2.699 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
23 Svar
Bollet i røven Bollet i røven
En fra clubben vil have noget mere lyd og power i sin cbr 600rr og vil købe en akapovic fuld raser udstødning som koster 15 af de lange. Den pris ku han ikek find billiger i danmark hvor alle ville have det samme for den.
Lidt www arbejde fra nogle andre i clubben fik pris ned på 7 lange + post fra både tyskland og england.
Han kan alså spare over 7 klik ved at købe på net ;-( 7000,00 ! Så meget bøsse er ingen sgu da så de vil betale 7 stærke for at blive bollet i røven.
Se jer godt for der ude før i køber!
0 synes godt om
maj 2008
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 106
Men de finder jo nok også ud af, at prisen ikke er rigtig, når de ikke sælger noget.
jul 2005
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 29 Svar: 1.001
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
Min pointe er ikke et forsvar af danske forhandlere... nej, det handler om, at man fint kan spare penge ved køb på/via nettet, men det er ikke alle priser som tåler dagens lys - langt fra!
I den konkrete sag har I uden tvivl fundet den absolut dyreste "pufter" sælger i kongeriget vs. en billig udenlandsk på nettet!
jan 2008
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 348
Generelt er e-handelsmarkedet ret modent. Jeg har gennem årene købt seriøse mængder grej til både cykel, motorcykel og jagt i udenlandske netbutikker og er aldrig blevet bollet. Langt de fleste er jo bare almindelige butikker med et større marked at operere på.
Sidste år købte jeg en Rukka-jakke, for eksempel. Billigste 'tilbud' herhjemme var 3.600. Jeg gav 2.400 kroner i Rukkas egen webbutik, og så blev den endda sendt lige til døren. You do the math.
Det er da surt for de lokale forhandlere, men sådan flytter markedet sig, og der må man bare flytte med. Sådan har det jo altid været.
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 709
Sidste år købte jeg SRC-system til schuberth S2 hjelm over nettet, desværre gik det istykker efter 3 uger, skrev en pæn mail, om hvad jeg skulle gøre. De svaret tilbage at de allerede have sendt en og jeg skulle send den gamle retur.
Jeg forstår godt at det går dårlig for nogen forhandler, når man kan finde de fleste ting 50% billigere i udlandet.
dec 2013
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 28 Svar: 415
Så er det momsen der er for høj, så er det de danske minimumslønninger og så er det garentien og servicen.
apr 2006
Og dette er ikke et forsvar af de danske forhandlere. Jeg er udemærket klar over hvad jeg f.eks. vælger at købe via nettet, og hvad jeg f.eks. ønsker at købe lokalt. Ligesom mange forsøger at tegne et (kun) lyserødt billede af udenlandske web-shops, så forsøger jeg blot at påpege, at "herligheden" ikke vokser ind i himmelen - bare fordi det er udenlandsk...og bare fordi prisen synes lav/billigere!
aug 2004
Følger: 18 Følgere: 45 MC-er: 4 Emner: 242 Svar: 1.414
Jeg kigger altid efter delene på ebay først og hvis jeg ikke kan få det der inden for rimelig tid, spørger jeg en dansk forhandler. Og de er selv ude om det, for de er simpelhen ikke konkurrencedygtige nok.
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.773
Og man kan jo ikke forvente at et værksted sælger tingene til mindre end de selv skal give, det er i hvert fald en ret dum forretning så
Men er helt enig priserne er tit helt hul i hovedet, købte en termostat ved suzuki, 750kr, de kan fåes i spandevis til 250kr sendt til ens dør, og det er 100% samme orginale suzuki stump
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
VI har (med vore krydser) skabt et højprismarked. Alle der skal sælge noget fra en dansk adresse og beskattes af deres(og deres medarbejderes) indtægt i det her land er nødt til at arbejde med en ret stor bruttoavanceprocent, som absolut ikke bliver mindre af at diverse mennesker benytter de lokales serviceniveau for derefter at lægge deres handel et andet sted.
Hvis man ikke vil bolles i røven, er det første man gør sgu da at lade være med at bøje sig efter sæben i brusebadet - med andre ord - benyt de gængse regler, men lad være med at give andre problemer! Det er et frit land - føler man trang til at støtte den udenlandske forhandler og hans skattesystem, så gør det, men lad være med at laste andre for de vilkår vi nu engang selv har accepteret og vedligeholder med bl.a. vore krav om mindsteløn - og velfærd!
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
Hvis jeg køber noget på en tysk eller engelsk hjemmeside, så følger jeg ikke købeloven i de lande, men derimod den internationale købelov. Hvor man også har 2 års reklamationsret.
aug 2005
Der er en kort periode med returret - den er langt vigtigere:-)
apr 2006
dec 2013
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 28 Svar: 415
Han kunne købe to hos to forskellige forhandlere og have 1 000 kr tilbage; mon ikke det er garanti nok?
maj 2010
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 37 Svar: 675
apr 2006
....og så ikke alligevel. Jeg har en fortælling mht. køb af 2 x Schuberth C3 Pro hjelme, hvor jeg også snuppede 2 x SRC med i hatten. I forhold til at køre ned over grænsen - lad os bare sige Flensborg, Kiel eller Hamborg... så var der absolut *ingen* besparelse at hente ift. dansk forhandler!
....og så er der historien om helt bestemt udstyr der end ikke forhandles i DK/EU men kun i US... tja, så må jeg jo selv finde en løsning!
aug 2005
...Morale: Vil du have bekvemmeligheden, må du betale for den.....
jun 2012
Følger: 29 Følgere: 50 MC-er: 6 Emner: 53 Svar: 477
Husk også at vi betaler ca. 2.5 gange mere for en bil her i dk kontra bor naboer. Er det også kæmpe avancer forhandleren har.? Eller er det systemet.?
Stop nu og prøv at forstå det. Hvis vi alle sammen går ned i løn så bliver det hele sq også billigere.
aug 2005
jun 2012
Følger: 29 Følgere: 50 MC-er: 6 Emner: 53 Svar: 477
Tilbage til bollet i røven, NEJ. Hvis priser er 2 x gange op her i DK er det jo en del af vor velfærd via lønninger mm. Vi er alle med til at holde de høje priser via løn krav mm.
maj 2008
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 106
aug 2005
Du siger præcis det samme som Thomas, og du siger dermed, at vore omkostninger også skal på niveau med Tysklande og England.
En tysk slagteriarbejder har nu en minimumsløn på ca EUR 8 pr. time. En danske ditto har DKK 180.
Kommentar - tak!
jan 2008
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 348
Da de danske økonomiske vismænd krævede reformer herhjemme for at dels at undgå overophedning, dels at ruste den danske økonomi til fremtiden, svarede Fogh jo, at "hvis det står de i økonomiske lærebøger, så må de økonomiske lærebøger skrives om."
Eftertiden - med boligboble, løntryk og så videre - har så vist, at det skulle de nok ikke alligevel.
Schröder så derimod, at Tyskland kun med faldende løn kunne blive konkurrencedygtigt i den globaliserede verden, og i dag er det som bekendt Tyskland, der holder Europa oppe i krisen.
Fidusen (i hvert fald den teoretiske) er jo, at et land godt kan klare faldende løn og faldende priser, hvis det blot sker over hele linien. Det kræver en vild og ubehagelig reform med mange fyringer og neddroslinger, men derefter stabiliserer det hele sig nogenlunde igen.
Svaret på for høje priser er IKKE at betale de højere priser af politiske og symbolske årsager. Det bliver man bare fattigere af.
Det er leverandørerne og forhandlerne, der har et problem. Ikke kunderne. Majoriteten af dem vil uanset hvad sive derover, hvor prisen er bedst. Sådan er det altås bare.
Bollet i røven