{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.292 visninger | Oprettet:

Vinterhi. {{forumTopicSubject}}

Ja da desværre er ved at blive vinter skal cyklen jo i hi.
- Det er mit første mc år, og vil gerne have lidt gode fif til hvad i andre gør med jeres maskiner her hen over vinterene.

Jeg har allerede sørget for plads til hende i en opvarmet garage.
Men hvad ellers ?

Har allerede i tankerne at skifte alle væsker på den, smøre kæde/tandhjul. Pudse og nusse hende.

Men ja hvad ellers ?

Vh Andreas.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vinterhi.
  • #1   31. okt 2012 hvis ikke den står på løftere kan du evt pumpe lidt ekstra tryk i dækkene. vedligeholdelseslader på batteriet.. og så ellers skifte olien som du allerede er inde på smiley

  • #2   31. okt 2012 Det er et temperament spørgsmål..

    nogle vil svare. INTET..

    andre vil råde dig til at skifte olie FØR og EFTER vinterhi..

    jeg har min egen standard for hvordan jeg gør, men jeg vil anbefale dig at søge på forum og selv vurdere hvor meget overskud og penge du har til at forkæle den..

    i prinicppet behøver du ikke gøre noget udover at følge almen service..


  • #3   31. okt 2012 Vask den og stil den ind, lad den évt en gang i mellem Hvis dit olie alligevel skal skiftes så skift ellers bare stil den ind Har du central støtteben på så stil den på den
    Jeg har aldrig haft lader på konstant det er også opreklameret, men det er der også mange meninger om

    Køb en mc garage evt fra thansen de er billige og beskytter mod støv

    Men nu ar du startet en stor diskussion for hold nu op hvad der er af meninger
    Men prøv at kikke ved forhandler, de gør ikke meget ud af det og når de hat stået ½ - 1½ år så virker de stadig


  • #4   31. okt 2012 Søg i forum...

  • #5   31. okt 2012 I min service bog står der, at man kan pille tændrørene af og hælde en squizzzz olie i hver cylinder, og så lige turne den, så skulle cylindervæggene være smurt.. og self i med tændrørne igen.

    Man kan også lige lade maskinen køre og så lukke for benzinhanen til den dør, så er karbunaderne også tømt..

    Olien plejer jeg først at skifte til foråret.

    Tanken kan man fylde helt op så der ikke dannes kondens, men iogmed din kommer til at stå varm bliver det vidst ikke et problem, da kondens vidst først dannes omkring 7-8grader:)


Kommentér på:
Vinterhi.

Annonce