{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.566 visninger | Oprettet:

Prøvekørsel hos Forhandler {{forumTopicSubject}}

Jeg har for ikke så længe siden været forbi hos en aut. Forhandler og kigge lidt mc.
Da de har modeller stående som har fanget min interesse, spurgte jeg så hvordan mulighederne for evt prøvekørsel var.

Umiddelbart virkede det på svaret jeg fik, som om at man skulle være 95% sikker køber, for at få en prøvetur.
Men hvis man som mig kun har haft 1 mc (gs 500 e), og måske gerne vil ud og prøve både fuldkåbe, mere moderne naked og i motard stilen. Skal jeg så overdrive min begrejstring som evt. Køber for nemmere at få en prøvetur, eller er det generelt ikke noget problem ?

Det skal dog tilføjes at det er den eneste forhandler indtil videre, hvor jeg har forhørt mig om prøvetur.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Prøvekørsel hos Forhandler
  • #1   18. dec 2013 prøv lidt flere forhandler, men jeg ville nok ha sagt, at jeg ihvertfald ikke ville købe, hvis jeg ikke kunne prøve, og at det naturligvis ikke betød at jeg købte, hvis jeg fik lov

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
    #2   18. dec 2013 Hvis forhandleren er lidt salgsminded, bruger han lidt tid på at finde den rigtige MC til dig - først ved at spørge lidt ind til det, men også ved evt at lade dig prøve noget forskelligt.
    Forståeligt nok er han også mistænksom over for om du "bare" er testpilot og prøver for sjov, så du kan med rette lave lidt hjemmearbejde og ikke spilde hans tid ved at være på helt bar bund når du kører ud til ham.

Det er muligt du ikke ved hvilken MC du vil have, men du kan med garanti sagtens finde ud af hvilke du IKKE vil have, så det er med til at spore sig ind på hvilken stil du søger efter.

Og som altid, skal du være 100% afklaret med hvad prisen max må være - det udelukker også gerne nogle stykker. smiley

• #3   18. dec 2013 Vil en butik sælge en vare må de acceptere at en mulig kunde vil prøve varen, om det er en Mc eller andet.

• #4   18. dec 2013 Besøg Brdr. Jensen. De har næsten alt på lager, og er ikke nærige med prøvepladen smiley
    Ellers skal du holde godt øje med div roadshows til foråret, hvor div importører drager lidt rundt med en håndfuld demo cykler anno '14.

Eller tá en omgang til en ordentlig flok forhandlere og vær forelsket i en enkelt model hos hver....

Det er ikke noget problem at prøve cykler, hvis man gider at bevæge sig lidt efter det smiley

• #5   18. dec 2013 Det er pga årstiden.

• #6   18. dec 2013 Jeg tænker også at det kan være de helst undgår de såkaldte "testpiloter", og kunne selvfølgelig også være at de ikke har en "demomodel" stående til testkørsel.

Ellers må jeg holde øje med de roadshows, som Brian S nævner, for vil rigtigt gerne prøve følelsen af de forskellige typer til når jeg engang skal udskifte den nuværende havelåge.

Sajmon: Det med prisen er bare så skide irreterende, da min store forelskelse ligger på en Ktm 690 Duke R som står i godt 165K. Men hvor der er vilje er der vej og penge kan sagtens spares op, men i sådanne et tilfæde skal mc'en helt klart være prøvekørt da det ville være meget ærgeligt at fortryde så "dyrt" et køb efterfølgende.
    Har heller ej prøvet en 1 cylinder, udover en gammel java cz 180 og det er satme en rystepudser af en anden verden. Men F..ck den gav et smil på læben når den blev kørt smiley

• #7   18. dec 2013 Man kan ikke prøve løs af nye cykler hos forhandlerne, da de så ikke er nye længere og skal sælges med afslag, mens afgiften ikke falder tilsvarende.

En forhandler ville jo i givet fald skulle have en demomodel for næsten alle modeller, han har til salg, og det har ingen.

Til gengæld er der af og til importør-turne, hvor importøren sender nogle cykler rundt til de forskellige forhandlere på skift.

Det kan virke underligt, at man skal købe en cykel uden at have prøvet den, men sådan er det. Ellers må man finde en brugt at prøve.

• #8   18. dec 2013 Dan J :
    Det var sjovt nok den tanke jeg fik hos fohandleren. At købe en mc ud fra at have kigget på den og bare siddet på den.

Kan godt se det fra forhandlerens side, meen ville dog ikke investere i en mc uden at have prøvet den.
    Jeg kunne heller ikke finde på at købe en bil uden at prøvekøre.

• #9   18. dec 2013 som de a..

pis nu blev jeg forstyrret af det dejlige foto du lagde ind .

smiley smiley

• #10   18. dec 2013 Hehe

smiley

• #12   18. dec 2013 FA Moto: Er du interesseret i en Moto Guzzi Cafe Racer? Vi tager en hjem fra Jylland, og du får en SMS når den står klar til dig.

Super god indstilling. Dem vil jeg gerne handle med!

• #14   18. dec 2013 Det lyder sgu fjasent..

Jeg har et par år i træk kørt til Rydberg, for at hyggesnakke og prøvekøre et par maskiner for at kunne spore mig ind på, hvad næste cykel skal være. Jeg har udvist oprigtig interesse, og Henrik har så trukket cykler frem, velvidende om at han ikke har kunnet sælge noget til mig den givne dag.

Min seneste oplevelse var rigtig god!

Sidste år var jeg dernede, for at prøve en Z750. Herefter ville jeg gerne prøve en Z1000, men han havde kun en med 0 km på tælleren til at stå. Og da jeg ligesom havde bekendt kulør i forhold til økonomi, ja så vidste han jo godt, at jeg ikke tog den med hjem, så han sagde at den ville han sgu helst ikke have på vejen bare for sjov. Helt fair! Jeg havde tidligere snakket om en CB1000RA. Sådan en havde han ikke til at stå, MEN, det havde hans gode ven, og konkurrent nede på Pitværsktedet, som ligger små 2 km derfra. Henrik tog, på eget initiativ, knoglen og ringede ned til Claus og spurgte om han ikke stadig havde den CB1000 til at stå, - "så sender jeg lige en knægt ned der skal have en tur på den..!"

Jeg kom derned 15 min efter, og bum, CB1000eren var trukket frem,. MEN, inden jeg måtte tage en tur på den, insisterede Claus på, at jeg skulle prøve den GSR750 han også havde hevet frem til mig. Dette fordi Henrik havde fortalt at jeg havde prøvet en Z750, og Claus ville gerne overbevise mig om at GSRen var sjovere. Så den hoppede jeg på, og måtte give ham ret, den var skide sjov:)
    Da jeg kom tilbage gav han mig nøglen til 1000eren, og bad mig styre håndledet
    Da jeg kom tilbage med 1000eren, var min kammerat som jeg var af sted med væk. "Ham har jeg lige sendt af sted på en af de store KTMer!"
    Sådan en havde han luret lidt på, og så havde Claus bare trukket den frem, og sagt kør.

Ovenstående har jo netop gjort, at når jeg skal handle MC ved en forhandler, - ja så bliver det sgu ved Rydberg eller Pitværkstedet, - verdensklasse service.

Blot en lille, og efterhånden gammel historie, jeg lige ville dele, nu emnet kom op.

Held og lykke med din søgen

• #15   18. dec 2013 Lad mig udtrykke det på denne måde:

Jeg ville aldrig drømme om så meget som at kigge på en maskine - forhandler eller ej - hvis jeg ike kunne få lov at prøve den, Det har jeg altid sørget for at en hvilken som helst sælger har vidst, og det har aldrig været et problem.

• #16   18. dec 2013 Man skal vel se det fra begge sider. Jeg ville heller ikke købe noget jeg ikke havde prøvet... Omvendt kan jeg også godt forstå, at en forhandler ikke bare kaster om sig med prøveture, til enhver 'forelsket' knægt der træder ind i forretningen.

• #17   18. dec 2013 Ihvertfald ud og prøv så mange mulige motorcykler som du overhoved kan... Spørg alle du kender også med motorcykler og press lidt på, så du kan komme ud og prøve alt mulig forskelligt.

• #19   19. dec 2013 Misforstå mig ikke.

Jeg har lige selv solgt en MC privat, og hher har jeg da også haft besøg af en enkelt testpilot. Han havde kørekort, men var ikke hvad jeg vurdererede som seriøs - han fik ingen tur. På den anden side har der været to seriøse, og de fik begge en rigtig god prøvetur på adskellige slags vej. Det er meget let at afgøre, hvordan man har det med et køberemne.

• #20   20. dec 2013 Tja, jeg får svært ved at finde ud af hvilken type mc jeg skal gå efter hvis jeg ikke får prøvet lidt forskelligt.

Men må bare tage lidt rundt når sæsonen starter igen og se hvad der er derude smiley

• #21   20. dec 2013 Min sidste prøvetur var ved KMSC i Kolding, Tom mente jeg skulle prøve, at trille en tur, på den store Aprilia 850 scooter, damm den var sjov. Men nu kender jeg også Tom fra gamle dage, så jeg ved ikke med nye fremmede folk.

• #22   20. dec 2013 Har også prøvet stort set alt, i BMW ved Toftlund mc, samt lidt andet. Sådan en K1600 lyder nu godt smiley og af en mc, på størrelse med en boreplatform, er den sku kvik

• #23   21. dec 2013 Hvis det er fabriksnye cykler du kigger efter, så skal du spørge/søge efter en forhandler der har en democykel.
    Se evt. om du kan finde en brugt version at prøvekøre. Brugte cykler plejer ikke at være et problem, bare du virker seriøs.

Vh og gj

• #24   29. jan 2014 Lille update siden jeg oprettede emnet.

Jeg har siden sidst været en tur ude forbi Jens winther i Roskilde for at kigge på Stradaen samt Nudan. Og derude sagde sælgeren at jeg bare kommer forbi en dag vejret er til det, så kunne jeg da lige prøve dem.

Det var dejligt at få bekræftet at man ikke behøver stå og svinge med Dankortet, for at kunne få en prøvetur. smiley

• #26   29. jan 2014 De skal bare lige, have tid til, at montere gps på den inden, de vil låne den ud til Brian

• #27   29. jan 2014 Thomas

Det er hårdt at være en "badass Brian" smiley

• #28   29. jan 2014 Badass = dårlig røv ? smiley
    Altid noget du kan få lov, at prøve

Kommentér på:
Prøvekørsel hos Forhandler

Annonce