2.699 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Bollet i røven Bollet i røven

En fra clubben vil have noget mere lyd og power i sin cbr 600rr og vil købe en akapovic fuld raser udstødning som koster 15 af de lange. Den pris ku han ikek find billiger i danmark hvor alle ville have det samme for den.
Lidt www arbejde fra nogle andre i clubben fik pris ned på 7 lange + post fra både tyskland og england.
Han kan alså spare over 7 klik ved at købe på net ;-( 7000,00 ! Så meget bøsse er ingen sgu da så de vil betale 7 stærke for at blive bollet i røven.
Se jer godt for der ude før i køber!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bollet i røven
  • #1   5. feb 2014 Ja der er nogle forhandlere i Danmark der må tjene rigeligt med penge når de har råd til at tage sådan en pris smiley

Men de finder jo nok også ud af, at prisen ikke er rigtig, når de ikke sælger noget.

• #2   5. feb 2014 Hvorfor er det du mener at han er blevet bollet? Det er jo et frit marked! Hvis jeg er købmand og vil sælge ½l Coke for 20kr så gør jeg det, man tvinger da ikke nogen til at købe? Det er udbud og efterspørgsel, der sætter priserne. Hvis forhandleren kan sælge dem til 15K, hvorfor så ikke gøre det? han vil også gerne have god rødvin og en god bøf, ligesom alle os andre..

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #3   5. feb 2014 Ja! Man kan undres over de til tider store prisforskelle. Men det skal dog siges, at du skal huske at lave beregningen helt korrekt, dvs. hvad koster det at købe, eje og holde ejerskab i f.eks. 3-5 år? F.eks. koster det jo ikke noget at købe ved din lokale forhandler. Det koster heller ikke noget at køre en reklamation og/eller garanti. Og du har f.eks. 2. års reklamation/garanti ved køb i DK - det har du ingenlunde hvis du køber via nettet i UK/DE eller andre steder.

Min pointe er ikke et forsvar af danske forhandlere... nej, det handler om, at man fint kan spare penge ved køb på/via nettet, men det er ikke alle priser som tåler dagens lys - langt fra!

I den konkrete sag har I uden tvivl fundet den absolut dyreste "pufter" sælger i kongeriget vs. en billig udenlandsk på nettet!

smiley

• #4   5. feb 2014 @GTR: Det passer ikke, at man ikke har garanti, hvis man køber i en udenlandsk netbutik. Der findes sikkert lumpne karle, der snyder, men det gør der jo også herhjemme.

Generelt er e-handelsmarkedet ret modent. Jeg har gennem årene købt seriøse mængder grej til både cykel, motorcykel og jagt i udenlandske netbutikker og er aldrig blevet bollet. Langt de fleste er jo bare almindelige butikker med et større marked at operere på.

Sidste år købte jeg en Rukka-jakke, for eksempel. Billigste 'tilbud' herhjemme var 3.600. Jeg gav 2.400 kroner i Rukkas egen webbutik, og så blev den endda sendt lige til døren. You do the math.

Det er da surt for de lokale forhandlere, men sådan flytter markedet sig, og der må man bare flytte med. Sådan har det jo altid været.

• #5   5. feb 2014
    Sidste år købte jeg SRC-system til schuberth S2 hjelm over nettet, desværre gik det istykker efter 3 uger, skrev en pæn mail, om hvad jeg skulle gøre. De svaret tilbage at de allerede have sendt en og jeg skulle send den gamle retur.

Jeg forstår godt at det går dårlig for nogen forhandler, når man kan finde de fleste ting 50% billigere i udlandet.

• #7   5. feb 2014 Det er dog utroligt som folk på MCG kan forsvare de danske forhandlere - også selvom de alt for ofte tager flabede høje priser.

Så er det momsen der er for høj, så er det de danske minimumslønninger og så er det garentien og servicen.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#9   5. feb 2014 @Dan J: Læs nu hvad jeg skriver... Der er andre garantiregler ift. køb ved udenlandske web-shops. Lad mig gætte... du følger tyske regler ift. køb på tyske sites. Engelske regler ift. køb i UK osv. Enig? Og min pointe var/er blot, at man skal være opmærksom på, at der ofte kan forekomme forringelser ift. reklamation/garanti ift. køb ved lokal forhandler.

Og dette er ikke et forsvar af de danske forhandlere. Jeg er udemærket klar over hvad jeg f.eks. vælger at købe via nettet, og hvad jeg f.eks. ønsker at købe lokalt. Ligesom mange forsøger at tegne et (kun) lyserødt billede af udenlandske web-shops, så forsøger jeg blot at påpege, at "herligheden" ikke vokser ind i himmelen - bare fordi det er udenlandsk...og bare fordi prisen synes lav/billigere!

• #10   5. feb 2014 Og hvad har du Mike S, ingen ting?

Jeg kigger altid efter delene på ebay først og hvis jeg ikke kan få det der inden for rimelig tid, spørger jeg en dansk forhandler. Og de er selv ude om det, for de er simpelhen ikke konkurrencedygtige nok.

• #11   5. feb 2014 man skal huske at priserne et værksted sælger delene for, er typisk en pris som ligger fast fra leverandøren.

Og man kan jo ikke forvente at et værksted sælger tingene til mindre end de selv skal give, det er i hvert fald en ret dum forretning så smiley

Men er helt enig priserne er tit helt hul i hovedet, købte en termostat ved suzuki, 750kr, de kan fåes i spandevis til 250kr sendt til ens dør, og det er 100% samme orginale suzuki stump smiley

• #12   5. feb 2014 Prøvlige en gang at forstå det her:

VI har (med vore krydser) skabt et højprismarked. Alle der skal sælge noget fra en dansk adresse og beskattes af deres(og deres medarbejderes) indtægt i det her land er nødt til at arbejde med en ret stor bruttoavanceprocent, som absolut ikke bliver mindre af at diverse mennesker benytter de lokales serviceniveau for derefter at lægge deres handel et andet sted.

Hvis man ikke vil bolles i røven, er det første man gør sgu da at lade være med at bøje sig efter sæben i brusebadet - med andre ord - benyt de gængse regler, men lad være med at give andre problemer! Det er et frit land - føler man trang til at støtte den udenlandske forhandler og hans skattesystem, så gør det, men lad være med at laste andre for de vilkår vi nu engang selv har accepteret og vedligeholder med bl.a. vore krav om mindsteløn - og velfærd!

• #13   5. feb 2014 GTR:"Læs nu hvad jeg skriver... Der er andre garantiregler ift. køb ved udenlandske web-shops. Lad mig gætte... du følger tyske regler ift. køb på tyske sites. Engelske regler ift. køb i UK osv. Enig?"
    Hvis jeg køber noget på en tysk eller engelsk hjemmeside, så følger jeg ikke købeloven i de lande, men derimod den internationale købelov. Hvor man også har 2 års reklamationsret.

• #14   5. feb 2014 Og så kan spillet ellers gå - Reklamationsret er INGEN garanti!

Der er en kort periode med returret - den er langt vigtigere:-)

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#15   5. feb 2014 @Jesper: For at fluekneppe ret præcis, så findes der EU-regler og "andre regler", hvor danmark/EU har tiltrådt. Ét er teori - noget andet er praksis! Hvis du køber noget i f.eks. spanien, italien eller portugal... og du som forbruger løber ind i en skidt forhandler (og de findes), så siger jeg bare HELD OG LYKKE TIL!!

• #16   5. feb 2014 Mener I at han bør købe det hos en dansk forhandler for dobbel pris?
    Han kunne købe to hos to forskellige forhandlere og have 1 000 kr tilbage; mon ikke det er garanti nok?

• #17   5. feb 2014 de meste kan findes billiger på nettet næsten. jeg har intet problem med at købe udenlansk hvis jeg kan spare mange penge... for 200kr måske afhænger af genstanden men 7000kr jo tak det spare jeg gerne...

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#18   5. feb 2014 @Jens G: Der er vist ingen som taler mod køb i udenlandske web-shop's - generelt - men der påpeges, at det ikke altid kan svare sig, og at der ligeledes kan være udfordringer ift. garanti/reklamation. That's it!

....og så ikke alligevel. Jeg har en fortælling mht. køb af 2 x Schuberth C3 Pro hjelme, hvor jeg også snuppede 2 x SRC med i hatten. I forhold til at køre ned over grænsen - lad os bare sige Flensborg, Kiel eller Hamborg... så var der absolut *ingen* besparelse at hente ift. dansk forhandler!

....og så er der historien om helt bestemt udstyr der end ikke forhandles i DK/EU men kun i US... tja, så må jeg jo selv finde en løsning!

• #19   5. feb 2014 Altså jeg købte Interphones IX 5 sidste år. De blev bevidst købt her i landet - til en "overpris" -hos en velrennommeret forhandler. Det var der en bestemt grund til - jeg ville have den danske support - og ganske rigtigt, to gange blev de returneret inden problemerne var løst. Det tror jeg såmænd også de var blevet hos Louis eller lignende, men det havde ikke være nær så nemt!

...Morale: Vil du have bekvemmeligheden, må du betale for den.....

• #20   5. feb 2014 Jeg fatter ikke den manglende forståelse for det latterlige system vi har. Piv over den forhandler som prøver at overleve trods vor skatter mm.
    Husk også at vi betaler ca. 2.5 gange mere for en bil her i dk kontra bor naboer. Er det også kæmpe avancer forhandleren har.? Eller er det systemet.?
    Stop nu og prøv at forstå det. Hvis vi alle sammen går ned i løn så bliver det hele sq også billigere.

• #21   5. feb 2014 Thomas B: du har helt ret, men husk lige at trods vore store regninger er vi nogle af dem i hele verden der har højest levestandard.....om vi så burde være det er noget heeeeelt andet!

• #22   5. feb 2014 Knud, det er rigtigt, vi har det Ok, men aligevel piver nogle. Alle vil have mere, men ikke selv give. Selv har jeg der ok, trods jeg også synes det er træls med de priser vi har, omvendt så har vi også løninger der modsvarer det. Så ??
    Tilbage til bollet i røven, NEJ. Hvis priser er 2 x gange op her i DK er det jo en del af vor velfærd via lønninger mm. Vi er alle med til at holde de høje priser via løn krav mm.

• #23   6. feb 2014 Thomas B: Du har fat i den lange ende, men du bruger teorien forkert. Tyskland og England (som er de to lande trådstarter omtaler) har et langt større procentmæssigt rådighedsbeløb efter skatter og afgifter er betalt. Dette kombineret med de minimalt lavere lønninger vil alt andet lige medfører, at prisen stiger. Problemet opstår når man tager Danmark med i den beregning, da vi lige har været i en krise, og vi er midt i en lavkonjunktur, så burde priserne falde. Dette er tydeligvis ikke feset ind der hvor trådstarter har fået sit første tilbud på udstødningen, og fakta er, at de danske forhandlere bliver nødt til at indse, at det meste af Europa nu er deres konkurrenter. Hvis de ikke forstår det i et kapitalistisk samfund, så lærer de desværre på den hårde og bitre måde.

• #24   6. feb 2014 Jesper A:

Du siger præcis det samme som Thomas, og du siger dermed, at vore omkostninger også skal på niveau med Tysklande og England.

En tysk slagteriarbejder har nu en minimumsløn på ca EUR 8 pr. time. En danske ditto har DKK 180.

Kommentar - tak!

• #25   6. feb 2014 Det var jo tidligere kansler Gerhard Schröder, der gennembankede Tyskland med vilde reformer, dengang vi herhjemme havde Anders Fogh Rasmussen, der jo på alle måder lod stå til med den økonomiske politik.

Da de danske økonomiske vismænd krævede reformer herhjemme for at dels at undgå overophedning, dels at ruste den danske økonomi til fremtiden, svarede Fogh jo, at "hvis det står de i økonomiske lærebøger, så må de økonomiske lærebøger skrives om."

Eftertiden - med boligboble, løntryk og så videre - har så vist, at det skulle de nok ikke alligevel.

Schröder så derimod, at Tyskland kun med faldende løn kunne blive konkurrencedygtigt i den globaliserede verden, og i dag er det som bekendt Tyskland, der holder Europa oppe i krisen.

Fidusen (i hvert fald den teoretiske) er jo, at et land godt kan klare faldende løn og faldende priser, hvis det blot sker over hele linien. Det kræver en vild og ubehagelig reform med mange fyringer og neddroslinger, men derefter stabiliserer det hele sig nogenlunde igen.

Svaret på for høje priser er IKKE at betale de højere priser af politiske og symbolske årsager. Det bliver man bare fattigere af.

Det er leverandørerne og forhandlerne, der har et problem. Ikke kunderne. Majoriteten af dem vil uanset hvad sive derover, hvor prisen er bedst. Sådan er det altås bare.

Kommentér på:
Bollet i røven

Annonce