4.434 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
16 Svar
Enduro KTM på plader ? Enduro KTM på plader ?
Jeg er helt ny herinde, men håber der er nogle som kan give mig et par fif.
Jeg er blevet ret lun på Enduro, trods jeg kun har prøvet det 3 gange på en lånt KTM 350.
Jeg sidder derfor og søge info om sporten her i Dk, og har indtil nu fået et lille overblik.
Skal jeg satse på en KTM 350 eller ?
Er det dyrt at få den på plader mm ? Har set en brugt en, men den er ikke på plader og mangler lygter mm.
Hvor er det godt at købe tøj, støvler osv ?
MVH
0 synes godt om
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
www.enduroklub.dk
www.dormck.dk
http://www.boerkopmotorsport.dk/enduro-danmark-vest/nyheder-enduro
KTM 350 er en sprød fætter, og en fantastisk begynder maskine. Jeg går ud fra du snakker om 350 4-takt som er forholdsvis ny..?
Er det tilfældet, skaber det et lille problem med afgiften, for så er den DYR - og en nummerplade er ikke et krav for at dyrke sporten, da man altid kører på lukkede områder...
De fleste kører i crosstøj, som kan handles alle steder.
www.w-rs.dk
www.gg-teknik.dk
www.easymx.com
www.24mx.com
www.motocross-shop.dk
Bare Google "motocross tøj dk" - så burde der kommer alverdens links frem.
Når det bliver vinter, supplerer man med varmere handsker og en isolerende vest / jakke og et sæt varme sokker, og så er det fint.
nov 2013
Følger: 7 Følgere: 5 Emner: 1 Svar: 6
http://www.dba.dk/crosser-ktm-sx-f-350-ccm/id-1004131823/
Men Dyr... som i hvor meget ca ?
Har bare læst at Enduro oftest kører ud / forbi / over offentlig vej, og der skal vel også være lys på hvis man kører i skumringen osv ;)?
apr 2007
Følger: 14 Følgere: 12 MC-er: 5 Emner: 15 Svar: 361
Kig evt på motocross markedsplads på facebook der er tit billig tøj og udstyr tilsalg.
apr 2007
Når du siger "Enduro" mener du så i virkeligheden Offroad?
Enduro maskiner er tæt på at være det samme som motocross maskiner, men de er lidt mere kørbare. En ting de dog har til fælles med Motocross, er MEGET vedligeholdelse.
En offroader har en del mindre effekt, og er oftest lidt tungere, og kræver så heller ikke en brøkdel af den samme vedligeholdelse...
nov 2013
Jeg er en stor dreng på 197cm og 98 kg. Har det noget at sige med størrelsen på maskinen ?
Er maskinen mindre fysisk, eller er det kun motoren som bliver mindre ?
Jeg tænker bare man oftest ville have god gavn af, at kunne køre til et område osv ? Eller er vi ude i man burde smide den i kassevognen, og på den måde komme frem og tilbage med den ?
MVH
Jeg smider min i kassevognen når jeg skal træne - ville ikke engang overveje at køre id til stedet, da det tager alt for lang tid og bruger alt for meget af den korte tid jeg har på et olieskift.
Dækkene bliver også smadret af asfalt kørsel...
nov 2013
Men burde jeg finde noget med lys på, eller hvordan ?
Offentlig vej / grusveje sådan lidt i fritiden?
Så er det en offroader du skal have.
Enduro træning/løb organiseret med Licens osv?
Som f.eks: http://www.youtube.com/watch?v=Wv3N9BeAEIU
Så er det en decideret Enduro maskine du skal have. Er det en KTM, så skal hedde "EXC" i modelbetegnelsen - IKKE SX.
nov 2013
Det er jo Enduro jeg gerne vil i gang med, så måske bare ligge og træne hvor det nu er muligt.
apr 2007
Sx er cross maskine som går mere "brutal" i motor gangen, men det kan være lidt svært at vælge da crossmaskiner tit kan handles meget billigt! Til enduro løb skal der bare være for og baglygter på de behøves ikke at virke så du kan meget billigt lave en crossmaskine klar til enduro løb.
nov 2013
Jeg bor i KBH
Du skal gøre Enduro folket en stor tjeneste og tænke MEGET over hvor du ligger og kører, for vi kæmper en brav kamp om at finde træningsområder, og mister dem nemt igen fordi folk ligger og kører på dem, udenfor de træningstider vi har igennem Enduro klubben.
Med andre ord, så skal du sørge for at få tilladelse før du gør noget.
Der er masser af træninger igennem klubben, så det er ikke alverden der skal til for at være sikker på du ikke ødelægger det for andre.
Hvis det kan hjælpe, er du velkommen til at komme forbi og kigge næste gang vi kører...
www.enduroklub.dk
nov 2013
okt 2006
Følger: 15 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 66 Svar: 538
Enduro KTM på plader ?