1.897 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

Beregning af pris på MC hos forsikringsselskaber?? Beregning af pris på MC hos forsikringsselskaber??

Kan det virkelig passe at det er de færreste forsikringsselskaber der tillader folk at beregne prisen online??

Gennem mit arbejde kan jeg få forsikringer gennem Lærerstandens Brand-forsikring og der kan jeg sagtens beregne priser, men har så også overvejet MCTC's tilbud gennem topdanmark men kan ikke beregne priser online??. Ved så godt at jeg kan bede om et tilbud via email men kunne da forestille mig de ville blive pænt træt af at jeg ber om 4-5 forskellige tilbud på MC'er eller hva?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afmontering og rens af ventilationskanal, vådrum. Lejlighed øverst. 390 kr.
  • Hængsler på køleskab klikker/låser 700 kr.
  • Montering af væghængt skænk 700 kr.
  • Ophægning af maleri i beton væg 1.000 kr.
  • Fjernelse af buske incl rødder 1.000 kr.
  • Tilstoppet afløb i bad. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Beregning af pris på MC hos forsikringsselskaber??
  • #1   17. dec 2013 Sådan er der nogle der kører deres forretning.
    TopDK har ikke en beregner

• #2   17. dec 2013 Nåh, så må de bare få 4-5 email beregninger istedet smiley

• #3   17. dec 2013 De beregnere passer heller ikke en skid alligevel. dem på nettet smiley

• #4   17. dec 2013 Har prøvet at beregne hos Codan, men der kan man kun til bil og ikke mc

• #5   17. dec 2013 Ved Top Danmark skal man ikke lade lokke af 20% MCTC rabat.
    Jeg fik priser på hus, biler, Mc osv. Man får 15 % samle rabat når de får hele pakken.
    Men man får ikke 20 % ekstra på MCTC. Man har jo allerede fået 15 % via samle rabat. Jeg vile mene at de 15 % er en form for belønning og burde ikke modregnes i de 20 % som de tilbyder os der er medlem af MCTC.

• #6   17. dec 2013 Thomas, eller i det mindste så kun give de extra 20% på MC

• #7   17. dec 2013 Selvom du får 20% rabat er lærerstandens langt billigere, skulle betale 2500 i ansvar for min hos TopDK - jeg giver 800kr hos lærerstanden...

• #8   17. dec 2013 På mondux kan du. Og den pris du finder frem til, hvis du har tastet rigtig naturligvis, så er det også den pris du ender med at betale. Det er der billigste jeg kan finde

• #9   18. dec 2013 Jeg har fået tilbud fra Bauta- Kan spare ca. 5.000 årligt på 2 biler og hus. smiley
    Men de vil ikke tage min R6- ?
    Så nu flytter jeg biler og hus til Bauta og beholder MC ved TopD.
    Så R6, bliver i Top D. De skal jo aligevel give mig 20% via MCTC.

• #10   18. dec 2013 Rene W, skal give ca 12.0000,- i kasko på en Honda Hornet/VFR 750?. Det lyder lidt vildt i forhold til ca 8200 for en XJ600/Xj6 eller ER-6

• #11   21. dec 2013 Tror ikke du finder det meget billigere end hos LB smiley
    Vh

• #12   23. dec 2013 Tja nu må jeg se når at Tryg engang gider at svare mig. Men synes bare 12k er noget af en "straf" for kun 600ccm

• #13   24. dec 2013 Hold da op det lyder voldsomt... Hvad er det for en cykel? Hvor gammel er du? Har du alle dine forsikringer hos LB? Husk at man altid kan forhandle lidt med sit forsikringsselskab.
    Jeg har selv haft LB i mange år nu. I starten indhentede jeg tilbud på dit og dat, men det er jeg holdt op med. Når jeg fortalte andre selskaber at jeg var i LB, gad de ikke en gang give et tilbud. De går for at være nogen af de aller bedste og billigste på markedet.
    Men jeg er 45, med elitestatus, alle forsikringer hos LB, og køber ikke cykler til over 50.000, så jeg har kun ansvar på mine cykler. Så det er aldrig mere end 1.500 om året... Uanset kubik.
    Glædelig jul. Håber du finder en god forsikring.
    Vh

• #14   24. dec 2013 Det er jo sådan at nogle forsikringsselskaber slet ikke vil tegne bestemte forsikringer. Hvis de så bare sætter prisen højt nok, så diskriminerer de i lovens forstand ikke.

De har jo grisen og bestemmer prisen!

• #15   24. dec 2013 Globus, har ikke andre forsikringer. og er 32

Men har så fået tilbud fra TopDK også og sidder lidt og undrer mig over nogle af dem. Har bedt om priser på 4 cykler, 2x 600ccm 1x 650 og 1x 750 og man skulle have troet at 750'eren var den dyreste... NOT >.<. Men kan så spare en del penge hvis at jeg lige tegner indboforsikring samtligt med, og absolut nok til at besparelsen betaler min inbo.

Så mangler jeg bare at mit gamle firma betaler mig de penge de skylder smiley

• #16   24. dec 2013 Hvis du spørger på eks honda 600 rr, Suzuki gsx-R, en Suzuki SV650 og Kawasaki z750, så ligger de 2 første i en Superbike-klasse(meget dyr) en SV typisk i sportstouring (mellemdyr) og en Z750 i streetbike, som er klart billigst af de 3. Kubikken har ikke så meget at sige når der ikke er større forskel på dem.

• #17   24. dec 2013 Har spugt på en Honda Hornet, en Yamaha Xj600, Kawasake ER6 samt en Honda VFR 750. Hornet'en er den der er suverænt dyrest

• #18   24. dec 2013 Hm, det var spøjst. Har du prøvet mondux? Deres beregner på nettet holder.
    http://www.mondux.dk/Mondux/Forsikringer/Motorcykel
    Det er ret afgørende man ved hvilken kategori motorcyklen er i.
    Min SV falder med 50 % fordi den til sommer er 6 år gammel og jeg selv fylder 25. Så slipper jeg med 3500 med kasko. Det synes jeg er billigt når man ikke har andre forsikringer der

• #19   24. dec 2013 Synes bare Mondux får hug inde på trustpilot?. Og når jeg selv skal vælge klasse så er det jo ikke sikkert at jeg og forsikringsselskabet er enige om klassen :P. For jeg ville da mene at en Honda Hornet, Kawa ER6 og en Yamaha Xj600/Xj6 er en street bike.

• #20   24. dec 2013 Ja, det vil jeg også mene. Min Suzuki går under streetbike hos dem. Det er de eneste jeg har fundet, der ikke sætter den under sportstouring.
    Jeg har godt læst lidt anmeldelser, men de gange jeg har haft fat i dem har der været rigtig god service. Der har dog ikke været nogen sager med penge i mellem.

• #21   27. dec 2013 Må vel bare ringe til dem og hører hvad klasse de kalder de forskellige cykler. Men vil dog sige at mine priser ved TopDK falder ret drastisk hvis at jeg tegner indbo og derved også får min bil anciennitet med.

• #22   27. dec 2013 Danger Dane

Helt generelt er dine betragtninger over samlerabatter hos Topdanmark overensstemmende med mine. Dog er der sager, hvor de simpelthen - med rabatter - ikke kan være med. Jeg har f.eks min VFR et andet sted Den er simpelthen helt ude af proportioner hos Topdanmark. Men resten - ingen kommer i nærheden af pakkeprisen, og så skal man ikke glemme skadesbehandlingen. Jeg har ikke haft så mange, men dem jeg har haft har bare kørt på skinner.

• #23   27. dec 2013 Knud, ved så ikke hvor meget samle rabat jeg får kun med en indbo forsikring. Men de er villige til at honorere min bil anciennitet selvom at den faktisk er udløbet HVIS jeg tegner en indbo oveni. Men synes dog stadig at Hornet'en virker ret dyr i forhold til de andre, men kan ske at TopDK takserer den som en CBR

• #24   27. dec 2013 Det lyder spøjst at hornet'en skulle være så dyr, har en til 1230kr for ansvar hos top Danmark. Har ikke kasko på den, men det kostede i omegnen af 4000-4500 om året. Har en del forsikringer samlet hos dem, og en elitestatus fra bil.

/ask

• #25   27. dec 2013 Danger Dane:

Jeg har indbo for sig og ejendom som selvstændig forsikring og bil med noget kasko på også. Der var en gang, da jeg havde to MC hos dem sammen med. Nu har jeg en sammen med

• #26   27. dec 2013 Tja havde Honda i mange år pissedyrt hos topdanmark cbr 900 rr 1994 2674,00 i ansvar, så nu er kæder skiftet til kardan 4250,00 kr om året 12 måneders kørsel kasko og ansvar. Begge som elite. Så mit råd er køb en bimmer der er rigeligt med modeller at vælge mellem, alle til billig forsikring via mærkeforsikring.

• #27   28. dec 2013 Niels, men har BMW overhovedet noget alla de 4 cykler jeg pt sidder og kigger på/efter?

• #28   28. dec 2013 @Danger Dane
    Det har de. Deres F800-serie er BMW's bud på i den prisfornuftige mellemklasse - priserne er dog stadig i den dyre ende:
    http://www.123mc.dk/bmw-f-800-r/mcid-78730s1

http://www.123mc.dk/bmw-f-800-s--abs/mcid-73318s2

• #29   28. dec 2013 Jeppe, ja de er så desværre noget dyrere end det jeg kigger efter. Havde lidt luret i 30-40k kr segmentet og der falder de jo udenfor.

• #30   28. dec 2013 Dane nu har jeg kikket lidt på Mondux, og må sige deres priser er interessante.
    Så jeg tror ikke du finder billigere sted end der. Og så kan du få en af de 4 modeller du har kik på. Ved at for eksempel Top dk ikke bruger kubik eller forbogstaverne men derimod bogstaverne bagefter. Havde i starten af 2001 to modeller forsikret hos dem Honda XL 250 R og Honda CBX 550 F, begge modeller skulle falde til 750 og 2100 med kasko. Men i stedet for ændrede Top dk på måden hvor de fastsatte priserne på nemlig ved at se på de sidste bogstaver.Det var i hvert fald den forklaring jeg fik da jeg brokkede mig. Så det blev 1750 og 3400 istedet for. Jeg solgte begge cykler inden for 2 år. Af samme grund blev Fireblade CBR 900 RR aldrig kasko forsikret. Mener jeg skulle give omkring 11000 med kasko som elite. Tyveri ved højlys dag vil jeg kalde det.

• #31   30. dec 2013 Niels, lyder også træls. Men alle 4 af de "cykler" jeg har nævnt falder måske som betegnelsen Streetbike, altså lige bortset fra VFR750'eren?

Kommentér på:
Beregning af pris på MC hos forsikringsselskaber??

Annonce