{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vinterhi - gode tips
  • #1   6. nov 2013 vask den...
    fyld tanken op..
    lagen hen over...

    det er den omgang min knallert får...

    det er jo kun en motorcykel.. smiley


  • #2   6. nov 2013 Vask den i bund og giv den en gang voks, rengør kædekit for gammelt kæde snask, og slut af med at smøre kæden når den er tør, smør diverse kabler, skift olie og filter på den.

  • #3   6. nov 2013 Der er masser af forskellige meninger om dette, personligt fylder jeg tanken med benzin (som bliver tappet af til forår og brugt til plæneklipper o.s.v), skifter olie og filter, og så har jeg overvejet at vaske den, Haha

  • #4   6. nov 2013 Vasket-rengjort,skiftet olie med filterskift.Tanket helt op,tilsluttet Ctex lader.Lagt et uldent over mc-en.

  • SirDuc
    SirDuc Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
    #5   6. nov 2013 Olie og filter skift. Vask og polering. Puls-lader på batteriet. Placering i isoleret varmekasse i garagen med olieradiator på 21 grader. Ser den ikke det næste halve år. Hvert forår er som juleaften når den skal pakkes ud. Den bliver bedre behandlet end min kone smiley

  • #7   6. nov 2013 Vask og smør den, sæt dig i sofaen og se tv til forår smiley Hvorfor skifte olie før det er nødvendigt? Og lad nu være at begynde med jeres syre i olien vandre historier smiley

  • #8   6. nov 2013 Tak for alle de gode svar smiley - kan man ikke vente med at skifte olie og oliefilter til næste sæson starter ?


  • #9   6. nov 2013 Findes der en speciel god måde at gøre kæde rent på? smiley

  • #12   6. nov 2013 Peter Fauerholm C - temperaturskift fra hvor?

  • #13   6. nov 2013 min står som jeg satte den efter sidste tur, jeg ved jo ikke hvilken der bliver den sidste..
    det eneste jeg gør er at sætte laderen på et par gange i løbet af vinteren..


  • #14   6. nov 2013 Skil det hele ad. Bestil en masse stumper. Laker skidtet og sammel det igen smiley plejer jeg gerne og gøre, virker fint smiley

  • #16   7. nov 2013 Kør en lang tur = olien over 100 grader = vand pist væk smiley

  • #17   7. nov 2013 Min bliver sat i mit isoleret værksted med puls lader på og tanken fyldt op.
    At jeg så bruger ventetiden med at skifte bremseklodser og div er noget helt andet.
    Måske skifter jeg olie, kan også være jeg venter til foråret.
    Min plæneklipper starter hvert år uden problemer, og den står bare under halvtaget smiley


  • #19   7. nov 2013 Peter Fauerholm C - Når den står i vinterhi er det jo samme temperatur. Kondens opstår også kun når en kold overflade møder varm luft, fordi den kolde luft ikke kan indeholde ligeså meget vand som den varme.

  • #20   7. nov 2013 Øh, det der med kondens, de maskiner jeg har haft, har alle kondens, ligegyldigt om det er koldt eller varmt,det er værst hvis maskinen er startet op i kort tid og bliver slukket, så vælter det nærmest ud med vand fra udstødning bil/mc næste gang den bliver startet op. så inden jeg stiller den ind efter jeg har skiftet olie/ filter, kører jeg en god lang tur, så motor er blevet godt varm og blæst igennem, derefter bliver den ikke startet før end til forår, nogle putter også ting og sager (klude) i deres udstødninger inden de stilles helt væk

  • #21   7. nov 2013 har aldrig haft problemer med at bare sætte puls lader på.. fuld tank og så et tæppe over.. Min står i et langt fra isoleret skur men der er da lidt varmere end udenfor der inde da der går vandrør med varmt vand igennem det. smiley

  • #22   7. nov 2013 Det er hysteri og spild af penge at skifte det olie før end det er nødvendigt iht service. Hverken den mystiske syre som kun er på MG motorcykler eller den evt smule kondens der skulle opstå kan ødelægge motoren. Om der er ny eller brugt olie på motoren, bliver der næppe dannet mere eller mindre kondens af. Tænk på hvor mange forhandlere der har mc'er til salg i flere år, før der bliver solgt og får service, eller mange forhandleres vinter opbevaring som er i en frostfri, men ikke opvarmet hal, hvor olien heller ikke skiftes

  • #23   7. nov 2013 Peter modvind: der kommer du faktisk med det ENESTE gode råd jeg virkelig synes er værd at følge: Kør en lang tur så den bliver rigtig godt gennemvarm. og så lad den være smiley (evt lader på)

    benzinniveau i tanken, tja.. det der er tilbage
    olie, tja skiftes når foreskrifterne siger det (jeg kører ikke så meget.. min olie er på fra forrige sæson, og kan gå lidt endnu)
    tæppe over.. hmm skader ikke i hvert fald.


  • #24   7. nov 2013 Min olie på mc'en blev vist skiftet til sæsonen 2011 og er stadig udemærket, der er masser af km tilbage, jeg har kørt meget lidt. Jeg har nyt til at stå, hvis jeg skulle komme til at kede mig, men det sker næppe da jeg skal være far om en uge. Tvivler på min motor eksploderer af den grund for den kører da endnu, ligesom vores bil, plæneklipper, buskrydder mm. Brug dog pengene på røde bøffer, en buket til konen eller noget gejl til maskinen istedet smiley

  • #25   7. nov 2013 Ja syntes også folk skal slappe lidt af.. det er jo kun 3 måneder den kommer til at stå.. ikke flere år smiley

  • #26   7. nov 2013 Tre måneder er tre måneder for længe smiley

  • #27   8. nov 2013 Det kan vi godt blive enige om.. smiley

Kommentér på:
Vinterhi - gode tips

Annonce