{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.721 visninger | Oprettet:

"Nye" kørekort regler {{forumTopicSubject}}

Er der ikke nogen der har tænkt sig at gøre noget ved Danmarks fortolkning af de regler andre EU lande har på området?

Jeg mener at den måde kørekort a1 og a2 osv. fungerer på er håbløst.

Nu er jeg selv 26 år og har det store kort, men det ændrer ikke på at jeg finder DK's regler på motorcykelområdet latterlige. De restriktioner der er sat på 18-19 årige Er jo til grin. Om ikke andet, hvorfor bibeholdte man så ikke de tidligere regler (18-20 = max 35hk og 21 = opefter)?

Accepterer folk i DK bare at der bliver udstukket strammere og strammere regler. Er flere begrænsninger det folk vil have?

Eller er størstedelen af MC flokken bare så gamle og dovne at de er ligeglade da det ikke påvirker dem?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Nye" kørekort regler
  • #1   12. jan 2014 Og hvad hadet du så forstillet dig at vi skulle gøre ved det?? personligt er jeg sku lige glad med hvordan reglerne er smiley men stiller da gerne op, hvis du synes at vi skal samles foran Christiansborg 1 maj hehe

  • #2   12. jan 2014 Jeg er selv halvt ramt af reglerne. Har 34hk kortet, men for at få noget større skal jeg bruge penge og desuden vente længere tid.

    Men der er jo ikke noget at gøre. Uanset hvor mange underskrifter der indsamles eller hvor mange der deltager i en demostartion, så bliver det jo bare ignoreret alligevel.



  • #3   12. jan 2014 Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen Igen

  • #4   12. jan 2014 De gamle regler var ikke muligt at fortsætte med. Det er EU lovgivningen der gælder her. Så de nye regler skulle altså ind. Der er lobbyisme i gang fra interesseorganisationer for at få rettet ind til resten af EU.
    Men du skal da være velkommen til at stable en demonstration på hjulene.
    MCTC gjorde det for en del år tilbage, får at få afgiften ned. Det skete der ikke meget ved.


  • #5   12. jan 2014 #1 Hørt!! det er nemlig rigtig... det bliver som at tale til et stort egetræ ude i skoven, ingen der høre en skid!! og hvis skal vi samle underskrifter ind, så der sku nok ting der er vigtiger at bruge dem på, end hvornår folk må købe noget med 200 hypper

  • #6   12. jan 2014 Sidder i præcis samme situation som dig, Emil H. Det irritere mig meget at de lader reglerne ramme bagud.

    Men når de nu laver reglerne om for at det skal passe i EU regi, så lav det da så alderen passer med de andre EU lande!


  • #7   12. jan 2014 Mads A... det er præcis også det der gør at det bliver ved med at irritere mig. Hvis DK skal bøje sig efter EU regler, så skal de satme også følge eksemplet, og ikke lave reglerne ekstra stramme for folkene i DK.

    Nu er jeg ikke super klog på div. foreninger der findes, som tager hånd om både billister og motorcyklister, for jeg synes egentlig det er et spørgsmål om at regeringen skal til at lytte mere til motor entusiaster i DK. Jeg ved at Classic Investment cars denmark er ved at føre en sag omkring replica biler i DK - Det er en lang vej, men det går langsomt men sikkert fremad. Egentlig mener jeg at folkene som er bedst rustede til at føre en sådan sag, er FDM. Jeg tror at det vil være mere sandsynligt at en sådan organisation vil blive taget alvorligt, men har FDM noget med motorcyklister at gøre?


  • #8   12. jan 2014 I stedet for bakke åbning køre alle mcister til Christiansborg og blokere alle veje smiley

  • #9   12. jan 2014 Tommy (Erik) du har faktisk fat i noget der. Det ville give den medie opmærksomhed som man kunne bruge til noget.

  • #10   12. jan 2014 Så vidt jeg ved er kørelærerne i gang med at presse på for en ændring, eller ensretning i det mindste. Men desværre tror jeg ikke de kære folkevalgte giver en fuck for hvad vi almindelige dødelige har at sige. Det er jo ikke en sag de kan føre valgkamp på, så derfor gør de lige nøjagtig som det passer dem.

  • #11   12. jan 2014 Ja hvis der er nogle der giver en kop kaffe og får noget stablet på benene, så vil jeg da nok køre fra det nordjyske og til kbh og støtte op, men jeg synes det skal være nogle af de unge mennesker, som er fanget i systemet der skal vise flaget og få gang i noget.

  • #12   12. jan 2014 Det er som at slå i en dyne!! Men blot for at vise utilfredsheden burde vi lave en demonstration.

  • #14   12. jan 2014 Dokter X... sjovt nok ikke det jeg har fået at vide af hverken min kørelære da jeg tog bil, eller den anden da jeg tog mc kørekort. Ej heller fra samtlige ældre motorcyklister jeg har snakket med. Vil ski hellere købe den mc jeg brænder for og ellers nyde min tid på 2 hjul, i stedet for at spilde penge på en mini maskine.

  • #15   12. jan 2014 Det koster at køre mc i dk. Og som andre er inde på bliver der ikke ændret en skid.
    Og når vi er medlem af EU er det dem der sætter reglerne, og DK laver osse egen fortolkning ikke mc før man er 18. Så mit bedste forslag at stemme på nogen der er modstander af EU ved valget. Men om det hjælper kan kun tiden vise smiley


  • #17   13. jan 2014 Martin. Hvis nu de eu regler var blevet brugt som i andre lande var de som fine nok. Det er fordi dk har lavet om på dem som alle andre regler. Det du siger er vi skal blive ved med at bruge dk regler og ikke bestræbelser os på af få ens regler med andre eu lande. Fint. Det vil sige - beholde den høje afgift. Beholde den dumme synsregler som variere fra sted til sted og som skat bruger imod os selv om vi forsøger at overholde dem. Ingen ombygnings regler som er til at overholde eller forstå. (Betale sig fra) nej - giv mig bare flere eu regler og drop de danske særlove. Så vi kan få mc regler som i Sverige, Tyskland osv.

  • #18   13. jan 2014 "Fenris" problemet er vel netop at dk ikke kun adopterer EU regler, men at de derefter laver stramninger via særregler. Så umiddelbart er det da ikke vejen frem.

  • #19   13. jan 2014 Lasse: Læs - Det er jo det jeg siger. Men før EU havde vi afgift og latterlige regler. Og det blev jo kun være og være.
    Det er netop for at få ens regler med andre lande at EU er godt for os som Mc folk. Og på et tidspunkt komme vi til at skulle ændre vores moms og afgifter og syns regler fordi verden ikke er som den var engang og aldrig komme til det iegn (heldigvis - det kaldes udvikling)
    Og så ender det med at vi få lov til at kunne bygge mcèr med lange forgaffler osv. så længe vi bare har TUV og betaler for det.
    Ikke som det er nu. I stedet for at se på os som folk der betaler for alle de skide offenlige ansatte og deres løn - via vores hang til mc og mc dele, så ser de os som forbryder der skal ned med nakke.
    De burde takke for tosser som mig og dig/jer - fordi vi gider smide så mange penge efter legetøj og dermed give penge i statskassen.


  • Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #20   13. jan 2014 Reglerne er de samme, men ikke implementeringen.

Kommentér på:
"Nye" kørekort regler

Annonce