{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.284 visninger | Oprettet:

Kenan S
Kenan S
Tilmeldt:
22. aug 2013
Følger: 2 Emner: 6 Svar: 17

Vurdering af min R1 1998 {{forumTopicSubject}}

Hey folkens

Jeg har jo en R1 fra 98 stående
uden afgift.

Den vil jeg gerne have nogle vurderinger på som jeg kan vise til Skat. helst fra forhandler.

Lige nu køre den kun på 3 cylinder.
den er ikke særlig pæn i lakken da den tidligere ejer har haft den ned at ligge på begge sider.
den har ridser på tanken,
og generalt ikke særlig pæn:(
den har kør 26000 plus det løse.

Jeg opretter den her inden for de næste par dage...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vurdering af min R1 1998
  • #1   16. feb 2014 smiley Skat er da lige glad med andres vurderinger de laver deres egen smiley

  • #2   16. feb 2014 Skat er da ligeglad om du har købe en dårlig knallert smiley ,, regn med 60% af forhandler prisen for model magen til
    Måske får du lidt afslag for dårlig stand , men det er ikke meget
    HUSK, under middel skal den forvises hos skat



  • #3   16. feb 2014 Tror ikke afgiften er så meget når biken er så gammel.
    Bare kør den til skat og få den vuderet, så du kan komme videre i livet smiley


  • #4   16. feb 2014 nu om dage skal den told synes før du kan få et overslag på afgiften, da man søger om det online via stel nr på skats hjemmeside

  • #5   16. feb 2014 Kør til SKAT og få den vurderet. Check marked og se om du synes det er rimligt samlet set .. Hvis ikke så klag .. Koster 400 kr .. Jeg har lige fået min bil på plader .. Den var vurderet til en handelsværdi på 14500 kr .. Jeg klagede og henviste til en masse annoncer osv.. Den er nu sat til en handelsværdi på 6000 kr så de har ramt lidt ved siden af i første skud :-)...

  • #6   16. feb 2014 SKAT har allerede lagt sig fast på (= vurderet handelspris og dermed) afgiften på en årg 98 R1. Det er nemlig en niveaulistemodel, der bliver vurderet til 58.200 (afgift 34.288) i middelstand og 55.200 (32.520 i afgift) i under middelstand.

  • #7   16. feb 2014 Sidste år snakkede du om at der kom spåner ud af udstødningen...

    Og flere nævnte at der nok skal en ny motor til...

    Og så har den været i jorden på begge sider...

    Min vurdering vil uden tvivl være...

    Sælg den som den er til en der kan bruge den som dele...

    Du har kun givet 13.000 for den, så lad det være lærepenge og køb en køreklar i stedet for..:-)


  • Kenan S
    Kenan S Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 2 Emner: 6 Svar: 17
    #8   16. feb 2014 Det med bil afgift har jeg styr på.
    har nemlig haft en forhandler til at se den da han var her for at se motoren.
    han mener at den stå til en salgsværdi omkring 25000 til 29000
    pga udsende. da der skal lovlige blink og baglys på udstødning.


  • #9   17. feb 2014 Bilafgift?

    Det lyder nu ikke til, at du har helt styr på afgiften. Uanset om du kan få en forhandler til at vurdere den til mellem 25-29.000 i handelspris med afgift, skal du bestemt ikke regne med at få SKAT til følge den vurdering. I udgangspunktet vil SKAT følge sin niveaulistevurdering, og hvis du vil have en lavere vurdering, så skal den først vurderes som under middel ved toldsyn, hvilket skal dokumenteres med billeder af cyklen (ellers vil SKAT end ikke overveje en individuel bedømmelse). Dernæst så skal den fremvises (Besigtiges) for SKAT, som de kun gør undtagelsesvis, og her har du ingen garanti for, at SKAT overhovedet vil foretage denne individuelle bedømmelse, og bestemt heller ikke, at de vil følge en forhandlers vurdering. Du kan så naturligvis altid klage over den vurdering du får, men det vil være en langvarig proces.


  • Kenan S
    Kenan S Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 2 Emner: 6 Svar: 17
    #10   17. feb 2014 Hey Michael s

    Har godt styr på de med bilafgiften... min ven er importør så da tager vi ikke fejl...
    men er lidt uklar hvilken måde de skal forgå på vedrørende mc..

    tak for dit svar nu har jeg da et udgangspunkt hvad jeg skal gøre...


  • #11   17. feb 2014 Ok - Godt så, der er visse forskelle på bil og MC-vurderingsprocedurer. Når en MC er på en niveauliste får man generelt ikke meget ud af at vedlægge vurderinger og salgsannoncer fra forhandlere til ansøgningen om afgift, for den vurdering har SKAT allerede foretaget selv ved at lave niveaulister, der gælder for ca. 3 mdr af gangen. I de tilfælde hvor en model ikke er på en niveauliste derimod, og SKAT derfor skal foretage en individuel vurdering, kan der være rigtig god fornuft i at "hjælpe" SKAT på vej, med ovennævnte dokumentation.

    Når du sender ansøgningen, så vedlæg et ønske om fremvisning for SKAT på basis af et toldsyn med standsbedømmelse "under middel". Ellers vil de typisk helt standard fratrække de 3+5=8% i handelspris fra niveualistevurderingen (pt 60.000 på en '98 R1) som man får som udgangspunkt.

    Det får du så måske/måske ikke lov til på basis af de billeder taget med toldsyn, men vid, at der er ganske meget, der falder ind under std. fradraget, og der skal regulære skader til for at få lidt mere (samtidig med at cyklen skal være i synsklar stand ved toldsynet). Hvis SKAT ikke vil besigtige den, er du henvist til at klage for at få ændret vurderingen, hvilket som sagt kan være en langvarig affære.

    Det lyder som om du kan ha' en vis nytteværdi af flg. -

    http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1947427



Kommentér på:
Vurdering af min R1 1998

Annonce