{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.007 visninger | Oprettet:

Honda hornet 600? {{forumTopicSubject}}

Hej gutter:)

Jeg er ved at finde ny mc til næste år og indtil videre er valget mellem:
Fz6n, mt-03, gsr 600, er6n, sv 1000n. Alle til mellem 38 og 42000.
Jeg skal have en mc som kan følge med gutterne på de små snoede veje, topfart og vind beskyttelse er lige meget. Det skal være en mc som kan holde til at blive brugt uden at skulle holde på værksted hele tide smiley
Nu kommer mit spørgsmål så:)
Hvordan er holdbarheden på hornet årg 98-03? Den er til at få lidt billigere end de andre men de fleste der er til salg har bare kørt mellem 40-60k km. Er det en mc der skal med i overvejelserne eller skal den droppes?? Og hvilken ville i gå efter?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda hornet 600?
  • #1   10. nov 2013 Hornet er en fin maskine. Motoren er en cbr udgave med få ændringer... den har den dejligste motor gang, trækker godt, - det er en gennemprøvet konstruktion. Der kører mange mange km. uden problemer! - Har selv prøvet den gamle hornet, - mener det var en 98 der var bygget lidt om til fighter, med anden potte og div. gejl. samt 17 tommer hjul fra en anden honda. Fræk og velkørende bølle-mc. Men den hænger altså ikke på en sv1000n. Men med en god chauffør kan den overraske de fleste!

  • #2   10. nov 2013 Af dem du lister op vil jeg snuppe CB 600'eren eller SV 1000'eren
    Hvis den bare skal bruges hårdt og brutalt, så ville jeg ikke tvivle et sek. på at tage hondaen, det er som sagt bare en cbr motor, og de holder altså bare!


  • #3   10. nov 2013 Er sv 1000n hurtigere end en hornet på de små veje?? Den sv 1000 jeg havde var da bestemt ikke hurtig på de små veje:)
    Er der nogle bestemte ting man skal være opmærksom på ved en brugt hornet?



  • #4   10. nov 2013 Det her med at stor motor giver hurtig kørsel, det er altså en skrøne. Hastigheden afhænger 98% af den mand der sidder på dyret.

    Køb den du bedst kan lide:-)


  • Henning n
    Henning n Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 30
    #5   11. nov 2013 v motor række4 sussi er en fin mc men tungere og lidt besværlig i sløv by trafik og så er kvaliteten vel heller ik så høj som honda der til vil jeg så sige 06 og op fik hornet usd gaffel det virker bedere ved frisk kørsel hornet er den bedst begynder mc ad de to men er du en større størelse så ta en med flere kubik sussi har 25-30 hypper mere men vægt og høj tyngtepunkt gør der skal knogles igenmen hvis du vil holde hondaen bag dig smiley det er min erfaring

  • #6   11. nov 2013 Jeg tror uden tvivl at jeg kunne køre lidt stærkere på en 600 hornet end sv1000n''eren, begge med standard affjedring. Nu kender jeg ikke affjedringen på en hornet, men er den noget hen æg cbr'en, så er den helt klar bedre end sv'eren. Det er lidt et spørgsmål om temperament. Sv'eren er fed og kraftig, men lidt en ukultiveret færge hvis du tager udgangspunkt i standard opsætninf af både motor og affjedring.

    I bund og grund er det en smagssag.


  • #7   11. nov 2013 Jeg har haft en std sv1000n og hvis jeg skal have den igen så skal der ændres lidt på affjedringen:)
    Den nye hornet har jeg prøvet, den kørte virkelig godt! Men den er stadig alt for dyr til mit budget:)
    Derfor tænkte jeg om den gamle er lige så sjov, jeg har bare altid hørt der er blevet talt rigtig godt om den gamle hornet nemlig:)


  • #8   11. nov 2013 Jeg syntes det er fedt motoren i SV'en er lidt grov, havde en cbr før, men affjedringen kræver noget "omsorg" for at den har samme håndterbarhed som Honda'en. Ud og prøv begge før køb er vel det evige råd

  • #9   11. nov 2013 Hvad er dit budget til den nye mc så?


  • #10   11. nov 2013 Jeg har været helt vildt godt tilfreds med min Hornet. Den har kun kostet almindelig vedligehold og den har aldrig sagt en forkert lyd fra motoren. Sådan en kan helt klart anbefales. Jeg har tilfældigvis også en rigtig billigt til salg smiley

  • #11   11. nov 2013 Hvis tempoet er i den rigtig sjove ende så glem MT03 og ER 5-6 og SV 1000 skal der laves affjedring på før du kan komme helt op i tempo på den.
    FZ6, GSR og Hornet er lige til at gå til dog er bremserne temmelig dårlige på Hornet og på 1 gen. FZ6 med kalibere på glidere


  • #12   11. nov 2013 Mit budget til næste år er ca 42.000, lige nu er det ca 24.000:) jeg kan ca nå at spare 18.000 op inden næste sæson:)
    Ved godt der skal ofres lidt på affjedringen på en sv1000.
    Hornet, gsr600, fz6n og sv 1000 er dem der tiltaler mest i design og umiddelbart lave vægt og fun factor:)
    Jeg har godt set din hornet men jeg har som skrevet ikke lige 28.000 lige nu:)


  • #13   11. nov 2013 Glenn: Bremserne dårlige på en Hornet? Tror du ikke at det har været et "lokalt" tilfælde? Jeg synes bestemt ikke de er gode. Hvis der var mere stoppeeffekt i dem, så smed den rytteren over styret ved hver opbremsning. Det er bestemt ikke blevet værre efter jeg skiftede til armerede bremseslanger.

    Mathias: Det var ærgerligt, jeg vil gerne have en KTM, så håber at komme af med Horneten snart. Det lader også til at det kan lade sig gøre, efter prisen er sat ned til absolut bundniveau smiley Det har hjulpet en del på aktiviteten.


  • #14   11. nov 2013 Nej jeg har kørt på flere af dem, de bremser nogenlunde (alle cykler kan blokere), men følingen er meget dårlig

  • #15   11. nov 2013 Tag nu en hårnet som min, den har gået 8700 km, men markedet er ikke til højere pris end kr. 55-60.000
    Ikke at min er tilsalg.

    Min Hornet kan ikke bremse, det var bla. derfor jeg påbegyndte min ombygning.
    Held og lykke med købet.
    Jeg havde holdt mig fra hornet. Specielt de gamle.
    Giv det samme og få mere kubik og behold den det længere.


  • #16   11. nov 2013 Hmm i tror ikke at det er et spørgsmål om manglende vedligeholdelse?
    Ligner meget dem på en CBR f3'er, og de kan fanme da rykke plumberne løse med 1 finger på grebet - specielt med SBS sinter klodser, så kan de også snuppe en visdomstand hehe


  • #17   11. nov 2013 F3eren bremser da heller ikke særlig godt, det er det samme på den, kalibrene vrider på gliderne

  • #18   11. nov 2013 ?!?! - så ved jeg ikke hvad der lige sker, for stoppe det kan den fanme!

  • #19   11. nov 2013 Altså CBR'en

  • #20   11. nov 2013 Som sagt før så kan alle cykler blokere, spørgsmålet er hvor meget føling der er som giver en kortere bremselængde og mere sikker kørsel

  • #21   11. nov 2013 Kan dyret blokere, så bremser det godt nok. Herefter er det et spørgsmål om at ave styr på kagearmene

  • #22   11. nov 2013 Det kan jeg ikke få til at passe med min Hornet. Jeg forstår heller ikke din kommentar om at blokere?

  • #23   11. nov 2013 Okay, når kaliberen vrider på ophænget er det noget lort fabrikken har lavet og uanset hvordan man bruger det vil det aldrig fungere optimalt da klodserne ikke kan arbejde frit

  • #24   11. nov 2013 Øvelse - den bedste bremseeffekt opnås umiddelbart inden blokering - og det er min erfaring, at har man behov for andet end det, så hedder det sgu ABS. Jeg skriver behov, for når man kender sin ged, så er der faktisk intet behov!

  • #25   11. nov 2013 oj - den blev dæleme kryptisk:-)

  • #26   11. nov 2013 Knud du er blevet for gammel og langsom.
    Jeg står selv med problemet med en kaliber på glidere på min DRZ 400, det er simpelhen noget lort og det bliver skiftet til et andet bundstykke med radialmonteret kaliber til foråret.


  • #27   11. nov 2013 Altså hvis det er et kendt problem med bremserne, er der så ikke en løsning på det?
    Men er en gsr 600 til 42000 sjovere og bedre end en hornet til 30.000? Selvfølgelig er den nok bedre men er den mer prisen værd?


  • #28   11. nov 2013 Ja skift kalibrene til noget nyere

    Af de 2 cykler tog jeg GSRren, bare det at den har indsprøjtning og at den er meget nyere udviklingsmæssigt er rigeligt til merprisen


  • #29   11. nov 2013 Det kan godt være at jeg er blevet for gammel, men når jeg ser folk, der mener at en HORNET ikke kan bremse, så spærrer jeg sgu øjnene op - hvem tror de egentlig- de er???? Agostini eller Rossi Jr.????

    det er sgu da tankevækkende......


  • #30   11. nov 2013 Jeg er nu glad for min er6n smiley

  • #31   11. nov 2013 enig med knud smiley Jeg vil sige hvis man ikke mener skidtet kan bremse nok, ja hvad så, et par stålarm. slanger, frisk væske og nogle gode sintermetal klodser, - det var ihvertfald kuren på min gamle færge: hayabusa 99... Den kom dælme til at bremse og følingen blev meget mere direkte! - men ja en hornet er jo heller ikke designet til race mere alm. kørsel og sjov! Sjovt nok så husker jeg meget bedre de ture jeg har haft på en hornet en så mange andre, nok fordi det var en god oplevelse... En hornet er en dejlig maskine, letkørt og stabil!

Kommentér på:
Honda hornet 600?

Annonce