sig lidt og køber ikke gør?
Til alle jer andre der bliver ved med at komme med den at man ikke skal købe til den anførte pris. Læs igen hvad der er blevet skrevet angående det at prutte om prisen osv..
mar 2007
Kære Dennis. JA jeg går oftest stadig efter at få det billigere! hvorfor fanden skulle jeg lade være? jeg tvinger jo INGEN til at sælge, MEN jeg giver dem jo et TILBUD, som de kan vælge at sige ja/nej til!
Folk er efterhånden blevet så KRÆVENDE i deres priser, at de sætter tingene så dyrt, som de overhovedet kan forvente i en perfekt situation.
JO jeg har en gang, handlet uden at prutte om prisen, det var bare for billigt.... MEN jeg er typen der handler om prisen, og kan vi ikke blive enige, går jeg...
det er mine penge, så ingen anden end JEG bestemmer, om jeg vil betale!! eller HVAD jeg vil betale.
jeg betaler glædeligt, når jeg gør en god handel... JEG bestemmer alene, om det er en god handel!
JA det er MIG MIG MIG der bestemmer... lader i andre bestemme jeres økonomi??? jeg tvivler. DOG vil jeg påpege til Michael, at den beskrivelse på INGEN måde passer på mig, ikke på et eneste punkt. beklager, at hamre hul igennem din teori. Kollegaen, med det problem sidst, hjalp jeg igennem, og ud på den anden side. så han klarede det hele, og har det bedre nu!
En bekendt, der røg på tvang, arrangerede jeg 5 venner, og undertegnede, der brugte en weekend, og voldsomt knofedt, til at ordne hans hus, tage ham op til en mægler, og nå at lave en handel lige inden tvangsauktionen.
jeg er meget hjælpsom, og venlig.... MEN jeg behøver skuda ikke give fremmede mine penge uden grund vel? det er mig der knokler for at tjene dem, og de kan til enhver tid, afvise mit tilbud. OFTEST gør folk det ikke, af flere grunde...
1. de har ikke fået et bedre tilbud.
2. de vil gerne videre
3. Så er handlen overstået.
Seriøst hvad fanden hidser folk sig op over?
JA der er folk der ude, der giver urimelige bud, og ikke får en handel! vi møder dem alle! træk på skuldrene, og kom videre i livet, det har SÅ meget at byde på!
okt 2013
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 1.307
Når det er sagt er jeg samtidigt kraftigt opmærksom på ikke at skulle spilde folks tid (for meget) med små-detaljer.
Min fremgang vil som regel være at jeg spørger til detaljer jeg er i tvil om for at danne mig et billede af hvad det er jeg skal byde på, derefter ar jeg en god ide om hvad jeg vil give for det og så kommer jeg med mit bud. Hvis Sælger kan være med på noget i nærheden af det, så handler man sig selvfølgeligt frem (hvor begge giver sig), men hvis der kommer en mindstepris som ligger ud over hvad jeg vil give - ja så stopper den der.
På den måde prøver jeg at lade være med at spilde folks tid med unødig handlen hvis det på forhånd ikke ser ud til at man kan blive enige.....
Alt dette vil som regel foregå via mail, da jeg så har bedre mulighed for at "summe" lidt over de forskellige svar. Når vi så er blevet enige om en pris (under forudsætning af de detaljer der er kommet via mail/billeder) så vil jeg begive mig ud og kigge på tingene, hvis beskrivelse og det jeg selv ser passer sammen - så er det selvfølgeligt den aftalte pris.
Jeg går det sådan dels for at have tid til at tænke over det, dels fordi jeg ikke vil spilde hverken min eller andres tid i en travlt hverdag. Jeg er heller ikke interesseret i at skulle køre flere timer for at se på noget hvis jeg ikke på forhånd er rimeligt sikker på at vi kan finde til enighed.
Når alt dette er sagt, forstår jeg fint pointerne - en handel handler jo om at begge parter skal finde til enighed, så jeg ville ikke stå meget stejlt på 3000,- (hvis vi snakker 30-40-50.000,- maskiner), men samtidigt gider jeg ikke at handle med folk der står ligeså stejlt på den anden side.... Igen handler det om ikke at spilde ressourcer på handler hvor det alligevel ikke føles som om man kan blive enige på en fornuftig måde.
Bare mine 50 øre....
/ask
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 146 MC-er: 3 Annoncer: 1 Emner: 102 Svar: 2.005
Din overskrift..?
Er VIDT forskellige ting for mig..!
Kender da dem der ikke har ret mange penge på kto'en.. Men er zindzygt gavmilde..!
Og dem der lever i ligegyldig overflod, - som er det jeg vil kalde for nærige.. !
Man behøver bestemt ikke være nærig fordi man er "fattig".
(ikke har så mange gysser som omgangskredsen)
jan 2012
Grunden til at din mc skal tilsalg "igen" er nok at du ikke har indset hvad den er værd i en handel
Det grundlæggende er om de bud vi får er ærlige ( at køber både mener budet er gældende, og han har skallerne) om sælger så skal sluge et par ekstra kameler......Tjooo det er jo tit det der skal til for at få en handel i hus
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.492
Køber ALDRIG noget inden jeg har budt på det først. Medmindre at der står fast pris, så springer jeg videre tik næste annonce. De faste priser er ofte de høje af en eller anden mærkelig grund
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
Kegle ,, bilen var så billig i forvejen, og i sidste ende fik ham bare pisset sælger af .. Sælger var en BUND reel mand fra Esbjerg området, som ikke manglede penge ... Det eneste den anden gut fik ud af hans plat var, INGEN bil, men den fik jeg, og bilen er i så god stand at jeg let let kunne tjene 10.000kr på den hvis jeg ville sælge den igen .. men næh ! .. den kører jeg i nu ..
man vælger vel selv hvor dum man vil være !!
apr 2009
jan 2005
Følgere: 71 MC-er: 25 Annoncer: 1 Emner: 56 Svar: 985
MC til salg til 50000.
Eksempel 1: Sms kl 01.30 "Henter den imorgen for 30000! Kontant!!!"
Eller eksempel 2: sms/opkald/mail indenfor normal "åbningstid": Hej sælger. Kunne godt være interesseret i din mc. Kan du fortælle mig bla bla osv"
Eksempel 1 er i mine øjne en idiot. Eksempel 2 er sgu fint også selvom han ender med at byde de samme 30000...
Og så er der lige den med kontant, altid med fede udråbstegn efter... det er flot du er så stolt over du har sparet op ven, nu mangler du kun den sidste halvdel.
Eller lige så slemt - dem der liiiige skal have en masse ekstra billeder, spørge om 50 ting, have en video også, vide om man kan købe tundele til sådan en Madass, forhandle pris over ca en uge - for derefter ikke at vende tilbage! En uge senere da jeg skriver til ham om han har glemt mig er beskeden"Nåja,men jeg fandt ud af det er en kinesisk motorcykel".. AAARGH!
mar 2013
maj 2006
jan 2012
Endnu en gang er det bevist at jeg er en idiot...... Omend en idiot i besiddelse af 30k og en lyst til at bruge dem på den annoncerede alt for dyre mc
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 32 MC-er: 11 Emner: 82 Svar: 3.005
Han køber bare for at fylde garagen op
jan 2005
Følgere: 71 MC-er: 25 Annoncer: 1 Emner: 56 Svar: 985
Mit eksempel var ikke tænkt med en for dyr mc, men ok prissat. Desuden var idioten i eksemplet jo ham der sendte en sms om natten og vækker folk. Er det stadig dig?
aug 2011
Det dér med at den slags cykel "står til" så og så meget ... fuck off .. det er jo ikke det samme som det kan du få !!
jan 2012
Yep det er stadig mig
Jeg sms'er hele døgnet hvis det passer mig, ringer kun mellem 8 og 22 ca......
Og mht prissætningen, så er jeg sjældent enig med sælger
Jeg forstår godt frustrationen over dem som bare er forstyrrende elementer.... Jeg er kun forstyrrende for dem som tror at deres køretøjer er mere værd end restgælden
Stort set alle mine handler foregår på "idiot" facon
Mvh Brian
mar 2013
aug 2011
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.500
dit eller mit projekt? markedet er blevet useriøst og folk forventer mere end de er villige til at betale !
prisen stiger altså med tidsforbruget - færdig !
feb 2006
aug 2011
feb 2006
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.666
mar 2009
Sælgere kan jo også skrive et tidsrum de ønsker at blive kontaktet i, det ville jeg i hvert fald respektere. Man har vel pli.
jan 2012
Hvis folk bliver forstyrret af en SMS........SÅ SLUK DOG TLF !!! "Jamen jeg bruger den jo som vækkeur....." Nej kammerat, nu køber du et af de smarte vækkeure som ikke modtager sms'er. Og sander at vi lever i 2013
Kan i ikke klare mosten og tiden, så annoncer kun med telefon nr på det taletidskort som i har puttet i en af de utallige mobiler der ligger på mattriklen og flyder, og tænd den kun når i har tid til at handle...... Og lad være med at brokke jer over det manglende køber potentiale......
Den gode handel er et spørgsmål om at slå til, både som køber og sælger.....
Go handel
mar 2009
Så hvis der kommer en sms kl lort om natten, så ville jeg tro min gamle mor var kommet på hospitalet eller nogen var kommet til skade.
jan 2012
feb 2006
Oftest underbyder folk uden så meget at have set varen med begrundelsen at de kan finde tilsvarende i kina til halvdelen
seriøst : NEJ VEL
jan 2012
feb 2006
så besvarer opkald og besvarer ganske vist bud men tager dem som spam på annoncen ca.90% tilfælde
mar 2009
jan 2012
apr 2009
hva så med facebook eller mail, mobilen laver også en lyd hvis man får besked den vej, må man så ikke skrive en mail til dem..
Eller hvad med alle de mennesker som har nattevagt og sover kl 8 om morgenen, må man ikke skrive til dem om middagen, og jamen kl 18 må man heller ikke skrive sms for der spiser man aftensmad..
Det geniale med sms er netop at man kan SLÅ LYDEN FRA, og besvare den når man vil..
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 146 MC-er: 3 Annoncer: 1 Emner: 102 Svar: 2.005
mar 2009
mar 2007
Følger: 78 Følgere: 76 MC-er: 2 Emner: 105 Svar: 3.225
aug 2011
apr 2009
mar 2009
feb 2006
... folk vil have dele der ser nye ud , men brugte - og det skal koste mindre en 1/3del af prisen inkl.porto
apr 2009
Enig, det er et problem.. men det er sgu deres problem for fanden
mar 2009
Forstå det på den måde at nogen går ud og pisser og sætter morgenkaffe over, tjekker så mobilen, andre pisser i bukserne medens de står og tjekker mobilen som det allerførste om morgenen, for det er det vigtigste i deres liv. Slukker jeg for lyden så opdager jeg det først op ad dagen, nogen gange, og det er jo lidt træls for dem der ringer forgæves, mig rører det sådan set ikke.
mar 2009
apr 2009
Det er heller ikke købers problem..
Men hvis det er så svært, så skriv i annoncen at kun bud afsendt med brevdue modtages
aug 2011
Jeg syntes da at hvis for som sætter noget til salg, får stress over eventuelle kunder eller at de ser det som en kræftanstrengelse at skulle til at slå lyden på deres Tlf, fra , så var det måske bedre for dem at de tog deres ting ud på et kræmmermarked, hvor de kan stå i "sikre" omgivelser uden at få stress og sælge deres ejendele.
Omkring det at være nærrig, fattig, eller højrøvet, er vel det samme som det har været siden tiderens morgen. Nogle er fantastiske til at handle, de kan købe og sælge ALT, andre er fulde af lort, og for dumme til at skabe kontakt med nogen former for liv .. Køb og salg vel nærmest en kunstart i vores verden .. jeg tror ikke det har så meget at gøre med om folk er fattige eller ej når de skal købe noget !!
Jeg kan da huske én herinde som havde en gammel ødelagt MC tilsalg herinde i laaaang tid ... DAMM en spade .. ha ha .. det lykkedes han at få pisset en stor flok mennesker af, over længere tid, uden nogensinde at få solgt noget som helst .. Man blev til sidst i tvivl om ikke sælger mere bare havde brug for en mentalundersøgelse hos den lokale læge .. men sjov var det ! ..
Håber bare at alle får lavet noget gode handler, der Er jo ikke noget bedre end at få "fingerne" i noget man altid liiige har gået og drømt om
mar 2009
mar 2009
Så skal skrotmanden bare hente de 2 Golf2, så er jeg inde i varmen igen.
mar 2009
maj 2006
Syntes sku det er lidt latterlig at ville være så nærrig at man vil lade ens ønsketing glide ud i sandet eller udskyde det i uendeligheder for en sølle merpris på 6%..
Er det ikke det værd at give 6% mere og så komme ud at køre noget før? Vist man ikke har råd til sådan en lille merpris i første omgang, hvordan vil man så have råd til cyklen i det lange løb? Det er sikkert de samme folk der så springer service og vedligehold over fordi de da liiige skal spare lidt...
apr 2009
jan 2012
mar 2009
maj 2007
Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 5 Emner: 26 Svar: 133
mar 2007