3.230 visninger
|
Oprettet:
Yamaha xs400 til cafe racer {{forumTopicSubject}}
Har fundet en Yamaha xs400 se fra 1984 (se billede). Til billige penge.
Kan jeg sætte det her sæt på (seat + tank cafe racer stil)
(link fjernet)
Og hvad vil det kræve? Skal jeg til at svejse og lave en "ombygning". Jeg har fundet en video, hvor der er en der har gjort det. http://www.youtube.com/watch?v=FDUhLR7F4fI
Er der evt. nogen der vil gøre det for mig (mod betaling self.)
Og tror i den vil gå igennem synet?
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 3 MC-er: 5 Emner: 6 Svar: 50
Umiddelbart ser det ikke ud til du skal skære så meget i stellet, men lidt kommer du til.. Jeg snakkede dengang, med min synsmand om hvor meget man kan fjerne uden det ødelægger alle muligheder for syn.. Den del der sidder bag ved bøjlen hvor skærm og blink sidder i, er de til at snakke med om, den skal nemlig fjernes. men fjern ikke bøjlen. svejs evt et rundjern i stellet som følger skålen bagud istedet.. diverse beslag der sidder til skjold montering osv kan man også fjerne.. Hovedreglen er at man under ingen omstændigheder må skære i stellet, men igen, min synsmand kiggede på cyklen før ombygning og gav gode råd med på vejen. Men sluttede også med at sige at det skal ske med omtanke.. Selve tank delen skal der vist kun laves et par nye monteringsbeslag til så kan den monteres. husk at når din mc er fra før 1995 kan man udelade ting som blinklys, og sidespejle til et syn. held og lykke med projektet
Håber det kunne bruges.. mvh tommy
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.436
http://www.xs400.com
jun 2005
Følger: 12 Følgere: 13 MC-er: 11 Emner: 51 Svar: 921
jun 2005
Følger: 12 Følgere: 13 MC-er: 11 Emner: 51 Svar: 921
jan 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
Bor i mariagerfjord området.
okt 2007
Følger: 1 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 61 Svar: 215
"Den mindste ændring af stel gennem påsvejsning eller omsvejsning eller afskæring er en konstruktiv ændring - kræver syn og dokumentation - 8.01.001 - Fremmede stel (ikke originale) må ikke anvendes i Danmark! – SKAD har opnået at afskæring af fender struts på Softail ikke anses som konstruktiv ændring!"
Jeg synes at have læst andre steder at den mindste påsvejsning eller skæring af stellet, gør den ulovlig.
Yamaha xs400 til cafe racer