2.634 visninger
|
Oprettet:
hk på reg attest eller faktiske hk?? {{forumTopicSubject}}
hejsa
jeg har mellem kørekort og må maks køre med 48hk. Men er de 48hk det som maskinen faktisk har, eller dem der står på reg attesten??
Jeg har kigget på en mc med 49 hk, men den er fra 1973 så den har næppe de 49hk den er født med. Men må jeg køre på den hvis en rulning viser under 48hk?
sep 2011
Følger: 6 Følgere: 18 MC-er: 1 Emner: 33 Svar: 799
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 2.848
jan 2006
Følger: 37 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 85 Svar: 2.189
Jeg har svært ved at forestille mig, at en dommer vil straffe nogen for at køre på en MC med 48 HK eller mindre, selvom papirerne siger den har over 48, med mindre det helt specifikt er angivet i loven at det er det han skal dømme efter.
Indtil videre har jeg hun set at max. heste må være 48, ikke hvordan det skal opgøres.
mar 2006
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 49 Svar: 691
mar 2006
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 49 Svar: 691
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 1.229
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 253 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.886
mar 2006
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 49 Svar: 691
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.436
Så kan man bevise at den 49/50hk maskine man kører på, rent faktisk kun har 48hk, så har man i lovens forstand ikke gjort noget galt.
jan 2006
Følger: 37 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 85 Svar: 2.189
Med mindre der er et cirkulære - eller hvad de kalder deres spidsfindigheder - der siger noget andet.
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.500
Dommere , politi , trafikstyrelsen og alle de andre instanser godtager ikke rullefeltmålinger fra andre end fabrikken ... og det vil med garanti blive temmeligt dyrt at sende mcen til fabrikken og få deres udtalelse
så GLEM spekulation +/- hk efter 35års stilstand er det stadig papiret der gælder
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.500
hvilket næsten er selvsagt ved at div.droslingskit er mærket til hvert enkelt stelnr.
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.500
Iøvrigt : i det tænkte eksempel :
18årtig køber en hayabusa , og piller 2 tændrørshætter af og vupti den måler 48hk. på hr.Hansens lokale rullefelt
Det er reelt spørgsmålet
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.436
Det samme hvis det var en 20-årig med A2 kort da han så har droslet den ned fra mere end den dobbelte effekt
okt 2013
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 10 Svar: 619
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.500
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.769
så er det 100hk den er angivet til, så er det lige fedt om ens gamle lig kun har 50hk på rullefelt, den er stadig en 100hk mc... ellers skulle man jo også have sat forsikringen ned og alt muligt
jan 2006
Følger: 37 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 85 Svar: 2.189
Nogen der har det?
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.500
Hestekraft angivelserne og hvad der er gældende kan læses i registreringsbekendgørelsen , og er sikkert angivet med kapitel og paragraf på trafikstyrelsens bekendtgørelse for syn og registrering af køretøjer og vejledningen for syn af køretøjer afsnit14 og sikkert kapitel 7
jan 2006
Følger: 37 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 85 Svar: 2.189
Loven siger at han ikke må køre med mere end 48 HK.
Hvis en MC har 45 HK i virkeligheden, men49 på papiret, er det så lovligt eller ej?
Er der noget der har en faktisk viden om det, ud over de gætterier der er kommet indtil nu?
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.500
men som sædvanligt er altid nemmere at bede andre finde paragrafferne , haha
Ja , har arbejdet med syn af køretøjer siden 1998
jan 2006
Følger: 37 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 85 Svar: 2.189
Bliver man klog på kørekortregler af at syne køretøjer?
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.500
http://www.trafikstyrelsen.dk/~/media/7B0DAF66918149C7A5F5DD0AB17D9294.ashx
man skal til en vis grad kende til kørekortregler , især når politiet selv er i tvivl !
jan 2006
Følger: 37 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 85 Svar: 2.189
Hvad har de med sagen at gøre?
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.500
men kørekort bekendtgørelsen , eller tøf en tur forbi jeres lokale kørelærer , han burde ha
jan 2006
Følger: 37 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 85 Svar: 2.189
Emnet handler om sammenhængen mellem kørekortreglerne og hvordan man fastsætter hvor mange HK en MC har.
Jeg har pløjet det igennem, og ikke fundet noget.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.436
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.500
om du så vinder i retten vil din udgift stadig være betydeligt højere end 5000kr, bare i tabt arbejde
og uanset vil det stadig være papiret fra fabrikken der ligger til grund for bøden , som anført i registreringsbek. og kørekortbek.
men ville være fedt hvis du vil undersøge sagen , min tid er brugt
jan 2006
Følger: 37 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 85 Svar: 2.189
Og hvor står det?
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.500
jeg skriver ikke bøderne , men du kan hente folderen hos din lokale kørelærer han er sikkert bekendt med paragrafen
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.500
afsnit 8 i kørekortbekendtgørelsen
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.500
mar 2006
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 49 Svar: 691
jan 2006
Følger: 37 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 85 Svar: 2.189
Ved du hvilken dokumentation skal der til, for at myndighederne accepterer at en MC har de HK den har.
mar 2006
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 49 Svar: 691
Jeg mener at den burde gå i retten, hvis man har en attest fra tüv eller lignende, der kan dokumentere den lavere effekt. Men det koster en arm at få den attest, så det er lettere bare at købe en drosling.
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 2.848
7.06 Motor, støj, luftforurening
Side 24 Luftforurening.
"For en motorcykel, der er eller i forbindelse med dansk registrering ønskes ombygget fra »stor« til »mellemstor« eller »lille« motorcykel, tillades nedsættelse af effekten, hvis der foreligger dokumentation i form af f.eks. TÜV-godkendelse af »drosselkittet«."
jan 2006
Følger: 37 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 85 Svar: 2.189
Ja, men spørgsmålet går jo på om en MC der fra fødslen har lidt for mange HK,
og har mistet nogle af dem p.g.a. alder og slid er lovlig at køre på, hvis de heste den har mistet betyder at den rent faktisk ikke har flere end tilladt.
Ikke på hvad der står i registreringspapirene.
mar 2006
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 49 Svar: 691
jan 2006
Følger: 37 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 85 Svar: 2.189
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.500
Som Steen skriver : 07.06.001 , afsnit 3 ... linie 11-15
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.500
men læs gerne EF direktivet , hvoraf det fremgår på skrift at ophobning af sod mv. ikke må være af betydelig karakter , husk også at forureningskrav fra første registrering skal overholdes !
jan 2006
Følger: 37 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 85 Svar: 2.189
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.500
denne kopierer jeg ikke over , og angiver 100%præcise forhold for målingerne
FORSKRIFTER FOR MÅLING AF MOTORENS MAKSIMALE DREJNINGSMOMENT OG NETTOEFFEKT
1. ALMINDELIGE BESTEMMELSER
1.1. Til bestemmelse af maksimalt drejningsmoment og maksimal nettoeffekt af knallertmotor (med styret tænding) benyttes fremgangsmåden i tillæg 1.
1.2. Til bestemmelse af maksimalt drejningsmoment og maksimal nettoeffekt af motor (med styret tænding) for to- og trehjulet motorcykel benyttes fremgangsmåden i tillæg 2.
1.3. Til bestemmelse af maksimalt drejningsmoment og maksimal nettoeffekt af motor med kompressionstænding benyttes fremgangsmåden i tillæg 3.
Tillæg 1
Bestemmelse af maksimalt drejningsmoment og maksimal nettoeffekt af knallertmotor
med styret tænding
1. DEFINITIONER
I dette direktiv forstås ved:
1.1. Nettoeffekt
Effekt afgivet til prøvebænken fra enden af krumtapakslen eller tilsvarende, ved den af fabrikanten fastlagte motorhastighed og med det i tabel 1 anførte motorudstyr. Kan måling kun foretages, når gearkassen er monteret på motoren, skal gearkassens virkningsgrad tages i betragtning.
1.2. Maksimal nettoeffekt
Den største nettoeffekt, målt ved fuld last på motoren.
1.3. Drejningsmoment
Drejningsmomentet, målt ved de i punkt 1.1 anførte betingelser.
1.4. Maksimalt drejningsmoment
Det største drejningsmoment, målt ved fuld last på motoren.
1.5. Motorudstyr
De i tabel 1 anførte aggregater og anordninger.
1.6. Standardudstyr
Alt udstyr, som af fabrikanten foreskrives til en given anvendelse.
1.7. Motortype
De motorer, der ikke indbyrdes frembyder grundlæggende forskelle, hvad angår de karakteristika, som er defineret i undertillæg 1.
2. NØJAGTIGHED AF DREJNINGSMOMENT- OG EFFEKTMÅLING VED FULD LAST PÅ MOTOREN
2.1. Drejningsmoment
Målt drejningsmoment ± 2 %.
2.2. Omdrejningshastighed
Målenøjagtigheden skal være ± 1 %.
2.3. Brændstofforbrug
± 2 % for samtlige anvendte apparater.
2.4. Temperatur af motorens indsugningsluft
± 2 K.
2.5. Atmosfæretryk
± 70 Pa.
2.6. Tryk ved udstødningen og undertryk ved indsugningen
± 25 Pa.
3. MÅLING AF MOTORENS MAKSIMALE DREJNINGSMOMENT OG MAKSIMALE NETTOEFFEKT
3.1. Motorudstyr
3.1.1. Motorudstyr, som skal medtages
Under afprøvningen skal der i prøvebænken monteres sådant motorudstyr (som angivet i tabel 1), som er nødvendigt for den pågældende anvendelse af motoren; udstyret skal så vidt muligt placeres på samme måde, som det ville blive placeret ved den pågældende anvendelse.
3.1.2. Motorudstyr, som ikke skal medtages
Motorudstyr, som udelukkende er nødvendigt for anvendelse af selve køretøjet, men som kan være monteret på motoren, skal afmonteres inden afprøvningen.
For motorudstyr, som ikke kan afmonteres, skal dettes effektforbrug uden belastning bestemmes og lægges til den målte effekt.
>TABELPOSITION>
3.2. Motorens indstilling
I tabel 2 er angivet, hvorledes motoren skal være indstillet under måling af maksimalt drejningsmoment og maksimal nettoeffekt.
>TABELPOSITION>
3.3. Afprøvningsbetingelser
3.3.1. Afprøvningen til bestemmelse af maksimalt drejningsmoment og maksimal nettoeffekt skal udføres ved fuldt åbent gasspjæld, og motoren skal være udstyret som angivet i tabel 1.
3.3.2. Målingerne skal foretages under normale og stabiliserede funktionsbetingelser; motorens lufttilførsel skal være tilstrækkelig. Motoren skal være tilkørt på den af fabrikanten foreskrevne måde. Forbrændingskamrene må indeholde belægninger, men i begrænset mængde.
Afprøvningsbetingelserne, såsom indsugningsluftens temperatur, skal vælges så nær som muligt til standardbetingelserne (jf. punkt 4.2) for at nedsætte korrektionsfaktoren.
3.3.3. Temperaturen af motorens indsugningsluft (den omgivende luft) skal måles højst 0,15 m før luftfilterets indtag, eller, hvis filter ikke forefindes, 0,15 m før luftindtagsrøret. Termometer eller termoelement skal beskyttes mod strålevarme og skal være anbragt direkte i luftstrømmen. Endvidere skal disse dele være beskyttet mod forstøvet brændstof. Der skal anvendes et tilstrækkeligt antal positioner til at give en repræsentativ gennemsnitstemperatur på indsugningsluften.
3.3.4. Før enhver måling skal drejningsmoment, omdrejningshastighed og temperaturer have været praktisk talt konstante i mindst 30 sekunder.
3.3.5. Til målingerne skal der vælges en motorhastighed, som skal overholdes med en nøjagtighed på ± 2 %.
3.3.6. Målingerne af bremsebelastning og temperatur af indsugningsluften skal foretages samtidigt, og som resultat skal gælde gennemsnittet af to stabiliserede, på hinanden følgende målinger; for bremsebelastning gælder, at disse to målinger indbyrdes ikke må afvige mere end 2 %.
3.3.7. Når der til måling af omdrejningshastighed og forbrug anvendes en anordning med automatisk udløsning, skal målingen strække sig over mindst 10 sekunder; sker betjeningen af måleanordningen manuelt, skal måleperioden være mindst 20 sekunder.
3.3.8. Temperaturen af kølervæsken ved udløbet fra motoren skal være den af fabrikanten specificerede øvre termostatindstilling ± 5 K. Har fabrikanten ikke specificeret denne temperatur, skal den være 353 K ± 5 K.
For luftkølede motorer skal temperaturen i et af fabrikanten angivet punkt holde den af fabrikanten ved standardbetingelserne foreskrevne maksimaltemperatur +0/- 20 K.
3.3.9. Brændstoftemperaturen skal måles ved indgangen til karburator eller indsprøjtningssystem og skal være inden for de af fabrikanten fastsatte grænser.
3.3.10. Smøremidlets temperatur, målt i bundkarret eller ved afgangen fra eventuel oliekøler, skal være inden for de af fabrikanten fastsatte grænser.
3.3.11. Afgangstemperaturen af udstødningsgassen skal måles ved flangen (flangerne) af udstødningsmanifolden (-erne) eller ved udstødningsåbningerne.
3.3.12. Brændstof
Der anvendes et brændstof, som fås i handelen, uden røgdæmpende tilsætningsstoffer ().
3.4. Prøvernes udførelse
Målingerne skal udføres ved et sådant antal forskellige motorhastigheder, at effektkurven i området mellem den af fabrikanten anbefalede laveste og højeste motorhastighed kan bestemmes korrekt. Dette hastighedsområde skal indbefatte den motorhastighed, hvor motoren afgiver sin største effekt og opnår sit maksimale drejningsmoment. For hver hastighed beregnes gennemsnittet af mindst to stabiliserede målinger.
3.5. Data, som skal registreres, er anført i undertillæg 1.
4. KORREKTIONSFAKTORER FOR DREJNINGSMOMENT OG EFFEKT
4.1. Definition af faktorerne á1 og á2
Faktorer, som det målte drejningsmoment og den målte effekt skal ganges med for at bestemme en motors drejningsmoment og effekt i forhold til de atmosfæriske standardbetingelser beskrevet i punkt 4.2 og den mekaniske virkningsgrad af kraftoverføringen beskrevet i punkt 4.5.
4.2. Atmosfæriske standardbetingelser
4.2.1. Temperatur
25 °C (298 K).
4.2.2. Tørt standardtryk (Pso)
99 kPa (990 mbar).
4.3. Korrektionsformlens anvendelsesområde
Korrektionsformlen kan kun anvendes, når korrektionsfaktoren er mellem 0,93 og 1,07.
Såfremt de anførte grænseværdier er overskredet, skal man angive den korrigerede værdi, og prøverapporten skal nøje beskrive afprøvningsomstændighederne (temperatur og tryk).
Bemærk:
Afprøvningen kan foretages i en hal med klimaanlæg, der muliggør styring af temperatur mv.
4.4. Bestemmelse af korrektionsfaktoren á1
Inden for de i punkt 4.3. anførte grænseværdier beregnes korrektionsfaktoren efter formlen:
á1 = (>NUM>99 >DEN>Ps)1,2 . (>NUM>T >DEN>298)0,6
hvor:
T = den absolutte temperatur af motorens indsugningsluft, i Kelvin
P = det totale atmosfæretryk, i kilopascal
PV = vandets damptryk, i kilopascal
PS = P - PV.
Denne formel gælder det drejningsmoment og den effekt, der aflæses på bremsen, uden at motorens mekaniske virkningsgrad er taget i betragtning.
4.5. Bestemmelse af korrektionsfaktoren for den mekaniske virkningsgrad af kraftoverføringen á2
Bestemmelse af faktoren á2.
- Såfremt måling sker direkte på krumtapakslen, skal faktoren sættes til 1.
- Såfremt der ikke måles direkte på krumtapakslen, skal faktoren beregnes ved hjælp af formlen:
á2 = >NUM>1 >DEN>nt
hvor nt er virkningsgraden for kraftoverføringen mellem krumtapakslen og målepunktet.
Kraftoverføringens virkningsgrad nt bestemmes ved produktet (multiplikationen) af virkningsgraden nj og de enkelte elementer i kraftoverføringen:
nt = n1 x n2 x ... x nj
Virkningsgraden nj af hvert af de elementer, som udgør kraftoverføringen, er anført i følgende tabel:
>TABELPOSITION>
5. PRØVERAPPORT
Prøverapporten skal indeholde resultater og alle beregninger, som kræves til bestemmelse af maksimalt drejningsmoment og maksimal nettoeffekt som angivet i undertillæg 2, samt motorens specifikationer som angivet i undertillæg 1.
Prøverapporten skal endvidere indeholde følgende oplysninger:
Afprøvningsbetingelser
>START GRAFIK>
Trykmålinger foretaget ved maksimaleffekt
atmosfæretryk: ... kPa
damptryk: ... kPa
ved udstødningen (): ... kPa
vakuum ved indsugningen (): ... kPa
Temperaturmålinger foretaget ved motorens maksimalydelse
af indsugningsluften: ... K af kølervæsken
ved motorens kølervæskeafgang: ... K ()
for luftkølet motor ved referencepunktet: ... K ()
af olien: ... K (angiv, hvor måling er foretaget)
af brændstoffet
værsågod Steffen , men forventer egentlig ikke nogen af jer gider læse teksten
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.500
Du spørger hvilke krav der stilles til måling , og derefter kørekort ...
læs ; kørekort bekendtgørelsen , der er ingen markén på kørekortet +/-
§ 9. Kørekort til kategori A1 (lille motorcykel) giver ret til at føre:
1) Tohjulet motorcykel med eller uden sidevogn med et maksimalt slagvolumen på 125 cm3, en maksimal motoreffekt på 11 kW og et forhold mellem motoreffekt og køreklar vægt på højst 0,1 kW/kg.
2) Trehjulet motorcykel med en motoreffekt på højst 15 kW eller trehjulet bil med en motoreffekt på højst 15 kW.
3) De i § 8 nævnte køretøjer.
4) De i nr. 1 og 2 nævnte køretøjer tilkoblet én påhængsvogn eller ét påhængsredskab.
Stk. 2. Foreligger der ikke oplysning om køreklar vægt (egenvægt med tillæg af vand, olie og brændstof), anvendes motorcyklens egenvægt med tillæg af 15 kg.
§ 10. Kørekort til kategori A2 (mellemstor motorcykel) giver ret til at føre:
1) Tohjulet motorcykel med eller uden sidevogn med en maksimal motoreffekt på 35 kW og et forhold mellem motoreffekt og køreklar vægt på højst 0,2 kW/kg og ikke afledt af motorcykler med mere end den dobbelte maksimale motoreffekt.
2) De i § 9, stk. 1, nr. 1 og 2, nævnte køretøjer.
3) De i § 8 nævnte køretøjer.
4) De i nr. 1 og 2 nævnte køretøjer tilkoblet én påhængsvogn eller ét påhængsredskab.
Stk. 2. Foreligger der ikke oplysning om køreklar vægt (egenvægt med tillæg af vand, olie og brændstof), anvendes motorcyklens egenvægt med tillæg af 15 kg.
§ 11. Kørekort til kategori A (stor motorcykel) giver ret til at føre:
1) Tohjulet motorcykel med eller uden sidevogn.
2) Trehjulet motorcykel med en motoreffekt på over 15 kW eller trehjulet bil med en motoreffekt på over 15 kW.
3) Det i § 10, stk. 1, nr. 1, nævnte køretøj.
4) De i § 9, stk. 1, nr. 1 og 2, nævnte køretøjer.
5) De i § 8 nævnte køretøjer.
jan 2006
Følger: 37 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 85 Svar: 2.189
Jeg skriver til Politiet en af dagene.
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.500
både de enkle og de temmeligt lange
mar 2006
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 49 Svar: 691
jan 2006
Følger: 37 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 85 Svar: 2.189
jan 2006
Følger: 37 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 85 Svar: 2.189
Frederik - et drosselkit er en sikker udgift, en måling skal kun udføres på forlangende.
Og hvis man f.eks kun har et par måneder tilbage inden der er fri leg, så kunne man jo undgå at smide penge efter det.
mar 2006
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 49 Svar: 691
De første 5000 kr går hurtigt til det praktiske arbejde ved målingen, derudover skal det dokumenteres at alle punkter er overholdt ved måling. Det vil sige der skal bruges en masse kalibreret udstyr, indhentes oplysninger fra fabrikanten og det hele skal dokumenteres. Tror næsten sådan en måling koster mere, end maskinen gjorde fra ny.
Jeg ville tage chancen, og jeg ville ikke nøjes med at gå en hk over grænsen, nærmere 30-50 hk over det tilladte. De nye regler lægger op til at blive brudt, ellers havde de ikke været så åndsvage, men det er en anden sag.
jan 2006
Følger: 37 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 85 Svar: 2.189
Det med reglerne er vi enige om.
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 2.848
Så skal du spørge hos Trafikstyrelsen.
http://www.trafikstyrelsen.dk
Det kan politiet på ingen måde svare på, de ved ikke ret meget om dokumentation til syn og registrering af køretøjer.
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 2.848
Der skal en konstruktiv ændring af motoren til, f.eks drosling eller tuning for at effekten kan ændres i de registrerede data
mar 2006
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 49 Svar: 691
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 2.848
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 2.848
Der findes talrige eks. på ydelsen ikke passer med virkeligheden, specielt på biler benzin turbo motorer kan der være store afvigelser fra den typegodkendte ydelse både + og -
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 2.848
mar 2006
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 49 Svar: 691
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 2.848
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 2.848
Men bare en opdatering af motorstyringen kan ændre på effekten på en turbo motor.
Det er klart at på en sugemotor er der nok ikke de store afvigelser.
http://ekstrabladet.dk/biler/bil_anmeldelser/article2081181.ece
mar 2006
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 49 Svar: 691
Ah kan se der er en tolerance på 3%, der skal overholdes i forhold til opgivelsen.
hk på reg attest eller faktiske hk??