1.258 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Forhjul og baghjul løftere Forhjul og baghjul løftere

Jeg har lige fået en løfter til forhjulet og en til baghjulet. I går skulle jeg så vaske og vokse min mc (hold da kæft den blev blank). Men i hvilken rækkefølge er det smartest at sætte dem op? Jeg starede med baghjulet og derefter forhjulet, men er det næmmere i den anden rækkefølge? og hvad med når jeg skal fjerne dem igen? Der tog jeg forhjulet først, men lagde mærke til at baghjul løfteren rykkede sig.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forhjul og baghjul løftere
  • #1   26. jul 2006 hey,

jf. "manualen" på mine løftere, så har du gjort det rigtige. gør det selv i den rækkefølge også

jens-h

• #2   26. jul 2006 Plejer også altid at benytte mig at den rækkefølge du selv nævner! Nu ved jeg ikke hvilken type din løfter til forhjulet er, men min er af typen, hvor den hænger i kronrøret. Her er det klart at foretrække, at tage den ned der først..

Desuden tror jeg ikke du har noget at være nervøs for! Dog er det da altid bedst lige at have en til at stå ved siden af, når man gør den slags!! Har stået med en væltet MC på baggrund af jeg selv ville ordne noget lignende..

• #3   26. jul 2006 Den løfter jeg har til forhjulet er til at sætte op i kronrøret. Der er sådan en lille tud for enden af "benene" på løfteren.

Jeg har dog også altid en til at stå og støtte, skal ikke risikere at mc vælter fordi jeg skal løfte den selv, uden støtte.

• #4   26. jul 2006 Hvis det er en kronrørsløfter du har, må den aldrig stå alene på den! Start altid med bagløfteren!

Mvh. Rune

• #5   26. jul 2006 hmmm....kronrørs løfter.... kan man bruge den uden afmontering af kåbe ? og hvor har i købt den ?..... skal have skiftet en pakdåse i forgaffelen, så ville den jo være smart nok smiley

• #6   26. jul 2006 Har købt min hos www.louis.de (den grå) og den virker fint.

Mvh. Rune

• #7   26. jul 2006 jep den må aldrig stå på en frontløfter alene altid en buk bag i først....

Man kan dog godt løfte kun på forhjulet enten med en i kronrøret eller på gaffelbenene....
    Men det kan absolut ikke anbefales hvis man har sin cykel kær...

• #8   26. jul 2006 I starten havde jeg kun en løfter, og var ved at smide cyklen under en vask da forenden var løftet - måtte smide alt, og nåede at gribe cyklen i sidste sekund.

Kan kun tilslutte mig de andre: LØFT ALDRIG FORENDEN UDEN BAGENDEN ER LØFTET.

• #9   26. jul 2006 hvor meget kan sådan nogle løftere egentlig holde til? Selvfølgelig cyklen, men hvad med en person på cyklen samtidig? Bliver det for tungt?

• #10   26. jul 2006 Christian: Tror det er meget forskelligt! Har selv dem fra louis.de og mener de kan tage 150kg hver! Så man skal nok lige overveje, om man vil smide Goldwing'en op på dem! smiley

Så hvis det er sådan nogle du anskaffer dig, så lad være med at sidde på den samtidig! smiley

Janz: Har også dem fra louis.de - både alm. løfter bagtil og en til kronrøret foran. Kommer på uden problem med kåben monteret, og virker godt!

Kommentér på:
Forhjul og baghjul løftere

Annonce