5.167 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Service på motorcykel Service på motorcykel

Hej!

Jeg har en Suzuki GSR 600, der efterhånden har kørt 23000 km.

Jeg har været omkring mekanikeren og har fået af vide, at der skal nyt bagdæk på, nyt kædesæt og så skal den have en service (er det 20.000 km service?)

Økonomien synes det er lidt hårdt, da prisen var omkring 7500,- for nyt dæk, kædesæt og service.

Hvor meget af det her kan jeg gøre selv - som begynder med at rode med motorcykel? Og kender I nogle sider, hvor man kan købe matrialerne billigt?
Jeg ved hellere ikke særlig meget omkring valg af kæde. Xring eller Oring?

Eller skal jeg bide i det sure æble og smide pengene?

Vh. Nicolai. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Service på motorcykel
  • #1   8. dec 2013 Du havde måske regnet med at din MC kan køre uendeligt så snart den er købt?

Indhent nogle flere tilbud hos nogle andre mekanikkere, hvis du vil vide om prisen er fair.
    har selv en regning for et service på en CBR jeg har købt, på 7200 kr for kædekit, fordæk, olie, forgaffelservice, tændrør og div materialer.
    Så det koster jo nok deromkring.

Du kan lave det hele selv, men det kræver værktøj og en med lidt erfaring der kigger dig over skulderen.
    Man har jo næppe lyst til at køre på en MC hvor et eller andet falder af under kørslen fordi du ikke lige vidste hvordan det skulle ordnes...

• #2   8. dec 2013 Haynes manual er jeg kommet langt med! Og så spørge sig frem herinde. Jeg har rodet med knallert tidligere, men ellers har jeg heller ikke selv den store viden, men har da allerede lavet en del selv.
    Og så eBay, der findes rigtig mange gode ting (men også dårlige)

• #3   8. dec 2013 hvis du selv piller hjulet af, og finder et godt tilbud på et nyt dæk. er der ihvertfald noget at spare der, kædekit du skal vide hva du laver da du nok helst gerne vil have den bliver siddende ikke smiley men du kan købe nitteværktøj til kæden gennem max mc, og det koster ikke en milliard.

ang service kan du jo slå op hvad suzuki forskriver på et 20,000 service, hvis den ikke skal have stillet ventiler, skifter du selvolie filter. tjekker bremser og væsker og så er du kørende for den halve af den pris der ( sikkert under )

• #4   8. dec 2013 To nye dæk, kædekit, olie og oliefilter kan gøres for omkring 3000.

• #5   8. dec 2013 Søren - Aaah mon dog... To nye dæk til en GSR er mindst 2000kr plus montering, kædekit er mindst 1200 kr i god kvalitet, og olie og filter koster 500 kr. Nok nærmere 4000 kr. smiley

• #6   8. dec 2013 Greg Gregious: Havde selvfølgelig regnet med, at der skal laves noget. Jeg kan godt se, at det måske er forkert formuleret.

Jeg skiftede selv olie + filter sidste sæson, og regner også med at gøre det igen.
    Jeg ved bare ikke, hvor meget sådan et service betyder for evt. videregående salg?

Jeg har ikke styr på bremser eller forgaffel. Derudover ved jeg heller ikke, hvilken kæde jeg skal sætte på?
    Jeg har selv fundet dæk på nettet.

• #7   8. dec 2013 Prisen er ikke helt ved siden af. Den skal have det store 24k-service med ventilcheck og det koster lidt mere - jeg mener, jeg gav ca. 4500,- for min Bandit 1250. Oveni kommer så kædekit og dæk.
    Der kan dog spares lidt penge ved at bestille dækket fra udlandet, evt. mynetmoto eller dækonline og få det monteret hos en dækpusher.

• #8   8. dec 2013 Normalt koster et dæk ca 100 kr i montering pr stk, hvis du kommer med fælgen afmonteret.. smiley Har du en baghjulsløfter, luftnøgle og en kædenitter, så når man langt..

Folk er generelt nogle svin når de skal handle MC, så tror ikke du skal tænke så meget på om der er fuld servicebog eller ej.. smiley Det vigtigste er at den er passet, og man kan se det.

• #9   8. dec 2013 Du kan lave det her selv, men du skal nok regne med at det så går i 4500 inkl. en manual. Jeg, jeg ved at de oftest ligger gratisk på internettet, men der er nu ikke noget som en trykr servicemanual med æselører , egne noter og oliefingre

• #10   8. dec 2013 Greg: Det lyder ikke tosset det der.
    Skal bare have dækket sat på, og jeg har ikke ligefrem sådan en maskine.

Jeg købte selv min mc uden servicebog, men kunne se, den var i orden og fik også stillet en garanti både af sælger og fik den efterset hos mekaniker.
    Jeg har bare hørt, at det er vigtigt med servicebog.

Men hvis man selv får monteret dæk + kædekit og skifter olie + filter, så kan det da ikke være så meget, man skal betale?

• #12   8. dec 2013 Greg> Det skal da ikke komme an på de sidste 500 eller 1000, men det KAN faktisk godt gøres for omkring 3000 smiley

Dæk:

Dækonline.dk svømmer i pakketilbud - Bridgestone, Metzeler og Michelin til omtrent 1500.

Kædekit:

http://www.leovince-hamburg.de/product_info.php?products_id=624
    825,-

Olie:

http://www.landberg.dk/shop/castrol-power-1-729p.html
    335,-

Oliefilter:

Jeg har ikke lige et link på hånden, men det fås mange steder (f.eks. Ebay) til 100 kroner.

I alt: cirka 2800. Så er der endda også råd til, at få monteret dækkene og stadig holde sig på 3000.

• #13   8. dec 2013 Ja, men så er der lige en manual, olie og et kædeværktøj plus det løse, så som løftebuk osv:-)

Anden gang bliver det lidt billigere

• #14   8. dec 2013 ....hov, du havde olie med, det gør ikke den store forskel

• #15   8. dec 2013 Fair nok - regner man det med, så ender det nok omkring 4000 smiley

• #16   8. dec 2013 Nu ved jeg ikke hvor du bor, men hvis du vælger mekanikerløsningen kan du måske spare lidt i Tyskland eller Sverige.

Jeg var engang på langtur, og fik brug for en mekaniker i Krakow. Det var super billigt, og han lavede et glimrende stykke arbejde.

Men nu er der jo lidt langt til Krakow. smiley

• #17   8. dec 2013 service bliver bremsere vel også adskilt?

• Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #18   8. dec 2013 Hvis det havde været mig, havde jeg ringet lidt rundt og presset dem lidt på prisen.

• #19   8. dec 2013 vil sige at 5500 kr måke mere var rimeligt...
    de bruger højst 2 timer på den

• #20   8. dec 2013 #19

2 timer kan slet ikke gøre det....
    Alene kæde og dæk tager 1 time

• #21   8. dec 2013 så er der da også en time tilbage...
    så læg 1/2 oven i... 2.5 tim burde kunne gøre det..

• #23   9. dec 2013 Hvis jeg nu selv får skiftet mit baghjul + kædekit, olie + filter, så er det vel begrænset for, hvor meget det kan koste at få tjekket ventiler, forgaffelservice og få stemplet i bogen?

• #24   9. dec 2013 Christian "Becher" : Hvor fik du lavet service på din?

• #25   9. dec 2013 jeg vil gerne væde med at din forhandler ikke skifter olie på din gaffel alligevel, jo mindre pakdåserne er utæt

• #26   9. dec 2013 Og jeg tvivler på han giver et stempel uden at lave et fuldt service....men nu er jeg også fløjtende ligeglad med servicebogen. Alle de gange jeg har købt nyt køretøj har jeg aldrig fået stemplet bogen når de har været til service. For bogen har enten været smidt ud sammen med alt det andet ubrugelige skrammel man får med et nyt køretøj, eller smidt i et ligegyldigt hjørne i værkstedet smiley
    Reg attesten er for mig det eneste vigtige dokument smiley

Kommentér på:
Service på motorcykel

Annonce