Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af Kyoto kommode / delvist samlet 500 kr.
  • Klipning hæk 1.400 kr.
  • Udskifte vandhane til opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Nedtagning af radiator. 2.380 kr.
  • Montering af parasol på fod 1.000 kr.
  • Ophæng af tv og diverse 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  <Kørekort regler
  • #1   17. dec 2013 Når du har haft dit lille A kort (maks 34hk) i mindst 2 år, og samtidig er fyldt 22år, kan du opgradere til A, der giver ret til at køre MC uden begrænsninger.
    Du kan også når du bliver 20, vælge at opgradere til A2 kortet (maks 48hk). Men ved dette kort gælder det, at hvis du vælger en MC der skal drosles, må den ikke neddrosles fra mere end den dobbelte effekt. Altså må den i uddroslet tilstand ikke have mere end 96hk.
    Ved hvilken som helst af de 2 opgraderinger, skal du til en ny køreprøve.

• #2   17. dec 2013 Du kan opgradere til A (ubegrænset) når du bliver 22 hvis du da har haft kortet i 2 år. Det kræver ny køreprøve

• #3   17. dec 2013 Her til november 2014 har jeg haft det i to år. vil det så sige at jeg kun kan opgradere til 48hk i stedet for ubegrænset

• #4   17. dec 2013 Ja, med mindre du da også er 22 år som der står skrevet

• #5   17. dec 2013 Du kan på ingen måde få det store kort før du er fyldt 22 år.

• #6   17. dec 2013 Øhh.. Det er da første gang jeg hører dette med de gamle regler?? Jeg står til at få ubegrænset kørekort her til april da jeg til den tid har haft Mc-kørekort i to år, der vil jeg være blevet 20 år og fik derfor kortet i april 2012. Det var da det jeg lærte da jeg tog mit kørekort i hvert fald... Vel og mærke uden nogen som helst prøve?

• #7   17. dec 2013 Jeg er i samme situation som dig Frederik. Vi skal til ny køreprøve først, før vi får det store.

• #8   17. dec 2013 Frederik du får nok kun til 48 hk

• #9   17. dec 2013 Okay.. så jeg skal både betale for ny prøve og må "kun" få 48 hk?:( øvøv... Men det er da godt nok at vide, heldigvis har jeg øjnene på en Drz 400 Sm så dette kan lade sig gøre alligevel! heldigvis.. smiley

• #10   17. dec 2013 Det er korrekt. En rigtig lorte tegl. Stramt at de lader det ramme bagud hvert fald.

• #11   17. dec 2013 Jeg havde da forstået, at jer der tog kortet under de gamle regler, stadig er underlagt de gamle regler..
    ligesom at hvis man har mc kort fra tyskland som 16'årig så gælder det også her i dk.

• #12   17. dec 2013 Det er ikke korrekt desværre. De rammer bagud.

• #13   17. dec 2013 ja, det var jeg jo også 100 % sikker på! For eksempel må jeg da stadigvæk lovligt køre en motorcykel på maks 34 heste? så forstår ikke hvor overgangen skulle ligge der... men i morgen hopper jeg på politistationen OG ringer til min gamle kørelærer.. for det er da rart at vide i forhold til køb at ny motorcykel smiley

• #14   17. dec 2013 Hvis du hører andet er jeg da meget interesseret! Men det er desværre ikke den opfattelse jeg har fået efter også at have talt med en kørelære og panserne. smiley

• #15   17. dec 2013 nå ok smiley jeg skriver lige et indlæg imorgen smiley

• #16   17. dec 2013 Dette emne har nu været oppe og vende cirka 10 gange siden jeg oprettede mig herinde smiley but here goes anyway:
    Har du taget kortet mens de gamle regler var til, kan du højst opgradere kortet til A2 når du fylder 20 og dermed køre 48hk
    Det helt store, A, kan aller tidligst fåes som 22 årig efter man har haft A2 i 2 år.

Dette har været vendt med mange MCG-bruger, politiet, kørelærere og andet kyndigt folk og er den barske sandhed.

Eventuelle kørelærere der siger andet tager fejl og har ikke sat sig ind i de nye regler.

• #17   17. dec 2013 som i øvrigt også er blevet fortalt af Hr. Helsinge og Hr. Z! smiley

• #18   17. dec 2013 Du kan godt fra det gamle lille, til det nye store, altså A, såfremt du har kørt i to år og er fyldt 22.

• #19   17. dec 2013 Altså uden at tage A2 først.

• #20   18. dec 2013 Det er virkelig mærkeligt da der jo kun var to kategorier da jeg tog kørekort, og at jeg som det står nu må køre op til 32/34 heste, ka ikke helt huske hvilken.. MEN må jo næsten høre på hvad alle andre siger så smiley fuck...

• #21   18. dec 2013 det er muligt mads, men hvor mange gør dét? Ville da være dumt at tage det A1 som fx 19årig istedet for at vente til man bliver 20 og så tage A2

• #22   18. dec 2013 Tror ikke vi helt forstår hinanden, Frederik. Det jeg snakker om er at jeg og trådstarter begge har taget det gamle lille kørekort der tillader 37 hk. Ønsker man at have det nye store, altså A, så skal man til ny køreprøve, såfremt man er 22 og har kørt i to år, hvis istedet man kun er 20 kan man vælge A2 og få de 48 hk og senere igen tage til ny køreprøve. Men tidligere sagde lovgivningen at man automatisk ved sin 21 års fødselsdag, eller 2 år på mc, automatisk ville blive opgraderet.

• #23   18. dec 2013 Mads A: Det sagde den tidligere lov ikke. Der hed det automatisk efter 2 år, eller ny køreprøve når man fyldte 21 såfremt de to år ikke var gået.

• #24   18. dec 2013 Ja det har du vist ret i ja. Men det er lidt underordnet, uanset hvad så skal man istedet til køreprøve, selvom man tidligere under kørekortets erhvervelse blev oplyst noget andet.

Kommentér på:
<Kørekort regler

Annonce