Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skif af toiletsæde. 500 kr.
  • Tilslutning af strøm + afløb af opvaskemaskine 500 kr.
  • Samle klædeskab 1.500 kr.
  • Samle ikea pax skabe 1.200 kr.
  • Beskæring af buske og grøft 1.000 kr.
  • Repetition af vaskemaskine (E15 fejlkode) 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Må man føre en Motard med A2 Mellem MC-kørekort?
  • #1   13. nov 2013 ja hvis den har 48 hk

Redigeret: og forhold mellem motoreffekt og køreklar vægt på højst 0,2 kW/kg

• #2   13. nov 2013 Dvs. At en 400cc drz suzuki Er førekapabel for en med a2 kørekort?

• #3   13. nov 2013 yamaha xt 600 er det ikke 48 hk

• #4   13. nov 2013 Ja hvis man går ud fra den har 24,9 kw og vejer 145 kg

• #5   13. nov 2013 Skal lige sige jeg ikke er ekspert på de nye regler og at jeg kun har det gamle kort til lille motorcykel smiley

• #6   13. nov 2013 Den må du gerne køre ja smiley Den har vel egentlig under 40 hk? så jepjep! smiley

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #7   13. nov 2013 @Schmidt: Er det noget "pis" og en "pengemaskine" fordi du ikke kan købe dig en Hayabusa og kører som en dødssejler på de danske veje? Hmmm......

• #8   13. nov 2013 GTR
    Jeg har aldrig nogensinde haft lyst til at købe en hayabusha, nu er det en motard jeg spørger om smiley

GTR er man mere moden om man er 21 eller 24 til at køre en hayabusha?

• #9   13. nov 2013 Dem der køre som lort gør det nok alligevel uanset motor størrelsen på motorcyklen.. Og jeg tror ikke de stopper bare fordi de bliver 2-3 år ældre, hvis de virkelig er så ligeglad med reglerne, så køre de sku også hayabusha når de er 18-23

• #10   13. nov 2013 Tør vædde 10000 kr på din kawasaki også til tider for mere kniv end de 130 der er tilladt på motorvejen eller 80 på landevejen for den sags skyld, og så er der jo ingen forskel om du er 23 eller 49...

• #11   13. nov 2013 Men så er det jo godt du gerne må køre på en drz'er! smiley De skulle være god sjov!

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#12   13. nov 2013 @Schmidt: Jeg betragter lovgivningen på området som fase-1 i en forandring som skal føre til ensretning ift. andre EU-lande, således der ikke er forskel på f.eks. Sverige, Tyskland og f.eks. Danmark. Ting tager tid... Når det så er sagt (skrevet), så er det således, at sandsynligheden for at du som 18-21 årig kører pænere og "overlever" = erfaring! Stod det til mig, så burde reglerne ikke kun omfatte 18-21 årige men alle - uagtet alder! Hvis en punk på 18. år vil køre Hayabusa - så har du ret - så kører han nok uagtet lovgivning eller ej - og han har uden tvivl nok også stjålet MC'en fra nærmeste forhandler...lovgivning hjælper ikke mod alt! Men hensigten med nuværende - og håbet om kommende forandringer er - at I skal få erfaring og undgå alle de tåbeligheder som mange af "os andre" har begået! Så du kan takke alle dem der er ca. 10. år ældre (eller mere) end dig selv for at lovgivningen er som den er...

Og hvad angår mig og "kniven" på 80, 110 eller 130... så er det jo minimum vejledende hastighed/er - dem overholder jeg altid! smiley

• #13   13. nov 2013 Hvis du ikke må føre den, så kan den altid drosles smiley

• #14   13. nov 2013 Ja en DRZ 400 s eller SM må du kører, men ikke DRZ 400 og DRZ 400E

• #15   13. nov 2013
    GTR
    Det er jo bare latterligt at du som 24 årig uerfaren kan gå ud og tage stort kørekort til en hayabusha fx. Uden du tidligere har haft mc. Så kan ikke rigtig se hvad din pointe er?
    Man er jo ikke mere erfaren om man tager det som 20årig eller 24 årig. når man aldrig har prøvet det før..

• #16   13. nov 2013 Schmidt - på det punkt er der jo ingen forskal på de gamle og de nye regler andet end man skal være ældre med de nye regler for at køre stor maskine. førhed kunnen man være uerfaren på 21 år og køre stor motorcykel, så vil jeg sige hellere uerfaren og 24 år end uerfaren og 21 år.

• #17   13. nov 2013 Tommy
    Det jo kun fordi du ikke selv er 21 du siger det sådan.
    Selvom jeg så bliver 30 år gammel vil jeg altid have den holdning, at en person på 21 sagtens kan være mere moden end en på 23. Hvertfald hvad angår motorcykler, for shit jeg har mødt nogle svin igennem tiderne på de bikes der.
    Og ja lige netop, det er jo præcis det samme pis som de gamle regler det ændre ikke en skid, det sætter bare en dart i benet på os der har passion for at køre smiley

• #18   13. nov 2013 Efter min mening er de eneste der bliver snydt efter de nye regler de 18-20 årige

• #19   13. nov 2013 Hvad så med 20-23 årig?
    Kan slet ikke forestille mig hvordan det ville være hvis man nu var ham motorcykelmekaniker lærlingen.
    Føj hvor må det være surt ikke at kunne få sin uddandelse før man er 23 smiley

• #20   13. nov 2013 WR 400, mere ryk yder lige i overkanten, ingen ligger mærke til det. mere knald på den end Suzukien smiley

• #21   13. nov 2013 Fuldstændig enig med Tommy. De eneste der har det hårdt er de 18-20 årige. 15hk grænsen er lidt for stram. A2 kortet synes jeg er ganske rimelig, der er ingen grund til at en nybegynder har mere end 48 heste, de kan jo ikke udnytte det alligevel.

Det kan da godt være at ældre mennesker også kan være umodne, men faktum er jo at det tit er unge mænd der ligger og kører fuldstændigt hasarderet.

• #22   13. nov 2013 det er sku da en gang pjat de regler.... ungerne må jo stadig købe en BMW m5 med 500 heste første dag de står med beviset i hånden. der var en gang man sagde forbuds Sverige. den plads har danmark vist indtaget nu.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#23   13. nov 2013 @Schmidt: Det er jo så også min pointe, at uagtet din alder, så burde alle være underlagt begrænsningen! Nej, det giver bestemt ingen mening at en 40 årig kan sætte sig op på en Hayabusa som sin første MC!

• #24   13. nov 2013 Det faktum at man kan købe en BMW M5 som 18 årig er da også latterligt, men det er trods alt billigere at købe en supersport MC end en BMW M5. At reglerne vdr. bil kørekort er latterlige betyder jo ikke at reglerne for motorcykel skal være det samme.

Generelt er jeg imod forbud, regler og statens indblanding, men man i dette tilfælde er det hensigtsmæssigt efter min mening. Hvor travlt er det lige man har? Kan man som 22 årig ikke vente 2 år med at købe en 100 hestes knallert?

• #25   13. nov 2013 GTR
    I så fald så burde det hedde 3 år at få a3 kørekort under alle aldre. istedet for at køre på de unge!
    Desuden burde det gælde fra man er 16. Da en 16 årig godt burde kunne styre en 125cc... med ordentlige betingelser for kørekort, en køreprøve, klip regler osv.
    Desuden skulle det koste det samme som det gør idag. Så værdsætter de unge kørekortet mere..

• #26   13. nov 2013 Det som vi har ligenu er da noget fis, kan ikke se hvordan det skulle gavne i nogen sager..

Det bliver jo bare det samme lort for dem som venter med at tage det til de er 23. første motorcykel og 1000cc eller mere..

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#27   13. nov 2013 Enig - men sådan er reglerne for nuværende! Og der er rigeligt med plads til forbedring....altså af reglerne! smiley

Faktisk kunne jeg også godt tænke mig, at såfremt man ryger ind i - og snupper en hastighedssag, så burde føreretten ligeså reduceres til f.eks. mindre kategori- altså når vi taler MC! Ét er at få en bøde, klip... men at blive nedgraderet i f.eks. 3. år til scooter... Hmmm... mon ikke det vil sænke farten?

• #28   13. nov 2013 GTR
    Jojo men igen det er måske også lige hårdt nok hvis man kommer til at køre 64 inde i byen ved evt en bakke smiley

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#30   13. nov 2013 Hvad er problemet så?

• #31   13. nov 2013 Sygt:D

Kommentér på:
Må man føre en Motard med A2 Mellem MC-kørekort?

Annonce