{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.697 visninger | Oprettet:

kørekort regler, nye, gamle regler {{forumTopicSubject}}

skal lige høre panelet om noget....
har en veninde der lidt fjollet nøjedes med at tage det lille kort da hun fik at vide at efter to år kunne hun opgradere det til stort uden at skulle til prøve ( gamle regler) men under de to år bliver reglerne så ændret til at man skal til ny køreprøve for at opgradere ( nye regler).
Spørgsmålet er så følgende... når man har taget sit kort under gamle regler så kan de da ikke forlange hun skal tage en køreprøve for at opgradere sit kort som er de nye regler?? så har hun jo taget sit kort under falske forudsætninger hvis i spørger mig


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kørekort regler, nye, gamle regler
  • #1   8. apr 2016 ring til en kørelærer og hør dem af. det er nok nemmest eller politistationen.

  • #3   8. apr 2016 hvis ikke hun havde opnået stort kort (2år med lille) 19jan 13 er det op til en ny køreprøve

  • #4   8. apr 2016 Man kan også bare sige man har mistet det og bestille et nyt kørekort. Der er den gamle lille kategori ikke på og whopsy, stort kørekort, som man havde fortjent.

  • #5   8. apr 2016 skal man ikke have sine papir med på at du har bestået for at få nyt?

  • #6   8. apr 2016 Elias
    Det giver egentlig fint mening, men er det noget du har erfaring med? smiley


  • #7   8. apr 2016 Nogle får A2 kort, og de har så klaget da deres droslet zx6r ex. lige pludselig ikke er lovlig og køre på og har så fået et nyt med mærke i stort kort, andre får direkte det store. kommer an på kommunen.

    Har læst flere her på siden har gjort det. Jeg skal også selv ha det gjort i forbindelse med pas foto. pt køre jeg bare på ""droslet"" cykel.


  • #8   8. apr 2016 Havde hun det lille kort, før loven trådte i kraft? 19 jan 13?

    If so - så er jeg i samme situation og har ikke haft problemer med politiet - har endda en mail fra politiet, hvor jeg spurgte om jeg måtte køre stort efter de 2 år og fik et ja - Den har jeg kun gemt, hvis nu politiet skulle sige noget til mit kort.


  • #9   8. apr 2016 Skal også siges jeg ligsom mikkel B aldrig har haft problemer de 2-3 gange jeg er blevet stoppet (de tjekkede ikke om den var droslet, de så bare kørekort og sagde alt så fint ud)

  • Kasper  M
    Kasper M Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 19
    #10   8. apr 2016 Jeg har selv stået i lige netop det problem.
    Jeg tog kortet som 19årig og efter 2 år så ville jeg opgradere til stort, det kunne jeg ikke, da man skal være 22år efter de nye regler.
    og det er en ny køreprøve hun skal til, det bliver ikke opgraderet automatisk.


  • #11   8. apr 2016 Kasper - fik du kortet før eller efter d. 19 jan. 2013 ?

  • Kasper  M
    Kasper M Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 19
    #12   8. apr 2016 Før d. 19 jan. 2013. Jeg havde det gamle lille kort smiley

  • #13   8. apr 2016 Sandt - har lige tjekket nettet igennem og hun skal faktisk op til en ny køreprøve - jeg havde bare fået andet at vide pr mail.

    "Kan det passe, at selvom jeg havde ret til at opgradere mit kort i oktober i fjor, ikke må gøre det nu pga. de nye regler? Jeg har under 2 års erfaring på 34HK, men blev 21 i Oktober.
    Politi: Hvis du ikke har opnået 2 års erfaring den 18. januar 2013, skal du til praktisk prøve for at rykke til næste motorcykel kategori."

    Det som om hverken politi eller adm for pas/kørekort egentligt var helt klar over, hvordan de nye regler var skruet sammen. - Men jeg lytter til hvad jeg fik af vide fra adm pas/kørekort


    --------
    Læste lidt videre og læste dette, på samme side som det lige over ^

    "Mht. de nye mc regler: jeg tog mit mc kørekort i slutning af 2011 og burde efter de gamle regler så kunne kører min nykøbte mc uden drossling her når jeg fylder 20 og dermed har haft kortet i 2 år. Hvad med de nye regler? - de siger jo at jeg først må om yderligere 2 år, altså som 22 årig. Kan det virkelig passe, at jeg går ind under de regler, eftersom jeg tog kørekortet før reglerne trådte i kraft? Så vidt jeg havde forstået måtte man ikke lave regler med tilbagevirkende kraft.
    Politi: De rettigheder du har erhvervet inden 19. januar 2013 ændres ikke af de nye regler."

    De kan ikke selv svare helt konkret på det - så hvis du har det gamle kort (lille mc) så tror jeg ikke nogle betjente selv har styr på reglerne.


  • #14   8. apr 2016 Det er virkelig indviklet!!

    Jeg har gl. Kørekort 34 HK og har nu været på borger service 3 gange. Men de kan ikke oprette mig i systemet og bestille køreprøve fordi jeg ikke opfylder kravene.
    På trods af de har snakket med motorsavkyndig og kørelærer har sagt god!!

    Andre med praktisk erfaring og ikke "kun" jeg har hørt/tror det er noget med ??


  • #15   8. apr 2016 jep, min kone er også en af de få danskere der har kørekort til 34hk. Hun blev også "fanget" i de 2 års tid.

    Vi har set på borgerservices coputer at hun er registreret til at må føre maks 34hk.


  • #16   9. apr 2016 #14

    Det er faktisk ikke så indviklet.

    34hk kortet sidestilles med A2 kørekortet

    Så hvis du har et 34HK kørekort og er fyldt 22år kan du opgradere det til stort kørekort med en køreprøve.

    Og ja jeg har praktisk erfaring. Har sendt adskillige op til køreprøve fra 34hk til stort, men det kræver at du er fyldt 22 år.


  • #17   10. apr 2016 Vil det sige man 'bare' kan bestille en køreprøve hos en kørelærer og blive sendt op? Skal man have timer inden?

  • #18   10. apr 2016 De fleste vil have en igennem en time eller 2 for at opfriske bane og orintering.. Men "bare" at bestille en køreprøve, sådan lyder det
    Teoretisk.. Men i Haderslev kommune er det åbenbart en større videnskab


  • #19   10. apr 2016 Det ville godt nok være nemmere at smide kortet væk, hvis man så får et nyt, under samme forudsætninger som man tog det under smiley

Kommentér på:
kørekort regler, nye, gamle regler

Annonce