{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.227 visninger | Oprettet:

Motorcykel tur til sommer :) {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen,

vi er et par gutter der her til sommer skal ud på en laaaaaang mc tur. havde håbet på at kunne nå at opgradere cyklen inden men det siger økonomien desværre nej til smiley

vi vil køre igennem Europa på en 3 - 4 uger først til Holland så Luxemborg, Frankrig til Nice, og derefter vende snuden den anden vej mod Østrig (eller Schweiz) også til Berlin og hjem igen smiley det er ikke endeligt planlagt eller noget men vi er 3 stykker der skal afsted.

nu kommer jeg så til spørgsmålet, da det endnu ikke er endeligt planlagt ville jeg høre om der var nogle herinde der kendte nogle gode ruter/veje at køre, om der var nogle der havde nogle fede oplevelser nogle spændende steder som kunne være sjovt at besøge? Derudover skal vi jo bruge telte og tasker til cyklerne for at have det hele med, er der nogen der kan anbefale nogle gode rummelige tasker til en Kawasaki er6f og en Yamaha virago 250 og hvilke telte der kunne være gode at bruge til sådan en tur (vi regner med at tage på de campingpladser vi nu finder og ellers ude i det fri hvis der er mulighed for det) og hvis der endelig er nogle der har nogle erfaringer med lange ture som kunne være nyttigt at vide ville jeg også sætte stor pris på dette da det er vores første tur smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motorcykel tur til sommer :)
  • #1   22. jan 2014 Det lyder som en rigtig fed tur. Jeg vil anbefale at i køber en Airhawk hver, da det ellers godt kan være anstrengende at køre så lagt. Jeg har selv været i både Schweitz og Østrig, og jeg vil anbefale at I tager Østrig frem for Schweitz, da Schweitz er meget dyrt. Jeg bruger selv et lille iglo telt af mærket easycamp, det fungerer fint og koster kun ca. 300 kr, og fylder meget lidt, samt er hurtig og nemt at slå op.

    Man bliver helt misundelig på at I skal på sådan en fed tur, for jeg ville gerne tage den igen, men jeg skal den anden vej i år, nemlig til Nordkapp. smiley


  • #2   22. jan 2014 det vil vi lige kigge på! smiley hvor meget dyrer er Schweitz end Østrig? og hvis man må spørge på hvilke punkter?

    vi glæder os også rigtigt meget vi har alle haft mc i 2 og 3 år men kun kørt rundt i lille Danmark, ikke at det ikke er godt men i år skulle der noget ordentligt til!

    men det lyder da spændende! og mange tak for svaret! vi har brug for så meget info som muligt så vi kan lave en uforglemmelig tur smiley


  • #5   22. jan 2014 Rigtigt god idé med et Trangia sæt det havde vi slet ikke overvejet!

    regner med at vi tager almindeligt kort med og prøver os frem også en back up gps hvis vi farer helt vildt eller der mangler benzin og en tankstation ikke lige synes at være i rækkevidde smiley


  • #6   22. jan 2014 Når i er i Frankrig så tjek le camping moto ud http://www.lecampingmoto.net/index.php/en/ det er en camping plads kun for folk på mc, det ligger ved Crest og er rigtigt hyggeligt, og det er muligt at tage nogle fede ture ud derfra, Col de Rousset er en god tur op af de snoede veje værd.

    Som Mikkel j siger, trangia er en god ide at tage med på tur. Og pulver kartoffelmos kan smage bedre end man tror

    Skal i alle tre sove i samme telt kan det være en god ide med et telt med en god apsis så tingene stadig kan ligge i tørvejr, mens det samtidig kan holdes ned i størrelse.
    Og så bare nyd det, de lange ture er godt for sjælen smiley


  • #8   22. jan 2014 Mht. til telt, så få købt noget ordentligt. Det er træls at køre rundt i 4 uger og sove hver nat i et dårligt, utæt telt. Gå sammen alle 3, og køb et godt fælles telt, det kan også bruges til andre ture senere. Tag og gå i en friluftsbutik, så i får noget ordentlig vejledning. Det samme gælder sovepose, liggeunderlag osv.

  • #9   22. jan 2014 Min yndlingstur er lige ned til I rammer Genova og så napper I N11 langs kysten hele vejen til Barcelona og så hjem over Andorra og Paris osv..

  • #10   22. jan 2014 Apropos til alle..
    Hvis man skal forbi Schweitz og kommer i nærheden af Chur, vil jeg lige reklamere med vores venners vandrehjem. http://www.hausstrela.ch/dansk-home.html
    Hvis man har købt noget mad i Chur, låner Helle gerne sit køkken ud til tilberedelse.
    Desuden er turen op på bjerget også en oplevelse!


  • #11   22. jan 2014 Lyder kanon ............ Vi e nogle stykker der snakker om at køre ned til Korsika her til sommer. Ang telt så kan jeg varmt anbefale et Redwerz. Købte et i sommers og havde det med på tur 4 uger i US.

  • #12   22. jan 2014 Er der en speciel grund til i vil over Holland ? Hvis ikke ville jeg vælge landevej ned gennem kassel over Frankfurt/Koblenz til Luxemborg, meget sjovere mc vej og billige tyske priser. Napoleonsruten til Nice snakker mange om. I Schweiz er specielt Süstenpass, Furkapass og Grimselpass i verdensklasse, man kan jo køre ind i Schweiz om morgenen og ud igen om aftenen. Måske ind over Como til Schweiz ud igen ved Stelvio. Området i dolomitterne ved Bolzano, specielt den østlige side er fantastiske til ophold og ture over flere dage.
    Er blevet træt af telt og en overnatning kan fåes fra 200 kr sydpå, læg pris på telt og udstyr sammen med campingplads og det koster det samme. Fordel er at du ikke skal have så meget med og har en lettere mc i svingene, samt mere tid til at køre..
    Under alle omstændigheder vil jeg anbefale jer et slå jer ned nogle dage og kør området tyndt. Tjek tourstart.org der er masser af ruter i de nævnte områder, du behøves ikke nødvendigvis at downloade dem til GPSèn, men brug dem som inspiration. Et almindeligt kort er ikke detaljeret nok til at finde den fede kringlede vej, kig foreksempel på Louis efter laminerede kort. Overvej hvor meget du slæber med i forhold til behov.God tur


  • #13   22. jan 2014 http://tourstart.org MC aktiviteter på rejsen

Kommentér på:
Motorcykel tur til sommer :)

Annonce